Makkonen
Guest
Kertokaahaan viisammat, miten FIA valvoo että samaa moottoria käytetään kahdessa peräkkäisessä kisassa? Laittaako ne siihen jonkun sinetin vai miten se homma toimii? :eek!:
Viimeksi muokattu:
Kausi oli 2003 - 2004, ja kyse ei ollut renkaiden koosta, vaan materiaalista. Sääntöjen mukaan kaikkien renkaiden tulee olla kaikkien samanlaista seosta (sama kovuus, samat ominaisuudet, samat heikkoudet). Michelinin puolelta väitettiin Ferrarin käyttäneen erilaisia renkaita, ja FIA tietysti ratkaisi asian Ferrarille sopivimmalla tavalla, eli tarkasti vain ne renkaat, jotka olisivat joka tapauksessa olleet lähes varmasti samaa seosta.Driver #8 sanoi:Minardille ja Jordanille ei ole paljoa merkitystä vaikka joutuisivatkin vaihtamaan moottorit joka kisan jälkeen. He kun joutuvat joka tapauksessa viimeisiin ruutuihin.
Toivoa sopii, että FIA asentaa myöskin Ferrareiden koneisiin sinetit ja myöskin tarkistaa että ne ovat tallella seuraavassa kisassa. Kuulemma Monzassa viime vuonna FIA:n katsastajat olivat mitanneet Ferrareista vain toisen puolen renkaat. Kyseisellä radalla saisi hyötyä siitä jos olisi eri mittaiset renkaat toisessa etukulmassa ja toisen puolen takapyörässä. Juuri näitä kahta tärkeää rengasta ei mitattu. Liekö kyse siitä että FIA tarkistaa Ferrareista vain ne kohdat jotka Ferrari hyväksyy tarkastettavan.