Formula ykkösiin on parhaillaan suunnitteilla useampiakin uusia talliprojekteja. Varteenotettavin niistä liittynee kilpa-autojen valmistajan Dallaran uuteen F1-hankkeeseen.
Dallara oli mukana formula ykkösissä edellisen kerran 1990-luvun alussa. Tuolloin talli tunnettiin Scuderia Italian nimellä. Suomen Jyrki Järvilehto ajoi F1-uransa ainoan palkintokorokesijoituksen juuri Dallara-autolla. Viime vuosina Dallara on rakentanut F3- ja IRL-kilpa-autoja. Vuonna 1999 se rakensi Hondalle F1-auton prototyypin. Uuden tallin olisi tarkoitus tulla mukaan MM-sarjaan kaudella 2006. Mukana projektissa on ilmeisesti Italian F3000-sarjassa toimiva Draco-talli. Tallin rahoituksesta vastaisi kenties joku venäläinen uusrikas oligarkki.
F-ykkösiin pyrkii myös F3000-mestaruuden kolmena edelliskautena voittanut Arden-talli. Sen päällikkö Christian Horner etsii parhaillaan Venäjältä rahoitusta F1-tallin perustamiseksi.
Gumball 3000 -rallin takana oleva brittiläinen liikemies Maximillion Cooper suunnittelee Autosport-lehden mukaan Gumball-tuotemerkin laajentamista F1-ympyröihin. Gumball tullee jo tällä kaudella mukaan formula ykkösiin jonkin tallin sponsoriksi, mutta tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu kokonaan oman tallin ostaminen. Gumball 3000 -ralli on raharikkaiden huvittelumuoto. Formuloissakaan ei olisi ilmeisesti tarkoitus tavoitella suurta menestystä, vaan enemmänkin pitää hauskaa. Tallin rahoitus kerättäisiin kokoon Gumball 3000 -rallin osallistujilta, joista osa kuuluu maailman äveriäimpien ihmisten joukkoon.
Näiden lisäksi F1-varikolla on jo pitkään huhuttu Jordan-tallin myymisestä arabisijoittajille. Viimeisimpien huhujen mukaan kauppa olisi kuin olisikin toteutumassa lähitulevaisuudessa.
(MTV3)
Hieno juttu jos tulis uusia talleja vormuloihin. BTW, Kuka omistaa oikeudet legendaariseen Lotukseen? Sen päivän kun näkis että Lotuksella kruisailtas Fykkösis... Äärettömän kurkoa.:ahem:
Dallara oli mukana formula ykkösissä edellisen kerran 1990-luvun alussa. Tuolloin talli tunnettiin Scuderia Italian nimellä. Suomen Jyrki Järvilehto ajoi F1-uransa ainoan palkintokorokesijoituksen juuri Dallara-autolla. Viime vuosina Dallara on rakentanut F3- ja IRL-kilpa-autoja. Vuonna 1999 se rakensi Hondalle F1-auton prototyypin. Uuden tallin olisi tarkoitus tulla mukaan MM-sarjaan kaudella 2006. Mukana projektissa on ilmeisesti Italian F3000-sarjassa toimiva Draco-talli. Tallin rahoituksesta vastaisi kenties joku venäläinen uusrikas oligarkki.
F-ykkösiin pyrkii myös F3000-mestaruuden kolmena edelliskautena voittanut Arden-talli. Sen päällikkö Christian Horner etsii parhaillaan Venäjältä rahoitusta F1-tallin perustamiseksi.
Gumball 3000 -rallin takana oleva brittiläinen liikemies Maximillion Cooper suunnittelee Autosport-lehden mukaan Gumball-tuotemerkin laajentamista F1-ympyröihin. Gumball tullee jo tällä kaudella mukaan formula ykkösiin jonkin tallin sponsoriksi, mutta tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu kokonaan oman tallin ostaminen. Gumball 3000 -ralli on raharikkaiden huvittelumuoto. Formuloissakaan ei olisi ilmeisesti tarkoitus tavoitella suurta menestystä, vaan enemmänkin pitää hauskaa. Tallin rahoitus kerättäisiin kokoon Gumball 3000 -rallin osallistujilta, joista osa kuuluu maailman äveriäimpien ihmisten joukkoon.
Näiden lisäksi F1-varikolla on jo pitkään huhuttu Jordan-tallin myymisestä arabisijoittajille. Viimeisimpien huhujen mukaan kauppa olisi kuin olisikin toteutumassa lähitulevaisuudessa.
(MTV3)
Hieno juttu jos tulis uusia talleja vormuloihin. BTW, Kuka omistaa oikeudet legendaariseen Lotukseen? Sen päivän kun näkis että Lotuksella kruisailtas Fykkösis... Äärettömän kurkoa.:ahem: