Videoprojektori

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Halvimman mahdollisen etsin:
http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/ExecMacro/index.d2w/report?Krypto=8D8HCDN1kLkJoK/yGylLJRyU1TgabNx7JWGxn2RgdiGNHfS6D24ORZ5nj9QUBIPsQAzURUQ50XSAp/RvBIfGvhvspWM2xkBk2fVbehskOD9jzObTb8Ast/Ig/jyQYXG9wpjKtIAZ6B9pk3r1vVcS5g==

Täs ois tarkempaa dataa:
http://www.epson.fi/products/imaging/projector/emptw10h/spec.htm

Kauhee linkki, mut jos aukenee, niin luuletteko tekeekö tuommosella kotikäytössä mitään? Ei oikein olis varaa kalliimpaakaan laittaa. Eli mun vaihtoehdot olisi joko 700-900 eur 32-tuumanen kuvaputkitöllä tai sitten tonnilla tommonen projektori...missähän hinnoissa noiden polttimet liikkuu?

Jaskalla on ainaki tykki, onko muilla kokemuksia?? Paljo oli ostettaessa hintaa, millanen laatu, kauanko polttimot kestää, ym. huomiotavaa?

Jos tuo netanttilan linkki ei auennut, niin heillä oli tuolle hintaa laitettu tonni euroissa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
- NetAnttilan suorat linkit ei toimi, tuotetta pitää suositella kaverille ja sieltä saa sitten napattua toimivan linkin
- Mulla on Sanyon PLV-Z1
- Kannattaa varmistaa, että huoneen saa edes suht.koht hyvin pimennettyä, jos aikoo päivällä katella, sälekaihtimien kanssa ei kato aurinkoisena päivänä paljon tummia kohtia
- Lampun kesto on n.2000-3000 tuntia (mulla tällä hetkellä laskurissa 450, joten ei tuo kovaa tahtia kulu) toki kannattaa hankkia joku pieni TV esim. uutisten kattomista varten, tai TV-kortti koneeseen. Sillä lamput maksaa hunajaa :thumbfh:

TM:ssä oli ~1,5v sitten vertailu, jossa oli mm. tuo ja mun tykki vertailussa, voisin jossain välissä kaivaa sen pdf:nä sulle :)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Nii ja saksalaisten nettimyymälöiden linkkejä on turha kauheesti esitellä, kun mulla ei ole visaa ja toisekseen mahdolliset takuuasiat luulis menevän sutjakammin kun käy jostain paikallisesta liikkeestä ostamassa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
jaska sanoi:
- NetAnttilan suorat linkit ei toimi, tuotetta pitää suositella kaverille ja sieltä saa sitten napattua toimivan linkin
- Mulla on Sanyon PLV-Z1
- Kannattaa varmistaa, että huoneen saa edes suht.koht hyvin pimennettyä, jos aikoo päivällä katella, sälekaihtimien kanssa ei kato aurinkoisena päivänä paljon tummia kohtia
- Lampun kesto on n.2000-3000 tuntia (mulla tällä hetkellä laskurissa 450, joten ei tuo kovaa tahtia kulu) toki kannattaa hankkia joku pieni TV esim. uutisten kattomista varten, tai TV-kortti koneeseen. Sillä lamput maksaa hunajaa :thumbfh:

TM:ssä oli ~1,5v sitten vertailu, jossa oli mm. tuo ja mun tykki vertailussa, voisin jossain välissä kaivaa sen pdf:nä sulle :)
Vanha telkku menee makkariin, joten emmä ny ihan pulaan jäis. :p

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Heitäppä jaska ihan suoraan paljonko sulla polttimot maksaa, että saisin asiasta jonkinlaisen käsityksen?

McRäkä

Banned
Kyllähän se proju ihan oiva peli on (mulla Hitachin PJ-TX100), mutta on niitä muutamia muttia:
- kämppä pitää saada pimeäksi, tavan verhoilla tai kaihtimilla ei tee mitään
- useimmat projektorit pitävät suhteellisen kovaa käyntiääntä, eli meluallergikoille eivät oikein sovi, tai sitten pitää ruuvata leffan äänet vaan kovemmalle
- lamput maksaa Hitachin 200€:sta ylöspäin aina 500€oon yleisimmissä kotiteatterimalleissa (Panasonic, Sanyo, Sony, jne)
- halpa (alle 2000€) dlp-tekniikalla toimiva projektori ei ole useinkaan vaihtoehto, sillä ns. sateenkaari-ilmiö on voimakas --> päänsärky useimmille

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Joo toi ääni mietityttänyt jopa kuvan tarkkuutta enemmän kun muistelee millaisia hurisijoita ne toimistoissa ovat olleet...
Entä kuinka tasainen/valkoinen seinän pitää olla vai pitääkö suosista valkokangas hommata?
Kuinka pitkä etäisyys pitää olla tai jos on kaukaa (olohuoneen toisesta päästä n. 6m) niin pitääkö valkokankaan olla sitten todella iso?

