Väyrynen sai sairaskohtauksen

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mun toivomus Väyrysen suhteen olisi terveenä eläkkeelle. Nyt.:ahem:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mistä tuo sun väyrysviha muuten kumpuaa? Nyt yksilöityjä tapauksia.

En nyt tiedä itekkään aina mitä mieltä ko. herrasta oon mutta Patella on suomalaiselle poliitikolle harvinaista näkemisen taitoa ja aatteen paloa. Niitä tarvitaan.

patriot

Foorumin senaattori
Moe Szyslak sanoi:
On muutes Väykkä hoitanut mallikkaasti ministerinpestiä. :ahem: Ei oo paljon näkynyt sitä vanhaa peluri Väykkää. Vanhanen antoi Väyryselle viimeisen tilaisuuden saada arvokas poistuminen näyttämöltä ja aika hyvin näyttää toteutuvan. Myös toinen parjattu eli Kanervan Ile on hoitanut hommansa hyvin.

Muistelen hymyillen Moe ja Giffenin juttuja Suomen kaikkien aikojen surkeimmasta hallituksesta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Mistä tuo sun väyrysviha muuten kumpuaa? Nyt yksilöityjä tapauksia.

En nyt tiedä itekkään aina mitä mieltä ko. herrasta oon mutta Patella on suomalaiselle poliitikolle harvinaista näkemisen taitoa ja aatteen paloa. Niitä tarvitaan.
Eikös Väyrysen Tehtaankadun juoksut ja ryssiin päin rähmällä olemiset riitä?

Jos ei, niin täydellinen öykkäröintikäyttäytyminen. Puristelee lentoemäntiä perseestä tai soittelee 'tärkeitä' puheluita lentokoneesta.

Jos sekään ei riitä muille (mulle riitti jo toi ryssän nuoleminen), niin omanedun tavoittelu ja naurettava käyttäytyminen Suomen EU-jäsenyysneuvotteluissa. Yöpukupäällä ja tyynynkanssa puhumaan eduskuntaan.:rolleyes:

Jalasmökki ja matkakorvauksilla pelaaminen.

Nyt uusimpana ministeripaikan kiristäminen ja sen jälkeen muiden ministeriöiden asioihin sotkeutuminen -> Vuotos.

Tässä nyt muutama mainittuna.:eek:

Ja se onneton ruikutus pressanvaaleissa mediapelistä. En minä niin ole sanonut, tai jos olenkin, niin minut on ymmärretty väärin.:D

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Eikös Väyrysen Tehtaankadun juoksut ja ryssiin päin rähmällä olemiset riitä?

Jos ei, niin täydellinen öykkäröintikäyttäytyminen. Puristelee lentoemäntiä perseestä tai soittelee 'tärkeitä' puheluita lentokoneesta.

Jos sekään ei riitä muille (mulle riitti jo toi ryssän nuoleminen), niin omanedun tavoittelu ja naurettava käyttäytyminen Suomen EU-jäsenyysneuvotteluissa. Yöpukupäällä ja tyynynkanssa puhumaan eduskuntaan.:rolleyes:

Jalasmökki ja matkakorvauksilla pelaaminen.

Nyt uusimpana ministeripaikan kiristäminen ja sen jälkeen muiden ministeriöiden asioihin sotkeutuminen -> Vuotos.

Tässä nyt muutama mainittuna.:eek:

Ja se onneton ruikutus pressanvaaleissa mediapelistä. En minä niin ole sanonut, tai jos olenkin, niin minut on ymmärretty väärin.:D
Onhan tuossa ihan riittävästi. Mutta samoja tempauksia on tehnyt moni muukin ja pahempiakin. Öykkäreistä mainitsen vaikkapa Vapaavuoren ja kotiinpäin vetäjistä Linden- siis jo tästä hallituksesta.

Toisaalta Patella on älyä ja näkemystä. Sen puutetta kun on tässäkin hallituksessa ihan yllinkyllin.

Mutta jos Moe tahtoo niin voidaanhan sinne yksi puhuva pää pistää lisää hyssälöiden ja holmlundien joukkoon. :wink:

Enkä mene sitä sanomaan että Paavon maine olisi ansiotonta. Hankala ja pirun älykäs tyyppi, mutta just sen takia Patea pitäisi käyttää oikeana instrumenttina neuvottelupöydissä.

Knoukka

Well-known member
ettelbruck sanoi:
Öh, mitä Väyrynen on nähnyt olennaisesti paremmin oikein?
En nyt jaksa alkaa quottaamaan, mutta käypä lukemassa www.vayrynen.comista muutamat kolumnit. Esimerkiksi Venäjän ja EU:n suhteista, muiden muassa. Asiantuntijan poliittisia lausuntoja muuten. Paavolla on myös selkeä näkemys esimerkiksiMuurmanskin tilanteeseen, sinne mahdollisesti rakennettavaan rataan jne... en mä muiden noista ole kuullut puhuvan vaikka kyseessä on meille melkeinpä elämän ja kuoleman kysymys- ainakin pohjoisen väelle. Paavo on sen sijaan pitänyt niistä ääntä jo pitkään.

Oli kuin hankala tyyppi tahansa niin Väyrysessä yhdistyy mun mielestä harvinaisella tavalla visionääri ja reaalipoliitikko.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Mun kysymys oli ihan tarkoituksella imperfektissä mutta olkoon sitten noin...

