muistaakseni ne ratifioitiin aikaan jolloin kaikilla oli V10 käytössä... V8 ei tuottanu tarpeeksi tehoa vastaamaan V10:n lukemia, ja toisaalta välitankkaamisen ansiosta se painoetu jonka sai V8:n pienemmän kulutuksen kauttakin meni pois...
V12 taas aikanaan luovuttiin sen kapean käyttö alueen takia (söi takarenkaita kuulemma tehokkaasti) ja isomman bensansyönnin takia... (enempi aikaa tankkaukseen ja auto hieman aina painavampi...)
V10 siis oli 90-luvulla se optimi kone, ja sitten kun Toyota suunnitteli V12konetta niin FIA:lle tuli kiire ratifioida kone tyyppi... kuulemma kustannuksien kasvun välttämiseksi jos oikein muistan
V12 koneella kuulemma olis saatu hyötyjä Toyotan mukaan tänä päivänä, mm. tehoa tietty enempi jne... muista + puolista ne ei pahemmin puhunu... tehoa uskosin olevan 40-80hv enempi kuin V10 koneessa jos tuollaisen joku huipuista nyt rakentaisi...