Jamppa Maijala
Well-known member
Näin kun elellään kilpa-automääristä päätellen laman kynnyksellä, eikö kannattaisi yhdistää voimat?
Kisaviikonloput jälleen yhteisiksi. Ladat, Fiat:t,Saab:t ajaisivat aina lähdön omana lähtönään,Supereihin saataisiin jälleen uutta voimaa näkyvyyden lisääntymisenä joka auttaisi myös muita luokkia. Touring luokka olisi silti edelleen samassa lähdössä. Minit runsaine automäärineen omana. Muut SM-luokat ajaisivat luonnollisesti omat lähtönsä. Varmaan sieltä vielä mahdollisesti löytyisi tilaa myös puhutulle uudelle merkkiluokalle. Tämä kaikki on ennenkin ollut mahdollista niin miksei nyttenkin? Yhdistetty kisaviikonloppu helpottaisi järjestäjienkin työtaakkaa ja arvatenkin antaisi uutta tarmoa heidän ansiokkaalle panokselleen onnistuneelle tapahtumalle. Entäs yleisö? Ohjelman(lähtöjen) ollessa vain tarpeeksi nopea tempoisen ja runsaan niin uskoisin että kiinnostus kasvaisi tähän upeaan harrastukseen. Vertailu ammattilaisluokkien ja harrastajaluokkien välillä olisi havaittavissa ja rohkeus lähteä mukaan aluksi harraste puolelle ja ehkä nousten ammattilaisporukoihin pienenisi. Harrastajien ja ammattilaisten kanssakäyminenkin mahdollistuisi jälleen helpohkommalle tasolle.
Osasta merkkiluokan autosta pienin muutoksin voisi muuttaa auton myös Supereihin käyväksi. Tällöin kun kuljettaja osallistuisi kahteen luokkaan viikonloppuna tulisi mielestäni toisen lähdön osallistumismaksu puolittaa. Tämäkin toimenpide pienentäisi kynnystä osallistua kahteen luokkaan ja lisäisi lähdössä olevien autojen määrää.
Kisaviikonloput jälleen yhteisiksi. Ladat, Fiat:t,Saab:t ajaisivat aina lähdön omana lähtönään,Supereihin saataisiin jälleen uutta voimaa näkyvyyden lisääntymisenä joka auttaisi myös muita luokkia. Touring luokka olisi silti edelleen samassa lähdössä. Minit runsaine automäärineen omana. Muut SM-luokat ajaisivat luonnollisesti omat lähtönsä. Varmaan sieltä vielä mahdollisesti löytyisi tilaa myös puhutulle uudelle merkkiluokalle. Tämä kaikki on ennenkin ollut mahdollista niin miksei nyttenkin? Yhdistetty kisaviikonloppu helpottaisi järjestäjienkin työtaakkaa ja arvatenkin antaisi uutta tarmoa heidän ansiokkaalle panokselleen onnistuneelle tapahtumalle. Entäs yleisö? Ohjelman(lähtöjen) ollessa vain tarpeeksi nopea tempoisen ja runsaan niin uskoisin että kiinnostus kasvaisi tähän upeaan harrastukseen. Vertailu ammattilaisluokkien ja harrastajaluokkien välillä olisi havaittavissa ja rohkeus lähteä mukaan aluksi harraste puolelle ja ehkä nousten ammattilaisporukoihin pienenisi. Harrastajien ja ammattilaisten kanssakäyminenkin mahdollistuisi jälleen helpohkommalle tasolle.
Osasta merkkiluokan autosta pienin muutoksin voisi muuttaa auton myös Supereihin käyväksi. Tällöin kun kuljettaja osallistuisi kahteen luokkaan viikonloppuna tulisi mielestäni toisen lähdön osallistumismaksu puolittaa. Tämäkin toimenpide pienentäisi kynnystä osallistua kahteen luokkaan ja lisäisi lähdössä olevien autojen määrää.