Uusi F1-talli kaudelle 2015

  • Viestiketjun aloittaja SJ
  • Aloituspäivämäärä

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1021
Mikään pykälä ei ilmeisesti kiellä testaamista, vai olenko väärässä? Joku noista talleista rakentaa prototyypin äkkiä ja neuvottelee Hondan kanssa sopimuksen, jolloin he voivat alkaa testaamaan autoa heti.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4519
Sijainti
Kokkola
Onkos tuo Haas se sama, joka oli osapuolena taannoisessa Newman-Haas-tallissa? Uusi jenkkitalli olisi ihan mielenkiintoinen, kun USF1:n viritykset kuivuivat harmittavasti kasaan. Leikinpä tässä ajatuksella, että mikäli tämä tallihanke toteutuu (ja toivon mukaan myös onnistuisi muutenkin) niin nähtäisiinköhän Scott Speed taas Ykkösissä.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Onkohan tassa nyt taustalla uusien asiakkaiden etsiminen Hondalle? Haluavat varmaan sellaiset kolme-nelja asiakasta mita Ferrari, Mersu ja Renaultti jo talleissaan pitavat?
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Toivottavasti saavat valita moottorinsa ihan itse eikä munata hommaa kuten viimeksi vaikka tuskin Honda niin huonoa myllyä tulee tekemään kuin eräs nimeltä mainitsematon moottorivalmistaja teki viimeksi kun otettiin uusia talleja mukaan. Eikös niiden pakko ollut ottaa tai ei ollut asiaa mukaan ? En voi niin väärin muistaa. Luulen kyllä että Hondalta tulee erittäin kilpailu kykyinen moottori mutta voihan se olla että 2015 Hondalla ajaa vain mäkki. Ja sitä ei tiedä kuinka läheiseksi heidän välinsä muuttuvat vielä ennen kautta 2015. Saattaapa vaikka lukea Honda mäkin nimessä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ja sitä ei tiedä kuinka läheiseksi heidän välinsä muuttuvat vielä ennen kautta 2015. Saattaapa vaikka lukea Honda mäkin nimessä.
No totta se on epätodennäköisempää, ettei Hondaa McLarenin täydessä nimessä näkyis? Hondaksi nimi "Mclaren" EI muutu.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5206
Minusta tuo haiskahtaa jälleen uuden fiaskon alulta. Aikaraja on asetettu tammikuun 3. päivään. Liekö kulisseissa jo päätetty uudesta tallista, joten ei haluta suotta hämmentää soppaa odottamalla kilpailijoita.
Päivitetään fiaskoa. FIA on nyt huhujen mukaan avaamassa sen toisenkin paikan uusille talleille. Siis näin reilu kuukausi sen jälkeen, kun aikaraja ilmoittautumisille on sulkeutunut. Lisämausteena yhtenä ehdokkaana on ilmeisesti projekti, jota luotsaa HRT-tallin entinen tallipäällikkö. Kuulostaa todella eeppiseltä.

F1-sarjaan kaksi uutta tallipaikkaa? – mtv.fi
È Kolles la seconda new-entry per il mondiale 2015? – corrieredellosport.it [italiaksi]
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7203
Päivitetään fiaskoa. FIA on nyt huhujen mukaan avaamassa sen toisenkin paikan uusille talleille. Siis näin reilu kuukausi sen jälkeen, kun aikaraja ilmoittautumisille on sulkeutunut. Lisämausteena yhtenä ehdokkaana on ilmeisesti projekti, jota luotsaa HRT-tallin entinen tallipäällikkö. Kuulostaa todella eeppiseltä.

F1-sarjaan kaksi uutta tallipaikkaa? – mtv.fi
È Kolles la seconda new-entry per il mondiale 2015? – corrieredellosport.it [italiaksi]
Jospa hakijoiden joukossa on sen verran monta varteenotettavaa ehdokasta, että siksi uusia talleja otetaan mukaan kaksi alkuperäisen yhden sijasta ja onhan F1-sarjassa jo tällä hetkellä tilaa kahdelle uudelle tallille.

