Williams Grand Prix Engineering kaudella 2011

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Autosport.comissa oli ihan asiallinen juttu Williamsin ongelmista. Sen mukaan varikolla vallitsisi jonkinlainen konsensus siitä, että Michael osaa asiansa, mutta tekee itse liikaa. Jutussa ehdotetaankin, että potkujen sijaan paras ratkaisu olisi hakea uusia osaajia jakamaan vastuuta.
Williamsilla toimittiin sillä tekninen johtaja Sam Michael ja aerodynamiikasta vastaava Jon Tomlinson jättävät tehtävänsä kuluvan kauden jälkeen. Williams puolestaan vahvistuu vuoden 2007 vakoilukohussa ryvettyneellä Mike Coughlanilla joka liittyy joukkoon ensikuussa pääinsinööriksi.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jaa, että Coughlan sitten Williamsille päälliköimään. Eikös äijän lempilapsi ollut mm. mp4/18 -jolla ei päästy edes yhteenkään kisaan. :rolleyes: No, kaipa ne Ferrarin piirustukset vois nyttenkin vähän auttaa.

Olen kyllä pitänyt Sam Michaelia ihan asiallisena suunnittelijana kuka sitten milloinkin on pääaerodynamistina vierellä häärännyt. Tämän vuoden autokin on innovatiivinen ja selvästi siitä ei ole saatu vielä läheskään kaikkea potentiaalia irti. Olikohan tämä nyt oikea veto, vai pitäisikö tehdä pikamulgasu esim. kuljettajien suuntaan...:doubtful:
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Jaa, että Coughlan sitten Williamsille päälliköimään. Eikös äijän lempilapsi ollut mm. mp4/18 -jolla ei päästy edes yhteenkään kisaan. :rolleyes: No, kaipa ne Ferrarin piirustukset vois nyttenkin vähän auttaa.

Olen kyllä pitänyt Sam Michaelia ihan asiallisena suunnittelijana kuka sitten milloinkin on pääaerodynamistina vierellä häärännyt. Tämän vuoden autokin on innovatiivinen ja selvästi siitä ei ole saatu vielä läheskään kaikkea potentiaalia irti. Olikohan tämä nyt oikea veto, vai pitäisikö tehdä pikamulgasu esim. kuljettajien suuntaan...:doubtful:
Eiköhän voisi olettaa että Coughlan hoitaa homman Williamsilla niin hyvin kuin vain pystyy ammattimiehenä. Oli kyllä hieman jännää etteivät Michael ja Tomlinson jatkaneet tiimissä, varsinkin Sam Michaelin lähtöön en olisi uskonut vaikka niitä huhuja olikin. Patrick Head jää eläkkeelle tämän kauden päätteeksi ja oli myös aika lähellä että toimitusjohtaja Adam Parr olisi myös lähtenyt sillä hän oli tarjoutunut eroamaan, mutta Frank Williams ei siihen suostunut. Kaiken kaikkiaan lyhyessä ajassa paljon muutoksia, tosin ovathan Head/Michael/Tomlinson mukana kauden loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jaa, että Coughlan sitten Williamsille päälliköimään. Eikös äijän lempilapsi ollut mm. mp4/18 -jolla ei päästy edes yhteenkään kisaan. :rolleyes: No, kaipa ne Ferrarin piirustukset vois nyttenkin vähän auttaa.

Olen kyllä pitänyt Sam Michaelia ihan asiallisena suunnittelijana kuka sitten milloinkin on pääaerodynamistina vierellä häärännyt. Tämän vuoden autokin on innovatiivinen ja selvästi siitä ei ole saatu vielä läheskään kaikkea potentiaalia irti. Olikohan tämä nyt oikea veto, vai pitäisikö tehdä pikamulgasu esim. kuljettajien suuntaan...:doubtful:
Coughlani oli McLarenin pääsuunnittelija 2007 asti, ja kyllähän talli sinä aikana nopeitakin autoja rakensi. Alussa oli vaikeaa, oli se sitten hänen syytään tai jonkun muun, mutta jotain osoittaa se ettei häntä kuitenkaan hyllytetty McLarenilta silloin. Arrowsillakin jälki oli aika asiallista.

Michaelin ylennystä tekniseks johtajaks vähän ihmettelin sillon. Olihan se tallin sisältä oma poika, mutta ehkä kuitenkin liian isot saappaat täytettäväksi kilpa-insinöörille eikä kasvanut tehtävän vaatimiin mittoihin, joskaan ei hirveä katastrofi kuitenkaan ollut, mutta Coughlani uskoakseni pätevämpi kuitenkin täältä sohvalta sanottuna.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Kurssi kääntymässä? Barrichello keskikastin nopein, ja ylsi melkein Q3:een.
Luutavasti rata ja olosuhteet olivat Williamsin puolella ja pakettia aletaan ymmärtämään paremmin. Australiahan kisa olisi mennyt hyvin jos Barrichello ei olisi tupeltanut niin paljoa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Luutavasti rata ja olosuhteet olivat Williamsin puolella ja pakettia aletaan ymmärtämään paremmin. Australiahan kisa olisi mennyt hyvin jos Barrichello ei olisi tupeltanut niin paljoa.
Teknisiä ongelmia on ollut paljon, ja ehkä tässä on tapahtumassa vähän samaa kuin mitä Mersulla on käynyt. Autossa on potentiaalia ja nyt sitä aletaan oppia hyödyntämään.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Turkin Istanbulin varikolla liikkui huhua että Williams olisi vaihtamassa Cosworthin voimanlähteen Renaultiin ensi kaudeksi. Renaultin Jean-Francois Caubet kertoi että he aikovat toimittaa ensi vuonna neljälle tiimille moottoreita ja Williamsin kanssa neuvotteluja on käyty.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Coughlani oli McLarenin pääsuunnittelija 2007 asti, ja kyllähän talli sinä aikana nopeitakin autoja rakensi. Alussa oli vaikeaa, oli se sitten hänen syytään tai jonkun muun, mutta jotain osoittaa se ettei häntä kuitenkaan hyllytetty McLarenilta silloin. Arrowsillakin jälki oli aika asiallista.

