Ja mitä kakkosdivariin tulee, niin ainakin kärjen taso oli selvästi kovempi edelliseen kauteen verrattuna. Valitettavasti kaikki syksyllä mukana olleet eivät olleet nyt enää niin aktiivisesti mukana, osa oli toki ykkösessä. Itse vaihdoin hitaampaan autoon (Lotus->Ferrari), ajoin huonomman kauden kuin syksyllä, ja sain huomata mestaruuden vaihtuneen neljänteen sijaan. Tosin roikuin kakkossijalla vielä ennen viimeistä kisaa lähinnä sen takia, että olin ajanut kaikki kisat.
Oma kausi alkoi hienosti, mutta taso laski tasaisesti kauden loppua kohden. Alun kilpailuissa kykenin ajamaan jopa kärjessä, loppukaudesta lähinnä jäännöspisteet tulivat tutuiksi. Virheitä tuli sitä enemmän, mitä pidemmälle kausi meni. Kannatan muuten sitä, että kisat olisivat kahden viikon välein. Vaikutti siltä että tasoni laski erityisesti silloin kun kisatahti nousi. Mexico oli viimeinen ajamani hyvä kisa.
Watkins Glen: Johdin kisaa todella pitkään, kunnes ihan lopussa tipuin kolmanneksi parin kolarin takia.
Monaco: Sinnittelin neljänneksi radalla, jota en osaa vieläkään ajaa.
Kyalami: Ajoin toiseksi, enkä jäänyt voittajastakaan montaa sekuntia.
Snetterton: Outo rata, meni hermoiluksi, jäin viidenneksi.
Zandvoort: Farssien farssi. Ruudukossa autoja hyppi niskaan, oma auto hajosi ja sain stop&go:n "varaslähdöstä". Kun sitä menin kärsimään, kyltti ei noussut koskaan ja GPL päätti että keskeytän. yuck
Rouen: Hieno kisa, pidin kolmannen sijan painostuksesta huolimatta loppuun asti.
Mexico: Voitto oli taas todella lähellä. Johdin pitkään, mutta kolariin se sitten taas jäi ihan lopussa. Eikä ollut edes oma vika.
Monza: Kauden pohjanoteeraus. Helppo rata, kovat odotukset, mutta mokailin jatkuvasti ja jäin jopa pisteiden ulkopuolelle.
Spa: Taas pieni pettymys suosikkiradalla, viides tila parin mokan jälkeen.
Mosport: Tasapaksu kisa, taas viides.
Salzburgring: Outo mutta helppo rata. Paljon virheitä ja viimeinen pistesija.
Nyrre: Taas viides, ajattelin että jopa voitto olisi tasaisella ajolla mahdollinen. Itse en sellaiseen yltänyt.
Silverstone: Viime kaudella täällä paalu+voitto, mutta nyt aivan luokaton suoritus. Taisin olla kuudes tulossekoilujen jälkeen. En olisi juuri pisteitä ansainnut.
Pitäisi kai hankkia uusi ratti. Neljä vuotta vanha forceton Logitech Wingman ei tarjoa enää parasta mahdollista tuntumaa. Lisäksi jostain pitäisi kaivaa parempia säätöjä autoon, vieläkin ajelen ihan millä sattuu säädöillä. Ja lisäksi pitäisi vielä opetella ajamaan.
Olen nyt aloittanut hieman aktiivisemman treenaamisen ja ajellut kisoja VROCissa. Ensi kaudella ajan taas uudella autolla, ehkä se on Cooper, jos en muuten pysy radalla. Ajaminen kiinnostaa kyllä yhä, on se vaan hienoa hommaa silloin kun ajo kulkee ja auto pysyy radalla.
Kiitokset hostaajille ja kilpakumppaneille, ja onnittelut vielä palkintokaappiaan täydentäneille.