Varikkokyltit?

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Käytetäänkö Ykkösissä enää ollenkaan varikkokylttejä, millä ilmoitettiin erot eteen ja taakse ynnä muuta?

Ovatko radiojärjestelmät kehittyneet niin hyviksi, että ne olisivat kokonaan syrjäyttäneet nämä?

Itse en ainakaan muista nähneeni pitkiin, pitkiin aikoihin noita kylttejä... Ovatko kaikki tallit luopuneet niistä yhtäaikaa? Joku sääntömuutos?
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Jone sanoi:
Käytetäänkö Ykkösissä enää ollenkaan varikkokylttejä, millä ilmoitettiin erot eteen ja taakse ynnä muuta?

Ovatko radiojärjestelmät kehittyneet niin hyviksi, että ne olisivat kokonaan syrjäyttäneet nämä?

Itse en ainakaan muista nähneeni pitkiin, pitkiin aikoihin noita kylttejä... Ovatko kaikki tallit luopuneet niistä yhtäaikaa? Joku sääntömuutos?
Kyllä itse ainakin muistan nähneeni niitä lukuisaan otteeseen menneellä kaudella..

Viime kisassahan Salon Mika kertoili mielenkiintoista tarinaa siitä "salakoodista", jolla kuski tietää tulla varikolle. Eli taisi mennä jotensakin niin, että taululla näytetään tieto kuskille, ja tästä sitten on tietty määrä kierroksia, ennen kuin tullaan sisään. Jotenkin noin siis...

Mielestäni olisi hienompi, jos toimisivat kuten hävittäjälentäjät ja taistelunjohto eli olisivat sopineet jonkun mielivaltaisen luvun N (tyyliin 23) ja sitten kerrotaan radiolla että varikolle tullaan vaikkapa kierroksella N+2. Mutta voisi mennä hieman liian monimutkaiseksi suhteessa saavutettuun lisähyötyyn :jaska:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Trone sanoi:
Kyllä itse ainakin muistan nähneeni niitä lukuisaan otteeseen menneellä kaudella..

Viime kisassahan Salon Mika kertoili mielenkiintoista tarinaa siitä "salakoodista", jolla kuski tietää tulla varikolle. Eli taisi mennä jotensakin niin, että taululla näytetään tieto kuskille, ja tästä sitten on tietty määrä kierroksia, ennen kuin tullaan sisään. Jotenkin noin siis...

Mielestäni olisi hienompi, jos toimisivat kuten hävittäjälentäjät ja taistelunjohto eli olisivat sopineet jonkun mielivaltaisen luvun N (tyyliin 23) ja sitten kerrotaan radiolla että varikolle tullaan vaikkapa kierroksella N+2. Mutta voisi mennä hieman liian monimutkaiseksi suhteessa saavutettuun lisähyötyyn :jaska:
Ainakin viime kisassa puhui tästä "magic numberista", eli kun tietty numero lävähtää autossa näytölle, tietää kuski tulla varikolle.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Elikkä ne kyltit ei oo tainnukkaan kadota mihinkään... Miusta vaan tuntu etten olis niitä nähny aikoihin... noh, taitaa olla hihna vaan sen verran löysällä...
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Jone sanoi:
Elikkä ne kyltit ei oo tainnukkaan kadota mihinkään... Miusta vaan tuntu etten olis niitä nähny aikoihin... noh, taitaa olla hihna vaan sen verran löysällä...
Jakopään Hihna ?! :eek:

Pisti kyllä viime kisassakin oikein kyltit silmiin kun turva-auto oli kiertänyt vaikka kuinka monta kiekkaa ja lähtösuoralla joka kulkille heilutettiin kylttiä. Liekkö ne sijoitukset edellisestä kierroksesta paljoa muuttuneet :D
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Bobakki sanoi:
Ainakin viime kisassa puhui tästä "magic numberista", eli kun tietty numero lävähtää autossa näytölle, tietää kuski tulla varikolle.
Auton näytössä? Jos kyseessä oli auton näyttö, eikä varikkotaulu kuten ymmärsin, niin eikös siinä voisi lukea sitten ihan suoraan, että "KURVAA SEURAAVALLA KERRALLA HIEMAN TÄNNE VARIKON PUOLELLE, NIIN PISTETÄÄN HIEMAN LISÄÄ MENOVETTÄ TANKKIIN"? :alppu: Siis ei kai sillon tarvetta olisi millekään salakielelle, kun sitä ei ulkopuoliset näe (josseivät sitten kyttää in car -kuvaa jossakin :D )
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Trone sanoi:
Auton näytössä? Jos kyseessä oli auton näyttö, eikä varikkotaulu kuten ymmärsin, niin eikös siinä voisi lukea sitten ihan suoraan, että "KURVAA SEURAAVALLA KERRALLA HIEMAN TÄNNE VARIKON PUOLELLE, NIIN PISTETÄÄN HIEMAN LISÄÄ MENOVETTÄ TANKKIIN"? :alppu: Siis ei kai sillon tarvetta olisi millekään salakielelle, kun sitä ei ulkopuoliset näe (josseivät sitten kyttää in car -kuvaa jossakin :D )
No niin toki, vaan silti Salo mummielestä sanoi niin. Toki olen hyvä kuulemaan asioita väärin. Millonhan loputkin tiimit salaa radioliikenteensä.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Trone sanoi:
Auton näytössä? Jos kyseessä oli auton näyttö, eikä varikkotaulu kuten ymmärsin, niin eikös siinä voisi lukea sitten ihan suoraan, että "KURVAA SEURAAVALLA KERRALLA HIEMAN TÄNNE VARIKON PUOLELLE, NIIN PISTETÄÄN HIEMAN LISÄÄ MENOVETTÄ TANKKIIN"?
Joskus suunniteltiin kypäriin sellaista huippusofistikoitunutta teknologiaa, että saadaan suoraan kuskin silmille kaikki tiedot pläjäytettyä.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Tiedä sitten toimiiko nämä autossa olevat vimpaimet aina niin kuin pitäisi? Muistaakseni jossain haastattelussa Kimi kertoi kyselleensä radiolla varikolta jäljellä olevia kierroksia kun ei kilpailun tiimellyksessä ehtinyt katsella varikkotaulua.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Suomen Huippu sanoi:
Joskus suunniteltiin kypäriin sellaista huippusofistikoitunutta teknologiaa, että saadaan suoraan kuskin silmille kaikki tiedot pläjäytettyä.
Pelaisivat pasianssia.
 

MattiKyllönen

Well-known member
Liittynyt
27.1.2005
Viestit
111
Sijainti
Suomi Finland Perkele
Kyllähän tuo Salo puhui siitä magic numberista, jonka talli ilmoitti kuskille. Salohan kertoi myös heillä olevan Maseratilla käytössä tuo järjestelmä.
 
Ylös