Sam the Man
Registered Yes-man
- Liittynyt
- 21.9.2009
- Viestit
- 1351
Tässä ketjussa voisi sitten keskustella McLarenia kaudella 2012 koskevista asioista.
Tuntuvat kaikki viime kauden huipputallit olevan hyvässä vauhdissa uuden auton suhteen. Eihän näihin uusien autojen julkistuksiin ole enään kuin reilu kuukausi... :alppu:Formula ykkösten McLaren-talli tuo ensi kauden autonsa radalle jo vuoden ensimmäiseen testirupeamaan.
McLarenin uutukaisen vauhtia päästään ihastelemaan Espanjan Jerezissä 7. helmikuuta alkaen. Auto esitellään medialle helmikuun ensimmäinen päivä.
Luulen että suuntana on kehittää kaksoislattia ratkaisuja ala "Toro Rosso", tämä tarkoittaisi nostettuja ponttooneja pohjalevyyn nähden. Mclarenin ratkaisu sallii tämän pienillä muutoksilla.Toivottavasti jatkavat noilla uudistetuilla ponttooneillaan, tai sitten muokkaavat niitä vielä hurjemmiksi. Ainakin auto oli eri näköinen kuin muilla.
Nuo ratkaisut yhdistämällä saisi jännät 'häränsiipiponttoonit'. Saas nähdä keksiikö kukaan tehdä sellaisia. Red Bull?Luulen että suuntana on kehittää kaksoislattia ratkaisuja ala "Toro Rosso", tämä tarkoittaisi nostettuja ponttooneja pohjalevyyn nähden. Mclarenin ratkaisu sallii tämän pienillä muutoksilla.
Tästä olisi kiva nähdä jonkunlainen kuvitus, olisi paljonkin helpompi hahmottaa idea.Nuo ratkaisut yhdistämällä saisi jännät 'häränsiipiponttoonit'. Saas nähdä keksiikö kukaan tehdä sellaisia. Red Bull?
Enpä jaksa alkaa piirustamaan surkeilla taidoillani, mutta meinasin jotain sentyylistä että ponttoonin yläpuoli McLarenilta ja alapuoli Toro Rossolta.Tästä olisi kiva nähdä jonkunlainen kuvitus, olisi paljonkin helpompi hahmottaa idea.
Ymmärsinkö alkuunkaan oikein, että tavallaan nostettaisiin noita Mäkin ponttooneita vain ylemmäs, ja muokattaisiin niistä vähän enemmän sarvien näköiset? Jolloin tuo Toron pohja ratkaisu mahtuu mukaan. Koitin painttiin ja Toron autoon sellaista vähän hahmotella, onko edes sinne päin?Enpä jaksa alkaa piirustamaan surkeilla taidoillani, mutta meinasin jotain sentyylistä että ponttoonin yläpuoli McLarenilta ja alapuoli Toro Rossolta.
Tällaista rakennettako ajattelit?Enpä jaksa alkaa piirustamaan surkeilla taidoillani, mutta meinasin jotain sentyylistä että ponttoonin yläpuoli McLarenilta ja alapuoli Toro Rossolta.
Olisi aika huisia jo. Ongelmaksi varmaan tuli sijoittaa sekä alhaalta että ylhäältä kavennettuihin ponttooneihin pakoputket sekä kaikki elektroniikka ja jäähdyttimet. Toki ponttooneita voi pidentää ulkolaidastaan takarenkaita kohti, mutta trendi sillä osalla on ollut toiseen suuntaan...Nuo ratkaisut yhdistämällä saisi jännät 'häränsiipiponttoonit'. Saas nähdä keksiikö kukaan tehdä sellaisia. Red Bull?
En tiedä, mikä on ollut yleinen käsitys, mutta omistuksen siirtymisen aikataulu on melkoisen epäolennainen asia koko jutussa, kun sen on koko ajan tiedetty tapahtuvan. Samoin McLaren on Mercedesin tehdastalli sopimuksen voimassaoloajan (ilmeisesti tämän vuoden loppuun), ei niin pitkään kuin Mercedes tallia omistaa.Eikös yleinen käsitys tällä foorumilla ole ollut, että Daimler ei ole enää pitkään aikaan ole omistanut osuutta McLarenista, nykö tämä luopuminen vasta todella tapahtui:
http://racingnewsflash.com/fi/content/mclarenin-suuromistaja-myi-osuutensa
eli nyt ei sitten ainakaan voi Mclarenia pitää Mersun tehdastallina muuta kuin värinsä puolesta?
Moottorisopimus jatkuu vähintään vuoteen 2015. Löytyy sekä linkittämästäni Guardianin jutusta että ManipeF1:n jutusta.Eli kausi 2013 mennään Mersun asiakasmoottoritallina, 2014 turbojen tehdessä paluun, sitten omalla koneella tai ties millä.
https://twitter.com/#!/Jamesallenonf1@Jamesallenonf1
Story in Italian papers today that McLaren is looking at PURE engines for 2014 onwards. One for new car launch on Wednesday