Yksityisistä talleista (riippuen siitä miksikä McLaren lasketaan) suurin, Frank Williamsin ja Patrick Headin johtama Williams oli tunnetusti vielä 2003 pahoissa vaikeuksissa. Takkiin tuli reilusti, ja sponsoririntamakin on ollut vähän vaihtelevalla vakauspohjalla. Perjantaina uutisoitiin kuitenkin marraskuu 03 - marraskuu 04 tilipäätöksestä, ja se oli jo mukavasti plussalla.
Lähteenä Autosport-Atlaksen BB ja sen lähteenä The Evening Standard:
Toinen mielenkiintoinen homma on tuo työntekijöiden palkkaus, 11£ Halfille ja Juanille, 32£ kaikille 513 muulle työntekijälle... kuskit ovat kyllä arvossaan. Ja 11£ ei ole edes kova summa, saatika sitten kahdesta kuskista. Sikäli ymmärrän kyllä Frankin vastahakoisuuden maksaa omaisuuksia kuskille.
Sikäli kyllä hyviä uutisia, että ovat saaneet käännettyä tappion voitoksi, mitenköhän on tämän vuoden kanssa mennyt? Williams on kuitenkin niin legendaarinen talli, ettei toivoisi sen katoavat ihan vielä. Senkin aika varmaan kuitenkin tulee, kun Sir Frankista aika jättää. Tuskin Head sitä yksin rupeaa pyörittämään.
Lähteenä Autosport-Atlaksen BB ja sen lähteenä The Evening Standard:
Aika iso summa muuten kokonaisbudjettiakin ajatellen tuo Buttonin korvaussumma. Kaverihan maksoi siitä aika paljon itse. Enemmän kuin mitä pääsponsori maksaa... Williamshan voisi kuitata tuon painamalla Jensonin nimen johonkin autonsa kohtaan, vaikka tapasiipeen. Saisi Button sitten ihailla sitä kun Rosberg painaa pääsuoralla ohi.Williams F1 team moves into top gear off the track
By Christian Sylt
THE Williams Formula One team finished only fifth in this year's World Championship but the last private team on the grid is having plenty of success off the circuit.
Accounts for Williams Grand Prix Engineering in 2004 show an after-tax profit of £743,000, against a loss of £1 million the year before.
Williams, owned by managing director Sir Frank Williams and engineering director Patrick Head, boosted turnover by £5 million to £89 million, largely by signing a £2 million per-year sponsorship with Budweiser and a number of smaller supplier deals with companies such as Puma and Goretex.
One of its biggest expenses is the £32 million wage bill for 513 staff, including a combined £11 million for its 2004 drivers Ralf Schumacher and Juan Pablo Montoya.
Turnover does not include engines, provided by BMW for the past six years.
The German auto giant was believed to be spending around £50 million per year on the team's engines but, in June, BMW decided to buy the Sauber team.
This has forced Williams to buy next year's engines from the formerly Ford-owned Cosworth for around £9 million.
It will also be without £20 million IT sponsor Hewlett-Packard next year. That has been replaced by a £15 million deal with Royal Bank of Scotland.
Williams will also reportedly get a windfall of £18 million after reaching agreement with Britain's Jenson Button who severed his driving contract with the group.
Toinen mielenkiintoinen homma on tuo työntekijöiden palkkaus, 11£ Halfille ja Juanille, 32£ kaikille 513 muulle työntekijälle... kuskit ovat kyllä arvossaan. Ja 11£ ei ole edes kova summa, saatika sitten kahdesta kuskista. Sikäli ymmärrän kyllä Frankin vastahakoisuuden maksaa omaisuuksia kuskille.
Sikäli kyllä hyviä uutisia, että ovat saaneet käännettyä tappion voitoksi, mitenköhän on tämän vuoden kanssa mennyt? Williams on kuitenkin niin legendaarinen talli, ettei toivoisi sen katoavat ihan vielä. Senkin aika varmaan kuitenkin tulee, kun Sir Frankista aika jättää. Tuskin Head sitä yksin rupeaa pyörittämään.
Viimeksi muokattu: