Et lukenut avausta?Kyllä on surkean kuuloista ininää ja tuhinaa näissä uusissa moottoreissa.
Jos tehoa on, pitää se myös kuulua.
Asiaa voisi merkittävästi korjata löyhentämällä nykyisiä polttoainerajoituksia.
Onko tehty äänianalyysiä paljonko noita kierrätetään?
Moottoreiden mekaaninen kestävyys lienee melko hyvällä tolalla, onhan niitä ajettu paljon penkissä.
Ihan ok näpäytys/muistutus näin ketjun alkuun, varsinkin ku toikki on perustettu sen vuoksi ku edellinen pääsi rönsyileen liikaa. Jos nyt keskityttäis siihen tekniikkapuoleen :alppu: Itsellä ei tälläerää ole mitään annettavaa, mut palaillaan.Oletko joku mode vai?
Miten penkityksessä simuloidaan rataolosuhteita?
Kun tuo edellinen ketju oli niin järkyttävässä tolassa, niin jatketaan täällä. Tässä ketjussa keskustellaan vain teknisestä näkökulmasta, ääniväännöt käydään tuolla.
Kas kun et ryhtynyt kertoilemaan mitä syöt parhaillaan tai millaista unta on tullut nähtyä, kun noin hyvin on aloitusviesti luettu/ymmärretty. :doubtful: :nope:Kyllä on surkean kuuloista ininää ja tuhinaa näissä uusissa moottoreissa.
Jos tehoa on, pitää se myös kuulua.
Asiaa voisi merkittävästi korjata löyhentämällä nykyisiä polttoainerajoituksia.
Onko tehty äänianalyysiä paljonko noita kierrätetään?
Moottoreiden mekaaninen kestävyys lienee melko hyvällä tolalla, onhan niitä ajettu paljon penkissä.
No sitä tarkoitin, että ei ole tälläerää tälle ketjulle annettavaa. Eli suomeksi: ei ole nyt aiheesta mitään asiaa. Luen kyllä ja toivon, että tulee siitä tekniikasta asiaa. peace.
Väärä tieto. Pakotahdin lopussa sylinterissä on parikymmentä baria painetta joten pakoventtiilin aukaisu aiheuttaa äänennopeudella lähtevän shokkivirtauksen ulospäin jota energiaa turbon turbiini hyödyntää. Männän ylösnousu työntää vain jäännöskaasut pois mahdollista pakoputkiston vastapainetta vasten pois, ja esimerkiksi vapaastihengittävässä moottorissa tuon poistuvan shokkiaallon perässään jättämää alipainetta hyödyntäen imetään vielä imupuolelta reiluhko määrä ilmaa sylinteriin.Käsittääkseni nelitahtimoottorissa (jota nämä formulamyllytkin on?) mäntä työntää pakokaasut pois sylinteristä pakoventtiilin kautta, eli ne eivät poistu ns. isessään palamisen lämpoenergian voimasta.
On kielletty.Onko säännöissä kielletty ettei MGU-K:ta voi käyttää starttina tai mahdollisesti työntöstartin voimanlähteenä?
Aika erikoinen ratkaisu, tuossa koko aparaatista tulisi suurin hyöty ja ekotehokkuus.On kielletty.
Tämä on kyllä kurja kielto. Olisi kiva kun voisivat startata omin voimin. Vielä hienompaa olisi jos tämä olisi pakollista ja ennen lähtöä olisi juhlava kuulutus- Ladies and gentlemen start your engines.On kielletty.
Jos kaikki suostuvat niin voi, muuten vain turvallisuuteen vedoten (kuten viime kaudella kumien kanssa)Voiko FIA muuttaa kesken kauden bensarajoituksia?
Oikeahan tieto tuo tavallaan on. Sytytystulpan räjäyttämä kaasuseos aiheuttaa paineen joka työntää mäntää kyllä, mutta voiman ja vastavoiman lakien mukaisesti pakoventtiilin auetessa mäntä myös työntää kaasua sieltä ulospäin. Ensisijaisesti toki painen on syntynyt sylinteriin siinä palotapahtumassa, mutta kyllä mäntäkin sitä painetta työntää pakoventtiilin auetessa. Jos siis pakoventtiili ei aukeaisi, tapahtuisi sylinterin U-muotoinen edestakaisinmenevä liike.edellisestä ketjusta
Väärä tieto. Pakotahdin lopussa sylinterissä on parikymmentä baria painetta joten pakoventtiilin aukaisu aiheuttaa äänennopeudella lähtevän shokkivirtauksen ulospäin jota energiaa turbon turbiini hyödyntää. Männän ylösnousu työntää vain jäännöskaasut pois mahdollista pakoputkiston vastapainetta vasten pois, ja esimerkiksi vapaastihengittävässä moottorissa tuon poistuvan shokkiaallon perässään jättämää alipainetta hyödyntäen imetään vielä imupuolelta reiluhko määrä ilmaa sylinteriin.
Kiitos korjauksesta. Ei ole koskaan tullut niin kovin syvällisesti perehdyttyä polttomoottoritekniikan hienouksiin. Silti pidättäydyn mielipiteessäni, että sanan heat käyttö on harhaanjohtavaa. Kaasujen liike-energia sitä turbon turbiinia kuitenkin pyörittää eikä lämpö. Markkinointi termistöjähän nuo taitaa muutenkin olla. Onko sellaista tekniikka olemassakaan, mikä pystyisi millään järkevällä hyötysuhteella muuttamaan lämpöä suoraan sähköksi?edellisestä ketjusta
Väärä tieto. Pakotahdin lopussa sylinterissä on parikymmentä baria painetta joten pakoventtiilin aukaisu aiheuttaa äänennopeudella lähtevän shokkivirtauksen ulospäin jota energiaa turbon turbiini hyödyntää. Männän ylösnousu työntää vain jäännöskaasut pois mahdollista pakoputkiston vastapainetta vasten pois, ja esimerkiksi vapaastihengittävässä moottorissa tuon poistuvan shokkiaallon perässään jättämää alipainetta hyödyntäen imetään vielä imupuolelta reiluhko määrä ilmaa sylinteriin.
Kaikki turbiinilla varustetut generaattorit siis perustuu liike-energiaan ? Sehän on kätevää, ku voi tästedes ydinvoimaaki mainostaa paljon egologisemmalla nimellä. Tai hiilivoimalaa. Kaasuthan siellä liikkuu.. liike-energiavoimaloita ne on! Se on kuule kineettistä a.k.a liike-energiaa vasta siinä vaiheessa ku turbiini pyörii. Liike-energia itsessään ei turbiinia pyöritä. Turbiini pyöriessään sisältää liike-energiaa. tottahan kaasuillaki liike-energiaa on.. molekyylitasolla. Mut puhutaan kuitenkin termodynaamiikasta ja siellä on omat lait.. mm. paine-energia. Lukiossa kai näitä käsiteltiin, että voi olla, että aika on tehnyt tehtävänsä ja puhun iha shaissea.Kaasujen liike-energia sitä turbon turbiinia kuitenkin pyörittää eikä lämpö.
Polttomoottorissa muutetaan nimenomaan lämpöenergiaa mekaaniseksi työksi, samoin tekee turbon turbiini eli muuttaa kaasujen lämpöenergiaa mekaaniseksi työksi. Samalla pakokaasujen lämpötila laskee ja moottorin terminen hyötysuhde nousee. Liike-energia on vain yksi välimuoto tuossa jota käytetään jotta mäntämoottorin ja turbiinien ominaisuudet saadaan toimimaan yhdessä suuremmin toisiaan haittaamatta.Kiitos korjauksesta. Ei ole koskaan tullut niin kovin syvällisesti perehdyttyä polttomoottoritekniikan hienouksiin. Silti pidättäydyn mielipiteessäni, että sanan heat käyttö on harhaanjohtavaa. Kaasujen liike-energia sitä turbon turbiinia kuitenkin pyörittää eikä lämpö. Markkinointi termistöjähän nuo taitaa muutenkin olla. Onko sellaista tekniikka olemassakaan, mikä pystyisi millään järkevällä hyötysuhteella muuttamaan lämpöä suoraan sähköksi?