patriot
Foorumin senaattori
- Liittynyt
- 29.4.2001
- Viestit
- 14758
Itse en tuota sport2000 nuhapumppu sarjaa paljon jaksanut katella. Mielenkiintoista nähdä onko uusi parempi ja viihdyttävämpi?
MTV3:
Kotimaisen rata-autoilun pääluokka Sport 2000 nähtiin viime kesänä radoilla viimeisen kerran. Ensi kesänä pääsarjana ajetaan Kansainvälisen autoliiton FIA:n luokituksiin perustuva Super 2000 -luokka .
Uutta sarjaa pyörittämään ja hallinnoimaan on synnytetty erillinen yhtiö Super 2000 Oy. Sport 2000 -luokka keräsi voimansa päivinä yleisöä katsomoon ja kuljettajia radalle. Viime kesänä sarja alkoi näivettyä. Se aktivoi rata-autoilija Olli Haapalaisen puuhaamaan kokonaan uutta sarjaa, ja Ruotsin STCC:n mallin mukaan sen taustalle yhtiötä. Haapalaisen rakentamassa yhtiössä on edustettuna muiden muassa kotimaisia rata-auto- ja formulaluokkien talleja sekä autourheilun kotimaisen kattojärjestön markkinointiyhtiö AKK Sports Oy, jonka kanssa sopimus allekirjoitetaan lähipäivinä.
Ensi kesänä Super 2000 -sarjassa on kuusi osakilpailua. Alustavien suunnitelmien mukaan kaksi ajetaan Alastarossa, kaksi Ahvenistolla ja yksi Jurvassa ja Vetelissä. Rata- ja formula-autojen lisäksi kahdessa Super 2000 Race -kisaviikonvaihteessa radalla nähtäneen myös moottoripyörien Super Sport 600 -luokan kisa.
-Super 2000 -luokan autoissa on voimaa 20-50 hevosvoimaa enemmän kuin Sport 2000 -autoissa, keskimäärin noin 270 hevosvoimaa. Myös ulkonäkö on näyttävämpi, niissä on levikettä ja leveämpää rengasta, Haapalainen kuvailee.
-Samoilla säännöillä on jo ajettu EM-sarjaa (ETCC). Näihin sääntöihin ollaan siirtymässä myös Saksassa, Italiassa ja Britanniassa. Ruotsissa ja Tanskassa luokka on jo käytössä, Haapalainen kertoo.
Haapalaisen tulevaisuuden visiona onkin aloittaa pohjoismainen yhteistyö jo lähivuosina.
(MTV3-STT)
MTV3:
Kotimaisen rata-autoilun pääluokka Sport 2000 nähtiin viime kesänä radoilla viimeisen kerran. Ensi kesänä pääsarjana ajetaan Kansainvälisen autoliiton FIA:n luokituksiin perustuva Super 2000 -luokka .
Uutta sarjaa pyörittämään ja hallinnoimaan on synnytetty erillinen yhtiö Super 2000 Oy. Sport 2000 -luokka keräsi voimansa päivinä yleisöä katsomoon ja kuljettajia radalle. Viime kesänä sarja alkoi näivettyä. Se aktivoi rata-autoilija Olli Haapalaisen puuhaamaan kokonaan uutta sarjaa, ja Ruotsin STCC:n mallin mukaan sen taustalle yhtiötä. Haapalaisen rakentamassa yhtiössä on edustettuna muiden muassa kotimaisia rata-auto- ja formulaluokkien talleja sekä autourheilun kotimaisen kattojärjestön markkinointiyhtiö AKK Sports Oy, jonka kanssa sopimus allekirjoitetaan lähipäivinä.
Ensi kesänä Super 2000 -sarjassa on kuusi osakilpailua. Alustavien suunnitelmien mukaan kaksi ajetaan Alastarossa, kaksi Ahvenistolla ja yksi Jurvassa ja Vetelissä. Rata- ja formula-autojen lisäksi kahdessa Super 2000 Race -kisaviikonvaihteessa radalla nähtäneen myös moottoripyörien Super Sport 600 -luokan kisa.
-Super 2000 -luokan autoissa on voimaa 20-50 hevosvoimaa enemmän kuin Sport 2000 -autoissa, keskimäärin noin 270 hevosvoimaa. Myös ulkonäkö on näyttävämpi, niissä on levikettä ja leveämpää rengasta, Haapalainen kuvailee.
-Samoilla säännöillä on jo ajettu EM-sarjaa (ETCC). Näihin sääntöihin ollaan siirtymässä myös Saksassa, Italiassa ja Britanniassa. Ruotsissa ja Tanskassa luokka on jo käytössä, Haapalainen kertoo.
Haapalaisen tulevaisuuden visiona onkin aloittaa pohjoismainen yhteistyö jo lähivuosina.
(MTV3-STT)