Uusi moottorisääntö

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Makkonen

Guest
Kertokaahaan viisammat, miten FIA valvoo että samaa moottoria käytetään kahdessa peräkkäisessä kisassa? Laittaako ne siihen jonkun sinetin vai miten se homma toimii? :eek!:
 
Viimeksi muokattu:

Apa_02

Well-known member
Liittynyt
24.4.2001
Viestit
623
Juurikin niinkuin mainitsit. Moottorit sinetöidään ensimmäisen ajetun kisan jälkee.
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Minardille ja Jordanille ei ole paljoa merkitystä vaikka joutuisivatkin vaihtamaan moottorit joka kisan jälkeen. He kun joutuvat joka tapauksessa viimeisiin ruutuihin.

Toivoa sopii, että FIA asentaa myöskin Ferrareiden koneisiin sinetit ja myöskin tarkistaa että ne ovat tallella seuraavassa kisassa. Kuulemma Monzassa viime vuonna FIA:n katsastajat olivat mitanneet Ferrareista vain toisen puolen renkaat. Kyseisellä radalla saisi hyötyä siitä jos olisi eri mittaiset renkaat toisessa etukulmassa ja toisen puolen takapyörässä. Juuri näitä kahta tärkeää rengasta ei mitattu. Liekö kyse siitä että FIA tarkistaa Ferrareista vain ne kohdat jotka Ferrari hyväksyy tarkastettavan.
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Driver #8 sanoi:
Minardille ja Jordanille ei ole paljoa merkitystä vaikka joutuisivatkin vaihtamaan moottorit joka kisan jälkeen. He kun joutuvat joka tapauksessa viimeisiin ruutuihin.

Toivoa sopii, että FIA asentaa myöskin Ferrareiden koneisiin sinetit ja myöskin tarkistaa että ne ovat tallella seuraavassa kisassa. Kuulemma Monzassa viime vuonna FIA:n katsastajat olivat mitanneet Ferrareista vain toisen puolen renkaat. Kyseisellä radalla saisi hyötyä siitä jos olisi eri mittaiset renkaat toisessa etukulmassa ja toisen puolen takapyörässä. Juuri näitä kahta tärkeää rengasta ei mitattu. Liekö kyse siitä että FIA tarkistaa Ferrareista vain ne kohdat jotka Ferrari hyväksyy tarkastettavan.
Kausi oli 2003 - 2004, ja kyse ei ollut renkaiden koosta, vaan materiaalista. Sääntöjen mukaan kaikkien renkaiden tulee olla kaikkien samanlaista seosta (sama kovuus, samat ominaisuudet, samat heikkoudet). Michelinin puolelta väitettiin Ferrarin käyttäneen erilaisia renkaita, ja FIA tietysti ratkaisi asian Ferrarille sopivimmalla tavalla, eli tarkasti vain ne renkaat, jotka olisivat joka tapauksessa olleet lähes varmasti samaa seosta.
 
Ylös