Tyrimällä ei joudu FIA:sta ulos

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Päätuomari Whiting tulilinjalla

F1-sähkeet 30.10.
FIA:n korkeimpaan asemaan nostama teknikko ja GP-kisojen johtaja Charlie Whiting on joutunut tulilinjalle. Potkut mies ilmeisesti kuitenkin välttää, kun taitavampaa ehdokasta ei kritiikoilla ole tarjottavana hänen tilalleen.
Whitingin asemaa nakertavat menneen kauden tyrimiset mm. Brasilian GP-tulosten määräämisessä, rengastulkinnan muuttaminen kauden päätösvaiheissa sekä Juan Pablo Montoyan aiheeton rangaistus Indy-kisassa.
Rengaspuolella viimeisin tiedotus tuli vasta kauden päätyttyä. Monzan kilpailun jälkeen tehdyt kumianalyysit ovat kunnossa. Erityisesti epäiltiin, että Ferrarilla olisi ollut erilaiset kumiseokset etu- ja takarenkaissa.
FIA:n mukaan kysymyksessä ei ollut renkaiden laillisuuden varmistus, vaan sillä haluttiin testata vain kattojärjestön kehittämiä uusia tarkistusmenetelmiä.

TS/Heikki Kulta
Onkohan tällä menettelyllä taattu taas FIA:n puoluettomuus ensi kaudeksi?

Toivottavasti Schumi älyäisi siirtyä ratin takaa Fian palleille keikkumaan urheilullisemman näkökulman läpivientiin.

<small>[ 30-10-2003, 22:56: Message edited by: ml ]</small>
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ave !!

Aha Sarkasmia... joo mähän hiffasin, paistaa se päivä risukasaankin, bahus...

- Oho -

<small>[ 31-10-2003, 08:06: Message edited by: Oho ]</small>
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Eihän Whiting määrätyllä tavalla ajatellen epäonnistunut lainkaan. Ja ilmeisesti hänen tavallaan.

Williams ja Michelin leiri saatiin hutkimaan töitä rengasleveyden suhteen kriittisimmällä hetkellä. Ja kun Montoya ei pudonnut siltikään niin Indyssä tuomaristo varmisti asian. Kimi oli pudotettu jo aiemmin mm Barrichellon toimesta. Schumilla piti olla hyvä johto japaniin mennessä - tosin tiukillehan se silti meni.

Alkukauden epäilyksiä Ferrarin rengasseoksen erilaisuudesta ei tutkittu - joskin tuloksissa tapahtui notkahdus asian tultua ilmi. Väliin saatiin kuukausi kaupalla reakointiaikaa ja toisaalta toiset Brizan asiakkaat eivät saaneet Ferrarin käyttämiä renkaita lainkaan käyttöönsä. Ja Ferrarin renkaat poimittiin sitten lopulta tutkimuksiin jostakin syystä vain auton toiselta puolelta - kaipa Whiting tiesi miksi.
 
Ylös