TS ja Heikki Kulta uutisineen?

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Muutama helmi tämän päiväisistä:

Maanantaina Ferrarin päämajassa Maranellossa järjestettiin kriisikokous rengasvalmistaja Bridgestonen kanssa.
Japanilaistehdas ilmoitti, että nuori Felipe Massa on liian kokematon hoitamaan vaativaa rengaskehitystä ja vaati Michael Schumacherin ja Rubens Barrichellon vastuun lisäämistä.
Massaa oli Fioranon eräässä testissä juksattu, että kokeiltavana on kahdet erilaiset renkaat ja vaikka seos oli sama, brasilialainen antoi niistä aivan erilaisen palautteen eri mutkissa.
TS/Heikki Kulta
En oikein usko että nuorta heppua tuollalailla kusetettais, tuskin Ferrarilla tai B-stonella on varaa tuohon tyyliin pelleillä?

Jokseenkin huvittava testi jos se on siis toteutettu, ei anna kovin hyvää kuvaa Massan taidoista! :D

Kanadaan saakka pysyimme samassa kehitysvauhdissa Michelinin kanssa. Sen jälkeenkään Michelin ei ole tiivistänyt tahtia, mutta me olemme jämähtäneet paikallemme, Bridgestonen päällikkö Hisao Suganuma tilittää.
- Nürburgringillä tilanne oli sekava, kun emme huomanneet vikaa telemetriaa tutkiessamme. Magny-Coursin jälkeen asia on kuitenkin selvä.
- Nürburgring ja Magny-Cours ovat erilaiset radat, mutta me koimme samanlaiset ongelmat. Ei ole kahta kysymystä, etteikö Ferrarin tappio olisi ollut meidän syytämme, Suganuma vakuuttaa.
Bridgestonen Ranskan kisassa paikan päällä tutkimuksia tehneet tokiolalaisinsinöörit uumoilevat, että rengastappiot johtuvat kenties ilmanpaineissa tehdyistä virheistä.
Esimerkiksi Bridgestonen eturenkaissa käytetään 0,9-1,6 barin välillä liikkuvia paineita, kun Michelin ajaa 1,2-1,3 barin lukemilla.
Ensin B-Stone kertoo yllämainitun jutun, ja sitten Heikki kirjoittaa seuraavaa:

Ferrarin julkinen kritiikki ja syyttely rengastappiosta saattaa savustaa Bridgestonen jättämään koko F1-urheilun, kun nykyinen sopimus Ferrarin kanssa päättyy ensi vuoden lopussa.
Sveitsiläisen Motorsport aktuell -lehden mukaan Bridgestone harkitsee tarkasti huippukalliin panostuksensa jatkamista, kun Ferrari syyttää julkisesti jatkuvasti tappioidensa johtuvan renkaista.
Mikähän tuostakin on totta? B-Stone itse myöntää että ongelma on heillä, ja sehän on selvä!

Ferrari ei käsittääkseni ole edes suoraan syyttänyt mitenkään B-Stonea mutta toki he ovat pientä kritiikkiä antaneet renkailleen!

Täytyy kuitenkin muistaa että viimekauden ylivoima oli osittain renkaiden ansiota!

Täytyykö homma vetää heti kireälle kun nyt yksi kausi meinaakin mennä tiukoille? :confused:

Herkässä on hermot, vai onko tämäkin Heikin "uutiskäännöksiä" jostain italiaanojen lehdistä(eli siis sisäpiirin tietoa)! wink

Tämän viikon testiohjelma on kaikilla talleilla maksimaalinen, sillä nyt haetaan renkaita kolmeen seuraavaan kisaan. Barcelonassa tiistaina paahtoi aurinko niin, että ilmassa oli 32 ja radassa peräti 48 astetta hellettä.
Nopein oli Bridgestonen rengastestit aloittanut Ferrarin kolmoskuski Luca Badoer. Hänen kollegansa Felipe Massa taas aloitti vanhalla Ferrarilla aerodynamiikan hiomisen Mugellossa.
No sehän on selvä että Ferrarin kannattaa hioa aerodynamiikan toimintaa vanhalla autolla!? :D

Vai eikö ne keksi enää muuta tekemistä Massalle kun mies ei kerta ole kelvollinen testaamaan renkaita?

Joku menee ristiin näissä HK:n uutisissa? Mies ilmeisesti vääntää tarinat eri uutis lehdistä, sen kummemmin tarkistelematta juttujen tasoa!

