Muutama helmi tämän päiväisistä:
Jokseenkin huvittava testi jos se on siis toteutettu, ei anna kovin hyvää kuvaa Massan taidoista!
Ferrari ei käsittääkseni ole edes suoraan syyttänyt mitenkään B-Stonea mutta toki he ovat pientä kritiikkiä antaneet renkailleen!
Täytyy kuitenkin muistaa että viimekauden ylivoima oli osittain renkaiden ansiota!
Täytyykö homma vetää heti kireälle kun nyt yksi kausi meinaakin mennä tiukoille?
Herkässä on hermot, vai onko tämäkin Heikin "uutiskäännöksiä" jostain italiaanojen lehdistä(eli siis sisäpiirin tietoa)! wink
Vai eikö ne keksi enää muuta tekemistä Massalle kun mies ei kerta ole kelvollinen testaamaan renkaita?
Joku menee ristiin näissä HK:n uutisissa? Mies ilmeisesti vääntää tarinat eri uutis lehdistä, sen kummemmin tarkistelematta juttujen tasoa!
Toki nämä edelleen ovat "laadukkaampia" kuin Porttilan uutiskukkaset mutta alkaa nämäkin olla jo aika huvittavia! wink
En oikein usko että nuorta heppua tuollalailla kusetettais, tuskin Ferrarilla tai B-stonella on varaa tuohon tyyliin pelleillä?Maanantaina Ferrarin päämajassa Maranellossa järjestettiin kriisikokous rengasvalmistaja Bridgestonen kanssa.
Japanilaistehdas ilmoitti, että nuori Felipe Massa on liian kokematon hoitamaan vaativaa rengaskehitystä ja vaati Michael Schumacherin ja Rubens Barrichellon vastuun lisäämistä.
Massaa oli Fioranon eräässä testissä juksattu, että kokeiltavana on kahdet erilaiset renkaat ja vaikka seos oli sama, brasilialainen antoi niistä aivan erilaisen palautteen eri mutkissa.
TS/Heikki Kulta
Jokseenkin huvittava testi jos se on siis toteutettu, ei anna kovin hyvää kuvaa Massan taidoista!
Ensin B-Stone kertoo yllämainitun jutun, ja sitten Heikki kirjoittaa seuraavaa:Kanadaan saakka pysyimme samassa kehitysvauhdissa Michelinin kanssa. Sen jälkeenkään Michelin ei ole tiivistänyt tahtia, mutta me olemme jämähtäneet paikallemme, Bridgestonen päällikkö Hisao Suganuma tilittää.
- Nürburgringillä tilanne oli sekava, kun emme huomanneet vikaa telemetriaa tutkiessamme. Magny-Coursin jälkeen asia on kuitenkin selvä.
- Nürburgring ja Magny-Cours ovat erilaiset radat, mutta me koimme samanlaiset ongelmat. Ei ole kahta kysymystä, etteikö Ferrarin tappio olisi ollut meidän syytämme, Suganuma vakuuttaa.
Bridgestonen Ranskan kisassa paikan päällä tutkimuksia tehneet tokiolalaisinsinöörit uumoilevat, että rengastappiot johtuvat kenties ilmanpaineissa tehdyistä virheistä.
Esimerkiksi Bridgestonen eturenkaissa käytetään 0,9-1,6 barin välillä liikkuvia paineita, kun Michelin ajaa 1,2-1,3 barin lukemilla.
Mikähän tuostakin on totta? B-Stone itse myöntää että ongelma on heillä, ja sehän on selvä!Ferrarin julkinen kritiikki ja syyttely rengastappiosta saattaa savustaa Bridgestonen jättämään koko F1-urheilun, kun nykyinen sopimus Ferrarin kanssa päättyy ensi vuoden lopussa.
Sveitsiläisen Motorsport aktuell -lehden mukaan Bridgestone harkitsee tarkasti huippukalliin panostuksensa jatkamista, kun Ferrari syyttää julkisesti jatkuvasti tappioidensa johtuvan renkaista.
Ferrari ei käsittääkseni ole edes suoraan syyttänyt mitenkään B-Stonea mutta toki he ovat pientä kritiikkiä antaneet renkailleen!
Täytyy kuitenkin muistaa että viimekauden ylivoima oli osittain renkaiden ansiota!
Täytyykö homma vetää heti kireälle kun nyt yksi kausi meinaakin mennä tiukoille?
Herkässä on hermot, vai onko tämäkin Heikin "uutiskäännöksiä" jostain italiaanojen lehdistä(eli siis sisäpiirin tietoa)! wink
No sehän on selvä että Ferrarin kannattaa hioa aerodynamiikan toimintaa vanhalla autolla!?Tämän viikon testiohjelma on kaikilla talleilla maksimaalinen, sillä nyt haetaan renkaita kolmeen seuraavaan kisaan. Barcelonassa tiistaina paahtoi aurinko niin, että ilmassa oli 32 ja radassa peräti 48 astetta hellettä.
Nopein oli Bridgestonen rengastestit aloittanut Ferrarin kolmoskuski Luca Badoer. Hänen kollegansa Felipe Massa taas aloitti vanhalla Ferrarilla aerodynamiikan hiomisen Mugellossa.
Vai eikö ne keksi enää muuta tekemistä Massalle kun mies ei kerta ole kelvollinen testaamaan renkaita?
Joku menee ristiin näissä HK:n uutisissa? Mies ilmeisesti vääntää tarinat eri uutis lehdistä, sen kummemmin tarkistelematta juttujen tasoa!
Toki nämä edelleen ovat "laadukkaampia" kuin Porttilan uutiskukkaset mutta alkaa nämäkin olla jo aika huvittavia! wink