World Series by Renault - 2009

koirankoppi

Well-known member

Eli World Series by Renault on neljäs minun tietämäni sarja jossa mestaruus on ratkaistu ennen kauden päätöskisoja. WSR:n lisäksi näin on tapahtunut Formula 2 (Andy Soucek), International Formula Master (Fabio Leimer) ja GP2 (Nico Hulkenberg) -sarjoissa.

Eli World Series by Renault mestari vm. 2009 on Belgian Bertrand Baguette joka ajoi kautensa International Draco Racingin tallissa :thumbup:. Draco Racing on muuten parina aikaisempana vuotena ollut lähellä voittaa kuskimestaruus mutta syystä jos toisesta se on livennyt muualle. Tänä vuonna se kuitenkin tuli ja huhut kertovat että Baguette on neuvotellut Force Indian F1-tallin testikuskin paikasta. Mutta Belgialainen itse tähän oli todennut että "mitään sopimusta ei tule, jos en voita tätä sarjaa".

Baguette voitti Nurburgringillä sprinttikisan jossa hänet meinattiin hylätä vaarallisesta ajosta ja samasta syystä muuten kakkoseksi ajanut Jon Lancaster sai 10 sek rangaistuksen ja tippui sijalle 9 . Mutta Baguette sai kuitenkin pitää voittonsa ja oli lähellä mestrauutta kun pahin haastaja James Walker keskeytti. Walker yritti sitten Feature kisassa parhaansa ollen 4. mutta se ei riittänyt kun Baguette oli heti perässä 5. ja näin ollen hän varmisti mestrauuden.

World Series by Renault 2009 -kausi saatetaan pakettiin 24.-25. lokakuuta Espanjassa uudella Alcanizin radalla.

Yksi asia mikä on mielenkiintoista että miten sarja tulevaisuudesssa toimii jos Renault´n F1-talli suljetaan pois sarjasta, niin WSR sarjan voittajalle ei ole luvassa palkintotestiä tallin autolla ja muutenkin kiinnostaa mikä on Renault´n panostus tähän sarjaan. Mutta joo, tällä kaudella kisoja olen katsonut tästä sarjasta ja mielenkiintoista seurattavaa on ja kovaa taistelua on voitosta käyty. Tosin joillekkin sattuu silloin tällöin niitä kokemattomille kuskeille tyypillisiä virheitä, mutta niin GP2 ja F2 kuskitkin tekevät samaa :ahem:.