CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15049
Kauden 1992 Meksikon kilpailun osalta järjestäjien turva-autona toimi siis lopulta valkoisen värinen Chrysler Phantom R/T 16V Turbo Edicion Especial. Autosta irtosi erikoistehokkaan 2,2 litran turbomoottorin ansiosta 225 hevosvoimaa ja auto kiihtyi 0-100 kilometriin vain 5 sekunnissa. Autolle arvioitiin tulevan järjestäjien puolelta hinnaksi 240 000 markkaa.
Kalliin hintapelon vuoksi Autodromo Hermanos Rodriguezin radalla oli järjestetty ennen kautta turva-autojen testejä järjestäjien osalta kilpailuun. Tuolloin Chrysler Phantom voitti sen parhaimman haastajan eli Ford Taurus SHO:n. Lisäksi tehoeroa selitti myös tavallista rikkaampi polttoaineseos jossa käytettiin 85 % metanolin ainesosien seosta turbopolttoaineeseen.
Chrysler Spirit R/T käytti vain hieman tavallista pumppubensaa rikkaampaa seosta autossa. Verrattuna jo Spiritin edellisen vuoden turva-autoon ja puhumattakaan sitten kilpailun mainosautosta niin kilpailuetu ratatestissä olisi ollut huomattava. Tosin mainosauto ei onnistunut ratatesteissä kuin vasta noin 10 sekunnissa kiihtymään sadan kilometrin tuntinopeuteen.
Näin Chrysler sai siis olla Meksikon kilpailussa 1992 turva-autona. Kaudeksi 1993 järjestäjät suunnittelivat tuovansa Meksikon kilpailun radalle käyttöön Dodge Stealthin, mutta kilpailua Meksikossa ei f1:sten osalta koskaan ajettu kaudella.
Kalliin hintapelon vuoksi Autodromo Hermanos Rodriguezin radalla oli järjestetty ennen kautta turva-autojen testejä järjestäjien osalta kilpailuun. Tuolloin Chrysler Phantom voitti sen parhaimman haastajan eli Ford Taurus SHO:n. Lisäksi tehoeroa selitti myös tavallista rikkaampi polttoaineseos jossa käytettiin 85 % metanolin ainesosien seosta turbopolttoaineeseen.
Chrysler Spirit R/T käytti vain hieman tavallista pumppubensaa rikkaampaa seosta autossa. Verrattuna jo Spiritin edellisen vuoden turva-autoon ja puhumattakaan sitten kilpailun mainosautosta niin kilpailuetu ratatestissä olisi ollut huomattava. Tosin mainosauto ei onnistunut ratatesteissä kuin vasta noin 10 sekunnissa kiihtymään sadan kilometrin tuntinopeuteen.
Näin Chrysler sai siis olla Meksikon kilpailussa 1992 turva-autona. Kaudeksi 1993 järjestäjät suunnittelivat tuovansa Meksikon kilpailun radalle käyttöön Dodge Stealthin, mutta kilpailua Meksikossa ei f1:sten osalta koskaan ajettu kaudella.