Miguel
beagle
Maikkari uutisoi Saksan uudistushankkeita seuraavaasti:
Kilpailu on kovaa kaikkialla globaaleilla markkinoilla, ja on melko surullista jos terveiden ja kilpailukykyisten yritysten pitää vääntää koko ajan kustannussäästöjä.
Suomen ay-väki nostaa kunnon älämölön, jos suomalainen teollisuus innostuu samoista asioista.Työntekijöiden työaikaa halutaan pidentää Saksassa
Saksassa useat suuryritykset haluavat pidentää työntekijöittensä viikkotyöaikaa ilman palkankorotuksia. Muussa tapauksessa uhkana on työpaikkojen siirtyminen ulkomaille.
Mercedeksen C-luokan autojen tuotanto pyöri viime viikolla Stuttgartin Sindelfingenissä puolella teholla. Tehtaan työntekijät lähtivät kaduille vastustamaan työajan pidentämistä ilman palkankorotuksia.
DaimlerChrysler haluaa Saksan suurimmalla tehtaallaan pidentää viikkotyöajan 40 tuntiin. Myös palkallisia taukoja vaaditaan vähennettäväksi.
Mercedes Cat Groupin pääjohtajan Jürgen Hubbertin mukaan kuluvan kuun loppuun mennessä pitää saada aikaan 500 miljoonan euron säästöt. Muuten Mersun C-luokan tuotanto siirtyy Bremeniin ja Etelä-Afrikkaan.
Kilpailu on kovaa kaikkialla globaaleilla markkinoilla, ja on melko surullista jos terveiden ja kilpailukykyisten yritysten pitää vääntää koko ajan kustannussäästöjä.