Ja tähän yhteyteen on pakko lisätä että hyvin julkisuutta saaneista kahnauksista huolimatta mulla on HYVIÄ kokemuksia asiakaspalvelutilanteista Väyrysen kanssa. Lievä ongelmakin (mä siis edustin tarkkailevaa osapuolta) hoidettiin hurtilla meiningillä, siihen ei esim 'mukava mies' Jorma Pulkkinen pysty...

patriot

Foorumin senaattori
ettelbruck sanoi:
Öh, mitä Väyrynen on nähnyt olennaisesti paremmin oikein?
Ei kannattanut vahvan markan politiikkaa 80-luvulla, joka koitui lopulta turmioksi. Neuvostoliittoon Paavo taas uskoi sokeasti, eikä ainakaan julkisuudessa uskonut sen kaatumiseen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
KnowHow sanoi:
Onhan tuossa ihan riittävästi. Mutta samoja tempauksia on tehnyt moni muukin ja pahempiakin. Öykkäreistä mainitsen vaikkapa Vapaavuoren ja kotiinpäin vetäjistä Linden- siis jo tästä hallituksesta.

Toisaalta Patella on älyä ja näkemystä. Sen puutetta kun on tässäkin hallituksessa ihan yllinkyllin.

Mutta jos Moe tahtoo niin voidaanhan sinne yksi puhuva pää pistää lisää hyssälöiden ja holmlundien joukkoon. :wink:

Enkä mene sitä sanomaan että Paavon maine olisi ansiotonta. Hankala ja pirun älykäs tyyppi, mutta just sen takia Patea pitäisi käyttää oikeana instrumenttina neuvottelupöydissä.
On vaan niin vastenmielinen tyyppi.:yuck:

Mutta tosiaan, ei ole ainoa. Joka jengistä löytyy omat mätämunansa.:ahem:

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Kukapa ei uskonut tai teki julkiseksi uskonsa naapurin kaatumiseen?
No sanotaan nyt sitten asia näin päin; Hirvittävän moni ei olisi mennyt Moskovaan etsimään allekirjoittajaa YYA-sopimuksen jatkolle Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Mutta Paavo meni. Hän ei tosin saanut nimeä tuohon sopimukseen.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
No sanotaan nyt sitten asia näin päin; Hirvittävän moni ei olisi mennyt Moskovaan etsimään allekirjoittajaa YYA-sopimuksen jatkolle Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Mutta Paavo meni. Hän ei tosin saanut nimeä tuohon sopimukseen.
Niin?

Knoukka

Well-known member
Törni sanoi:
Tätäkö tarkoitat? :wink:

Koivisto oli syyskuun alussa ottanut omia kanaviaan pitkin yya-sopimuksen korvaamisen esille Gorbatshovin kanssa, mutta yhteydenotto pysyi salaisena. Virallisen ja julkisen aloitteen yya-sopimuksen korvaamisesta esitti Neuvostoliitto ulkoministeri Boris Pankinin suulla Tukholmassa, matkalla YKn yleiskokoukseen New Yorkissa. New Yorkissa ulkoministeri Paavo Väyrynen ja Pankin tapasivat 22.9.1991 ja sopivat, että neuvottelut uudesta sopimuksesta käynnistetään lokakuussa. Väyrysen tiedotusvälineille antaman selostuksen mukaan tarkoitus oli neuvotella sellainen sopimus, joka korvaa yya-sopimuksen. Kysymys oli uudentyyppisestä sopimuksesta, joka olisi verrattavissa sopimuksiin, jotka Neuvostoliitto oli tehnyt Saksan ja Ranskan kanssa.

Neuvottelut uudesta sopimuksesta käytiin Neuvostoliiton MIDin kanssa loka-marraskuun aikana. Rinnan niiden kanssa neuvoteltiin myös Venäjän MIDin kanssa, mutta niissä lähinnä odotettiin ensinmainitun neuvotteluprosessin tuloksia. Sopimusteksti valmistui parafointia varten, joka tapahtui 9.12.1991 Moskovassa juhlallisin mutta hillityin muodoin. Suomen ja Neuvostoliiton uusi sopimus oli määrä allekirjoittaa 18.12.1991 Moskovassa ulkoministeritasolla.

Suomen hallituksen halu saada uuden, yya-sopimuksen korvaavan sopimuksen alle Neuvostoliiton allekirjoitus perustui epävarmuuteen siitä, mitä Neuvostoliiton jälkeen tulee. Kuka vastaisi sen tekemistä sopimuksista? Yya-sopimus haluttiin pois päiviltä oikeudelliselta kannalta niin kiistattomasti kuin suinkin.

Neuvostoliiton valtiorakennelma oli tässä vaiheessa jo murenemassa. Venäjä, Valko-Venäjä ja Ukraina olivat perustaneet Itsenäísten valtioiden yhteisön (IVY) Minskissa 8.12.1991. Neuvostoliiton ulkoministeriksi oli sillä välin palannut Eduard Shevardnadze. Venäjä asettui edellisenä päivänä vastustamaan allekirjoitusta ja Väyrynen perui Moskovan matkansa.

Uusi sopimus viimeisteltiin Venäjän kanssa ja sopeutettiin uuteen tilanteeseen neuvotteluissa tammikuun alussa 1992 Moskovassa. Se allekirjoitettiin 20.1.1992 Helsingissä. Suomen puolelta allekirjoittajana oli pääministeri Aho ja Venäjän puolelta valtiosihteeri Gennadi Burbulis. Samana päivänä suoritetulla ulkoministerien kirjeenvaihdolla Suomi ja Venäjä totesivat yya-sopimuksen lakanneen olemasta voimassa, odottamatta uuden sopimuksen voimaantuloa.

Eduskunta hyväksyi uuden sopimuksen toukokuussa 1992 ja se astui voimaan kun ratifointipöytäkirjoja vaihdettiin heinäkuussa Jeltsinin Suomen vierailun yhteydessä.