Tulevaisuuden nimet rallin MM-sarjassa

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Niin siis Kimi on vastannut tyyliin kysymykseen "kiinnostaako wrc mestaruus".. Saahan siitä vastauksesta (valheellisia) otsikoita repiä, mut ei niitä tänne tarvi linkata, varsinkaan ilman mitään pohjustusta. Jätän tollaiset paskajutut mielummin klikkaamatta.. Mahdollista toki, että Kimi käy vielä rallia ajaan, mut ei varmasti täyttä kautta.

Tosta on siis useampiki klikkihuoraus-otsikko, jotka pohjustuu tähän:

- Enemmän kuin Formula 1:n maailmanmestaruus. Kukaan ei ole tehnyt sitä ennen, joten se on toinen näkökohta, joka tekee siitä mielenkiintoisen, Räikkönen viittaa menestykseen rallin MM-sarjassa.
Ei ole "tavoitteista" mainintaa.
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Seuraavaa pariin vuoteen (kaudet 2020 ja 2021) tuskin tulee kovin montaa uutta tallipaikkaa tarjolle. Siirtyminen uusiin hybridi autoihin kaudelle 2022 voi sitten tuoda tullessan uusia valmistajia ja mahdollisuuksia. Nykyisistä kuskeista moni on parhaassa iässä ja vievät paikat vielä moneksi vuodeksi. Tänäk, Evans, Neuville, Lappi, Breen, Mikkelsen kaikki iältään kolmenkympin kantturoilla. Siihen päälle vielä Suninen, Greensmith, Katsuta ja Rovanperä nuoremmanpolven miehistä. Unohtamatta myöskään Latvalaa, Østbergia, Tidemania ja Paddonia jotka yrittävät vielä kammeta takaisin mahdollisesti Ogierilta, Loebilta ja Sordolta vapautuville paikoille. Ja koska kokemus autoista ja kisoista on arvossa arvaamattomassa on vaikea nähdä kovin montaa uutta kuskia lähitulevaisuudessa tehdas WRC kilpureiden ratissa. Loubet, Gryazin ja Veiby varmasti lähimpänä hyvien taustajoukkojensa ansioista, ostavat M-Sportilta tilaisuuden näyttää taitojaan. Mutta todellista talenttia tyyliin Rovanperä, joka voisi haastaa tuon kolmenkympin kerhon ei oikein ole näköpiirissä. Ehkä Petterin poika Oliver, mutta vielä pitää kokemusta kerätä useampi vuosi...
Aika usein käy niin, että ne ennakkoon lupaavat nimet, jotka hitaasti mutta määrätietoisesti etenevät urallaan, eivät sitten lopulta olekaan niitä seuraavia tehdaskuskeja. Ne todelliset talentit saattaakin tulla ihan puskista ja nousta todella nopeasti kaikkien tietoisuuteen. Esim. Sunisesta suuri yleisö kuuli ekan kerran vasta vuoden 2014 Jyskälässä, kun valittiin tulevaisuuden tähdeksi. Siitä tasan kolmen vuoden päästä kaveri ajoikin jo WRC-autolla Jyskälässä kärkisijoilla. Vastaavasti joku Tidemand on jo vuodesta 2014 ajellut R5-luokassa ja ollut jo pitkään sellainen ikuinen tulevaisuuden lupaus. Vasta 2019 pääsi WRC:n puikkoihin, mutta ei sitä varsinaista tehdaspaikkaa ole sitten WRC-tasolla tullutkaan, kuten jo monta vuotta sitten ennusteltiin.
Ei siellä tosiaan tällä hetkellä näköpiirissä ole ketään selkeää tulevaisuuden nimeä, joka ansaitsisi WRC-tallipaikan puhtaasti ajotaidoillaan. Mahdollisesti Oliver Solberg, mutta muut ovat sitten enemmän osastoa ehkä/ihan hyvä/mahdollisesti.
J-M Latvalan Paavoväyrysmäinen tallipaikan tavoittelu saattaa olla sittenkin ihan järkevää, koska kaudelle 2021 voi todella olla pulaa osaavista ja kokemusta omaavista kuljettajista.
Suomalaisista nimistä varmaan lähimpänä WRC-paikkaa ovat tällä hetkellä Huttunen, Pietarinen ja Lindholm, mutta pahoin pelkään että juna meni jo heidän kohdallaan. Huttunen on junnannut liian kauan Hyundain R5-ahdingossa, Pietarisen viime kausi jäi vähän mitäänsanomattomaksi ja Lindholm ei ole onnistunut oikein saamaan tulosta aikaiseksi, ulosajoja tulee liikaa.
Heidän jälkeen siellä kauempana takarivissä tulevat sitten mm. Sami Pajari, Lauri Joona, Aleksi Röyhkiö. Kaikki ovat kuitenkin vasta lupaavia nimiä ja matka on vielä pitkä huipulle.
 
Ylös