Virka-apupyyntö: omistaja selville?

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Nyt tarvitaan viisaampien apua: mistä saan tietää...

a) asunto-osakeyhtiön (rivitalo/paritalo) tietyn osoitteen ja sen osakkeiden omistajien ja omistussuhteiden nimet ja osuudet?
b) kiinteistön (omakotitalon) tietyn osoitteen omistajien ja omistussuhteiden nimet ja osuudet?

Onko nämä jossain julkista tietoa?

Kysyn siksi että varaudun erääseen tiettyyn puheluun jo etukäteen ;)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
a) asunto-osakeyhtiön (rivitalo/paritalo) tietyn osoitteen ja sen osakkeiden omistajien ja omistussuhteiden nimet ja osuudet?
b) kiinteistön (omakotitalon) tietyn osoitteen omistajien ja omistussuhteiden nimet ja osuudet?
En tiedä, mutta voin selvittää maanataina.

Sitten vahvaa mutua:
Sellanen on mun käsittääkseni kuin kiinteistörekisteri.
Jokainen suomenniemen kiinteistö on kirjattu tähän rekisteriin. Mä en ole kuitenkaan lainkaan saletti onko tässä kiinteistörekisterissä omistajatietoja.
Jos ei ole, niin lainhuutorekisterissä ainakin on. Se löytyy Tampereella Kelloportinkadulta, samasta paikasta jossa ne lainhuudot toimitetaan.
Ymmärtääkseni on julkista tietoa, luulen että sulla pitää kuitenkin olla kiinteistötunnus selvillä kun menet lainhuutoreksiteristä omistajatietoja utelemaan.

Mä kuuklaisin ensin kiinteitörekisterin ja soittaisin sinne. Luulen, että osaavat neuvoa paremmin oikealle raiteelle kuin minä.

Asunto-osakeyhtiöiden osakaslista on käsittääkseni myös julkista tietoa, sen saa pyytämällä isännöintitoimistosta. Eli sun täytyy ensin selvittää kuka ko. yhtiötä isännöi. Käy vaklaamassa yhtiön ilmoitustaululta, siellä se yleensä lukee.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ihan eka palkkaisin Puolipöhkön hommaan ja lipun iltaa räpläisin Pyryfin pinppaa.

Örfil

Guest
En tiedä, mutta voin selvittää maanataina.

Sitten vahvaa mutua:
Sellanen on mun käsittääkseni kuin kiinteistörekisteri.
Jokainen suomenniemen kiinteistö on kirjattu tähän rekisteriin. Mä en ole kuitenkaan lainkaan saletti onko tässä kiinteistörekisterissä omistajatietoja.
Jos ei ole, niin lainhuutorekisterissä ainakin on. Se löytyy Tampereella Kelloportinkadulta, samasta paikasta jossa ne lainhuudot toimitetaan.
Ymmärtääkseni on julkista tietoa, luulen että sulla pitää kuitenkin olla kiinteistötunnus selvillä kun menet lainhuutoreksiteristä omistajatietoja utelemaan.

Mä kuuklaisin ensin kiinteitörekisterin ja soittaisin sinne. Luulen, että osaavat neuvoa paremmin oikealle raiteelle kuin minä.

Asunto-osakeyhtiöiden osakaslista on käsittääkseni myös julkista tietoa, sen saa pyytämällä isännöintitoimistosta. Eli sun täytyy ensin selvittää kuka ko. yhtiötä isännöi. Käy vaklaamassa yhtiön ilmoitustaululta, siellä se yleensä lukee.
Ko. kiinteistö on Espoossa. Taidan soittaa tonne Espoon Kiinteistörekisteriin ensiksi. Eiköhän ne tosiaan osaa sieltä sitten neuvoa eteenpäin. Kiitos vinkistä. Tieisn että täältä saa vinkin oikeaan suuntaan!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ihan simppeliä. Kiinteistörekisteristä (se on valtakunnallinen) löytyy tiedot kaikista lainhuudon saaneista kiinteistönomistajista. Asuntohuoneistoistoiden omistajista löytyy taas tiedot As.Oyn hallitukselta, helpoiten sen isännöitsijtä, ko. omistusasiat ovat julkista tietoa eikä niitä saa salata.