Toki nämä edelleen ovat "laadukkaampia" kuin Porttilan uutiskukkaset mutta alkaa nämäkin olla jo aika huvittavia! wink
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Misa1:
Muutama helmi tämän päiväisistä:

Maanantaina Ferrarin päämajassa Maranellossa järjestettiin kriisikokous rengasvalmistaja Bridgestonen kanssa.
Japanilaistehdas ilmoitti, että nuori Felipe Massa on liian kokematon hoitamaan vaativaa rengaskehitystä ja vaati Michael Schumacherin ja Rubens Barrichellon vastuun lisäämistä.
Massaa oli Fioranon eräässä testissä juksattu, että kokeiltavana on kahdet erilaiset renkaat ja vaikka seos oli sama, brasilialainen antoi niistä aivan erilaisen palautteen eri mutkissa.
TS/Heikki Kulta
En oikein usko että nuorta heppua tuollalailla kusetettais, tuskin Ferrarilla tai B-stonella on varaa tuohon tyyliin pelleillä?

Jokseenkin huvittava testi jos se on siis toteutettu, ei anna kovin hyvää kuvaa Massan taidoista! :D
Tai sitten tuo ei anna kovin hyvää kuvaa Siltakivien laadun tasaisuudesta
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Misa1:
En oikein usko että nuorta heppua tuollalailla kusetettais, tuskin Ferrarilla tai B-stonella on varaa tuohon tyyliin pelleillä?

Jokseenkin huvittava testi jos se on siis toteutettu, ei anna kovin hyvää kuvaa Massan taidoista! :D
Jos inssit on epäilly jo tovin aikaa Massan palautetta jne niin tuollahan se on nopeasti testattu voiko miehen kommentteihin luottaa. Muutenkin olen ihmetelly tätä Massa-juttua. Täysi keskinkertaisuus F1-tasolla ellei jopa huonompi.
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Misa1

Kanadaan saakka pysyimme samassa kehitysvauhdissa Michelinin kanssa. Sen jälkeenkään Michelin ei ole tiivistänyt tahtia, mutta me olemme jämähtäneet paikallemme, Bridgestonen päällikkö Hisao Suganuma tilittää.
- Nürburgringillä tilanne oli sekava, kun emme huomanneet vikaa telemetriaa tutkiessamme. Magny-Coursin jälkeen asia on kuitenkin selvä.
- Nürburgring ja Magny-Cours ovat erilaiset radat, mutta me koimme samanlaiset ongelmat. Ei ole kahta kysymystä, etteikö Ferrarin tappio olisi ollut meidän syytämme, Suganuma vakuuttaa.
Bridgestonen Ranskan kisassa paikan päällä tutkimuksia tehneet tokiolalaisinsinöörit uumoilevat, että rengastappiot johtuvat kenties ilmanpaineissa tehdyistä virheistä.
Esimerkiksi Bridgestonen eturenkaissa käytetään 0,9-1,6 barin välillä liikkuvia paineita, kun Michelin ajaa 1,2-1,3 barin lukemilla.
Ensin B-Stone kertoo yllämainitun jutun, ja sitten...
Toki nämä edelleen ovat "laadukkaampia" kuin Porttilan uutiskukkaset mutta alkaa nämäkin olla jo aika huvittavia! wink [/QB]
Lähde?????
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mikäs maksimaalinen testaus siinä on käynnissä jo McLareni saa 40 kierrosta kasaan ja Williams 200 kierrosta?

Niin, tai näin noista Kullan jutuista, mutta se on ainakin selvää että Bridgestone tekee renkaita vain Ferrarille. Mistään muusta tallista ei olla kiinnostuneita, eikä ne saa mitään testivastuutakaan.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Leeds: Miten olis TS ja HK

HK = Helsingin Ruokakauppaiaat ja TS = Turun sinappi.. *lol* :D
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Vai Ferrarin julkinen kritiikki... No ehkäpä Heikin tarkoituksena oli kirjottaa:

"Bridgestonen saama julkinen kritiikki F1-toimittajien ja julkisuuden taholta"

Sen verran vähissä tuo julkinen kritiikki tuolta Maranellosta on ollut. Monesti Heikin uutiset ovat ilmeisesti toimittajien keskenään kertomia huhuja ja spekulointeja, varmaankin tuo Massa juttu kuuluu niihin myös.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
En ole vähään aikaan kyllä mistään muualta lukenut Bridgestonen lopettamisaikeista -tosin seuraaminen on nyt ollut muutenkin vähemmän kokopäiväistä :) - ,mutta Goodyearin vetäytyessä Bridgestone oli varsin nyreissään kun se pakoitettiin rengastamaan koko gridi. Kuten oli aikaisemmin tainnut käydä CARTissa saman kilpailijan kanssa...
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Kylläpä olisi Verrarin inssit tosiaan viilanneet Massaa linssiin, jos todellakin he tuon olisivat tehneet. Mutta jos on erilainen mutka niin kai ne renkaatkin toimivat eritavalla? Eihän sitä voi odottaa, että hitaassa neulansilmässä ja täysillä ajettavassa mutkassa renkaat toimisivat samanlailla. Taitaa olla Ferrarilla ja Brigellä pasmat sekaisin.
 
Ylös