McRäkä

Banned
Mutku sanoi:
Joo toi ääni mietityttänyt jopa kuvan tarkkuutta enemmän kun muistelee millaisia hurisijoita ne toimistoissa ovat olleet...
Entä kuinka tasainen/valkoinen seinän pitää olla vai pitääkö suosista valkokangas hommata?
Kuinka pitkä etäisyys pitää olla tai jos on kaukaa (olohuoneen toisesta päästä n. 6m) niin pitääkö valkokankaan olla sitten todella iso?
Kuvan tarkkuus alkaa lcd-projuissa olemaan nykyään ihan riittävä (1280x768 tjsp). Heijastuspinnan olisi hyvä olla tasainen, itse heijastan pimennysverholle, ja sen aaltoilun kyllä huomaa. Kuvan kokoa/ heijastusetäisyyksiä voi katsella tuolta: http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm

Pääsääntönä pidetään sitä, ettei katseluetäisyys saisi olla juuri vähemmän kuin 2 kertaa kuvan leveys, muutoin alkaa pikselit erottumaan. Tykeissä on nykyään hyvät zoom-ominaisuudet, joten sijoituspaikka ei ole niin tarkka. Eräs parhaista tässä suhteessa on Panasonicin PT-AE700. Myös sivu- ja korkeussuunnassa kuvan siirto onnistuu useimmilla laitteilla enemmän tai vähemmän kuvanlaadun merkittävästi kärsimättä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Pääasiassa tossa just kiinnostais toi SUURI kuva ja sen tuomat mahdollisuudet. Kun tohon sais liitettyä sit, digiboksin, dvd:n ja vielä PC:nkin. Ois niinku unelmalaite näin kokemattoman perstuntumalla ainakin.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Mä katon ihan valkoseksi maalatulta seinältä - tosin seinässä tuplakerros maalia, eikä tuo ole sitä kirkkainta. Katseluetäisyys on suunnilleen 1x1 :n ruudun alareunan kanssa (16:9 suhde)

Eikä kyllä kukaan mun luona kattoneista ole ainakaan sateenkaariefektistä valittanut, vaikka tykki oli hintaluokkaa ~1000e.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Dominic sanoi:
Pääasiassa tossa just kiinnostais toi SUURI kuva ja sen tuomat mahdollisuudet. Kun tohon sais liitettyä sit, digiboksin, dvd:n ja vielä PC:nkin. Ois niinku unelmalaite näin kokemattoman perstuntumalla ainakin.
No mullahan on yksi kaveri, jolla on videotykkiin yhistetty PC, digiboksi ja kotiteatterilaite, kaikkien äänet tulee kotiteatterin kautta ja kuva videotykistä. Tietokoneessa on kanssa TV-kortti, jolloin voi katella jotain TV-ohjelmia vaikka surffatessa.

... johtosekamelska on vaan melkonen

Tommonen ois itelleki joskus kiva saada :)

McRäkä

Banned
jaska sanoi:
Eikä kyllä kukaan mun luona kattoneista ole ainakaan sateenkaariefektistä valittanut, vaikka tykki oli hintaluokkaa ~1000e.
Sanyo on LCD-tykki --> ei sateenkaariefektiä :thumbup:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Noissa Epsonin specseissä mainitaan LCD, mutta tarkoittaako se sitten sitä... :idea: Kiinnostus moisen ostoon kasvoi. :alppu: Tarttee vaan eka vähän kerätä rahaa ja kattoa tulevaisuuden työtilanne, sen jälkeen vasta uskaltaa suurempia sijoituksia tehdä.

McRäkä

Banned
Ai niin, minäkin tilasin projektorin Saksasta, eikä mulla mitään luottokorttia ole. Jotkut toimittaa cash on delivery -periaatteella, toisille pitää maksaa eurotilisiirtona etukäteen.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Pitäis ilmeisesti hankkia itselle saksankielentaidot. :doubtful: Ainakin jotain musiikkivälinekauppoja löytyi Saksasta ihan Suomen kielellä...liekkö viihde-elektroniikkaan suuntautuneita sitten laisinkaan...tai edes englanniksi.