Tuontiauto

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Eräs henkilö avautui paikallisen sanomalehden tekstiviestipalstalla, kun raumalainen autoliike ei ollut ottanut vaihdossa em. henkilön Saksasta käytettynä tuotua autoa.

Aiheesta virisi jarnan tapainen keskustelu ko. lehden sivuilla.

Toisen koulukunnan mukaan Saksaan tehty auto ei kestä Suomen sääoloja, jne...

Edellistä vastustava koulukunta mainitsi Saksaan tehtyjen ja siellä käyttöön otettujen autojen olevan huomattavasti paremmin varusteltuja, sekä ruosteettomampia, kuin ns. suomiautot.

Itselläni on vähäinen kokemus aiheesta. Pari kaverilla on Saksasta käytettynä tuotu auto. Toisella jopa samanlainen, kuin itselläni, paitti korimalliltaan. Siinä ei ole lohkolämmitintä, penkinlämmittimiä, eikä Eberspächeriä. Ei niitä varmaan Saksassa tarvitsekaan, mutta Suomessa ehkä. Njuu, itse en käytä koskaan penkinlämmitintä, vaikka sellainen on. Lohkolämmitys ja Eber ovat mielestäni tarpeellisia.

Toisen kaverin saksantuonti mun autoa huomattavasti arvostetumpi merkki, mutta siitä puutuu mm. ilmastointi. Ja penkinlämmitys. Ja lohkolämmitys. Webasto siinä kyllä on. Ja vakionopeudensäädin, jota mulla ei ole.

Parin tonnin ja mallivuoden haarukka oli noissa ym. autoissa hankintahetkellä veroineen. Mun oli tietenkin suomiautona kallein, mutta myös uusin. Kilometrejä oli kylläkin eniten.

Nyt F1-forumin autoilu-, ja liikenneorientoituneet hahmot ja nimimerkit saavat sanoa painavan sanansa tuontiautoista. Sekä puolesta, että vastaan.

Sen mää tiedän, että varsinkin erilaisten lämmitysjuttujen tehoissa ja varustelutasoissa on eroja Suomen tai Saksan markkinoille tehdyissä autoissa. Mutta onko muitakin eroja? Tähän pitäisi nyt saada selvyys.

Kiitos. Sana on auki.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Niitä eroja on vissiin ihan siellä Saksan sisälläkin koska pohjois- saksassa olosuhteet on kovin erilaiset talvisin kuin etelässä.

Juu mutta kyllä ostasin ihan mielelläni Saksan tuontiauton ennemmin kun vastaavan suomipelin, syynä se että ovat todennäköisesti ruosteettomia. Tietysti jokainen auto on yksilötapaus riippuen auton huolempidosta yms. seikoista.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Varusteet näkee luettelosta. Saksassa tosiaan monesti puuttuu nuo "talvivarusteet" kun ne ei silleen ole pakollisia siellä. Mutta penkinlämmittimiä lukuunottamatta ne on nopeasti laitettu Suomessakin paikalleen.
Kyllähän se oikeasti fakta on että keskimäärin tuontipelissä on paljon enempi härpäkkeitä kuin uutena Suomessa ostetuissa. Ja tehoa.

Tietenkään autoliikkeen ei ole pakko autoa ottaa vastaan jos eivät niin halua mutta jos auto (ja huoltokirja) on kunnossa niin en kyllä näe syytä miksei ottaisi.

Itselläni on auto joka on Suomessa uutena ostettu. Tosin ihan hyvillä varusteilla. Seuraava auto saattaapi olla tuontipeli koska todnäk haluan siihen parit varusteet joita ei Suomessa yleensä ostajat raaski laittaa.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kuulopuheita, tosin ihan pätevältä autosepältä. Ongelmia voi tulla joissain moottoreissa liian kylmän ilman takia. Hyvällä säkällä vaatii kallista remonttia, jotta saa pelin toimimaan talvella. Vastaavia tapauksia on tosin tullut ihan virallisesti Suomeen maahantuoduissa tuoreissa automalleissa.

Pohjois-Amerikasta ei kannata tuoda uutta autoa. Täkäläiset vikakoodinlukijat eivät käy (ainakaan Toyotalla) eikä katsastus onnistu. Yhdellä sukulaisella tällainen tapaus, kun toi itselleen tuoreen auton eläkepäiviksi Kanadasta :nope:
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Ensinnäkin, miksi kukaakn täysjärkinen edes vie autoaan takatukille kaupattavaksi? Olen tuonut useamman auton, ja ne olen myynyt aina itse. Hyvin ovat mennet kaupaksi, kun hinta on kohdillaan.
Ei kaikissa ns Suomi-autoissakaan ole penkinlämmittimiä. Itsellä on ollut useimmissa tuoduissa.
Lohkolämmittimiä ei Saksalaisissa ole, muta sellaisen asentaminen ei kovin kummoinen homma ole.
Josa katsotaa yleisesti, niin ilmastointi on aivan varmasti huomattavasti useammassa tuontiautossa kuin Suomiautossa. Siis, kun puhutaan samasta vuosimallista.
 
Ylös