Toki FIA voi myös varautua siihen, että Lotus tai Caterham tai jopa molemmat jättävät F1-sarjan tämän vuoden jälkeen.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
"FOM maksaa MM-sarjassa kärkikymmenikköön sijoittuneiden tallien lentorahdit, mikä on yksi syy siihen, että esimerkiksi Caterhamille
on ollut niin tärkeää taistella sarjan 10. sijasta. Kauden aikana rahtikustannus voi nousta miljoonaan euron, jos sen joutuu maksamaan kokonaan itse.
MM-sarjassa 11:nneksi jäävä talli ei saa sarjan järjestäjiltä ilmaista lentorahtia eikä osuutta lajin tv-tuloista."
Lähde: CNN, F1.com, DHL

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/02/1861495/formulafakta-f1-kaluston-kuljetus-mantereelta-toiselle

Helpottais varmaan uusien tallien saamista sarjaan, jos ei suosittaisi vain kymmentä ensimmästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
"FOM maksaa MM-sarjassa kärkikymmenikköön sijoittuneiden tallien lentorahdit, mikä on yksi syy siihen, että esimerkiksi Caterhamille
on ollut niin tärkeää taistella sarjan 10. sijasta. Kauden aikana rahtikustannus voi nousta miljoonaan euron, jos sen joutuu maksamaan kokonaan itse.
MM-sarjassa 11:nneksi jäävä talli ei saa sarjan järjestäjiltä ilmaista lentorahtia eikä osuutta lajin tv-tuloista."

Lähde: CNN, F1.com, DHL

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/02/1861495/formulafakta-f1-kaluston-kuljetus-mantereelta-toiselle

Helpottais varmaan uusien tallien saamista sarjaan, jos ei suosittaisi vain kymmentä ensimmästä.
Rahtikustannukset ovat ongelma, mutta lopulta pelkkä pisara valtameressä suurempaa kuvaa ihmetellessä. Rahanjakosysteemi on perseestä, ja tulee nyt myös pysymään sellaisena vuoteen 2020 asti. Käytännössä ero 10. ja 11. sijan välillä on 30-40 miljoonaa euroa, mikä on about puolet pienempien tallien budjeteista. Jos uusien tallien omistajilta ei tule rahaa, millä tuo ero saadaan kurottua umpeen, niin en näe että niillä olisi mitään mahdollisuuksia pysyä sarjassa.

Motiivit nykyiseen rahanjakoon ovat pelkästään kaupalliset. Pidetään suuret, ja formuloille tärkeät tallit tyytyväisinä, ja samalla pidetään huoli että velvoite 20 (tai mikä se raja onkaan) auton ruudukosta täyttyy.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Toivottavasti päästään 24:ään autoon takaisin joka pitkään oli "normi". Rahanjaon pitäisi kyllä olla sellainen että
nimenomaan köyhiä talleja tuettaisiin, ei rikkaat lisää rahaa tarvitse koska heillä sitä jo on.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Toivottavasti päästään 24:ään autoon takaisin joka pitkään oli "normi". Rahanjaon pitäisi kyllä olla sellainen että
nimenomaan köyhiä talleja tuettaisiin, ei rikkaat lisää rahaa tarvitse koska heillä sitä jo on.
Itse oon taas sitä mieltä, että jos tuollaiset asiat (häntäpään menestysbonukset) on uudelle tallille esteitä, nii parempi jäädäkkin pois. Toki jokainen osallistujatalli jotain ansaitsisi. Ovat kuitenkin mukana showta tekemässä.

edit: Siis fykkösiin, jos ollaan rahan takia tulossa, nii on jo väärä lähtökohta. Jos noille häntäpään talleille aletaan keskittään bonuksia, nii eihä siellä ole ku HRT:tä toisensa perään muodon vuoksi ajelemassa ja loppuvuoden bonuksia odottelemassa. Eikai ne hullut auton kehitykseen rahaa laittais ku ilman sitä tulis helpommin rahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Siis fykkösiin, jos ollaan rahan takia tulossa, nii on jo väärä lähtökohta.
Eikös se ole jokaisen liiketoiminnan tarkoitus tehdä rahaa siinä sivussa? Toki monessa urheilussa menot on suuremmat kuin tulot, mutta aika irvokasta että joku Bernie tienaa lajilla rahaa ja osallistujat vain kuluttavat. Nimenomaan jos haluttaisiin oikeaa kilpailua, olisi taloudenpidon oltava mahdollista kilpailullisesti eikä muuta liiketoimintaa (kuten autojen tai energiajuomien myyntiä) tukevana kulueränä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Itse oon taas sitä mieltä, että jos tuollaiset asiat (häntäpään menestysbonukset) on uudelle tallille esteitä, nii parempi jäädäkkin pois. Toki jokainen osallistujatalli jotain ansaitsisi. Ovat kuitenkin mukana showta tekemässä.

edit: Siis fykkösiin, jos ollaan rahan takia tulossa, nii on jo väärä lähtökohta.
Voi sinua höpsöä. :)
 
Ylös