Michaelin ylennystä tekniseks johtajaks vähän ihmettelin sillon. Olihan se tallin sisältä oma poika, mutta ehkä kuitenkin liian isot saappaat täytettäväksi kilpa-insinöörille eikä kasvanut tehtävän vaatimiin mittoihin, joskaan ei hirveä katastrofi kuitenkaan ollut, mutta Coughlani uskoakseni pätevämpi kuitenkin täältä sohvalta sanottuna.
Ei Coughlan varmaankaan huono ole, kokemusta löytyy. Olen kuitenkin hieman eri mieltä tuosta miehen tasosta noin pääsuunnittelijana. mp4/18 oli mahdoton susi. Tästä äkkiä väkerretty 4/19 hajoili tämän tästä, jonka lisäksi auto oli hidas. Totaalinen epäonnistuminen siis. Sitten eräs Tombazis tuli tiimiin, ja pääsuunnitteli pikapikaa 4/19b-version, joka alkoikin kulkemaan todella lujaa plus oli varsin luotettava. Tombazisin käsialaa se 4/20 enemmän oli kuin Coughlanin. Sitten Tombba lähti pois Ferrarille, ja Coughlan yritti edellisen auton jälkeläisellä toistaa menestystä 2006. Eikä voiton voittoa irronnut. 2007 saatiinkiin sitten piirustukset Ferrarilta. Että tuota öhöm. :rolleyes:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Coughlan oli McLarenin pääsuunnittelija, kun talli uudisti organisaatiotaan melkoisen rajusti ilmeisesti tarkoituksena tehdä siitä vähemmän henkilöriippuvainen. Tuloksena talli sai näpeilleen parinakin vuonna. Samoin Coughlan ei ollut siinä asemassa, johon häntä nyt Williamsilla harkitaan eli teknisenä johtajana. Päävastuun piti kaikkina noina vuosina olla Neweyllä (ja 2007 Oatleylla), joka ei varsinaisesti loistanut tiukasti määriteltyjen vastuiden ja hierarkian kanssa. Williamsilla Coughlan tulee valituksi tullessaan olemaan vastuussa erityisesti suunnittelun organisoinnista, mikä on yhä edelleen eri asia kuin autojen suunnittelu.

Tony Dodgins näkyy Autosportissa uskovan, että Sam Michael päätyy joko McLarenille tai Ferrarille.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Williams on jatkanut muutosten tekemistä johtoportaaseensa. Tänään tiimi nimesi Jason Somervillen aerodynaamikkaosaston johtajaksi ja Mark Gillanin insinööriosaston pomoksi. Somerville aloittaa tehtävässään 15. elokuuta ja Gillan 1. lokakuuta. Sommerville työskenteli aiemmin Renaultilla ja Gillan Toyotalla.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Hispanian tallipäällikkö Colin Kolles siirtyy mahdollisesti Williams-tiimiin tämän kauden jälkeen. Lähteen mukaan Kollesilla on hyvät suhteet Williamsin rahoittajaan Toto Wolffiin.
 
Viimeksi muokattu:

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
ja williamsilta joku sanoi että ei sillä kaverilla tehdä sielä mitään !! En usko itse kyseiseen siirtoon yhtään.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
ja williamsilta joku sanoi että ei sillä kaverilla tehdä sielä mitään !! En usko itse kyseiseen siirtoon yhtään.
eikä Kimin pitänyt lähteä kesken sopimuskauden ja Lotuksenkin piti jatkaa Coshworthilla. Asiat kielletään aina, kunnes sopparit ovat valmiit. Oma veikkaukseni on Team Lotus, koska jaksaako Fernandes hääriä F1:ssä kuinka kauan koska muitakin bisneksiä on...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
ja williamsilta joku sanoi että ei sillä kaverilla tehdä sielä mitään !! En usko itse kyseiseen siirtoon yhtään.
Wolff kiisti hänen tulonsa Tekniseksi johtajaksi, tosin ei Kolles ehkä mitään parhaimpia teknisiä johtajia olisi ja hän on ollut vain tallipäällikön roolissa niissä tiimeissä joissa on vieraillut vuosien varrella.

- Colin on kaverini. Jos olisin firmassa, joka tarvitsee hyvän palomiehen pelastaakseen firman romahdukselta, niin Colin olisi mieheni. Mutta siinä tilanteessa emme ole Williamsilla, kertoo Wolff Motorsport-total.com:n mukaan.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
eikä Kimin pitänyt lähteä kesken sopimuskauden ja Lotuksenkin piti jatkaa Coshworthilla. Asiat kielletään aina, kunnes sopparit ovat valmiit. Oma veikkaukseni on Team Lotus, koska jaksaako Fernandes hääriä F1:ssä kuinka kauan koska muitakin bisneksiä on...
no se on hyvä että sinä uskot tähän siirtoon. Itse en. Lotuksen moottorin vaihtoon uskoin kyllä heti. Asioita on sellaisia jotka ovat todennäköisiä ja jotkut ovat sitten ihan pelkkää sitä itseään
 
Ylös