Yhteenvetoa kaudesta

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Lienee yhteenvedon paikka päättyneestä kaudesta näin viimeisen kisan jälkeen. Sarjassa tuli hieno viides tila, mutta kun katsoo noita pisteitä niin kaikki ei oikein täsmää. Melko monella taisi olla niin ja näin tuon ajomotivaation kanssa.

Alkukaudesta meni ihan hyvin nuo 50% kisat, kun ajettiin parin viikon välein. Taisin jopa jaksaa paria rataa harjoitellakin. Kevään korvilla alkoi olemaan muita kiireitä ja kisailut jäi sitten vähemmälle. Paluuyrityskin jäi aika torsoksi. Kiireellä kisaan mukaan ja pian ulos typerän ulosajon yms. takia. Ei oikein ollut keskittäytyminen ajamiseen oikealla tasolla.

Täytynee pohtia jaksaneeko vielä tulevaisuudessa ajella. Nyt ei ole ainakaan kovin suurta intoa.

Kiitokset kuitenkin kilpakumppaneille ja varsinkin Lielle hostailusta. Hosti toimi koko kauden ilman ongelmia.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
motivaatio lähti käveleen ja muutenkin oli aika paljon muuta hommaa.. kuten autokoulua ja kaiken maailman ot töitä ja rästiin jääneitä kokeita koulussa niin ei oikein jaksanut alkaa tahkoamaan kisaa illan päätteeksi *seliseli*
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Joo no en nyt hirveen tarkasti selittele kun ne voi lukea kisojen raporteista, mutta.. Kaudesta jäivät ehkä päällimmäisinä mieleen hyvät aika-ajot läpi kauden, tietty ne pari paalua, jotka pystyin ajamaan. Itse asiassa olen hieman ihmetellyt miten vähällä ajamisella pystyn kipuamaan ruudukossa niin korkealle, mutta ei kai ne muutkaan sitten aja. Unohtamatta ei myöskään voi olla seuraavia: ne pari kertaa ku bensa loppu pari kiekkaa ennen maalia (Ander/Honda & Snette/BRM) ja sitten tietysti Solituden surullisenhupaisa screenfreeze johtoasemasta loppukiekoilla :( Samoin Glenin monitorinsammumisilmiö oli varsin mieleenjääpä :D .. Niin ja Glenissähän itse mestari sulki oven ja jouduin väistämään pihan kautta, kyllä sekin mieleen jäi..

Tosiaan kun kausi eteni siihen vaiheeseen, että alkoi olla joka viikko kisa, niin tuli myös kiireet koulussa ja muualla ja ei muutenkaan joka viikko huvittanut ajaa. Se johti siihen, etten ajanut pitkiin aikoihin metriäkään. Tästälähin olenkin keikkakuski, ajan kun ajatuttaa. Mutta silloin kun ajatuttaa niin vedetään sata lasissa eikä mitään varmistella!

Kiitokset hostille, onnittelut kaikille onnistujille :p

<small>[ 04-06-2003, 00:00: Message edited by: Eppu ]</small>
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Omalta kohdalta täytyy sanoa, että kausi oli pettymys. Hyvin menneen BRM-kauden jälkeen ajattelin, että merkkikisoilla mestaruustaistelusta tulisi kiivas ja että itse olisin siinä mukana. Näytönohjaimen vaihto aiheutti alussa ongelmia ja ajoin vakioautoilla ja radoilla solitudeen asti ja silti se välillä oikkuili. Anderstorpin jälkeen vaihdoin steering-hackin taas pois päältä, enkä tajunnut miksi se ylipäätään oli ollut päällä. Tuntui, että vauhti parani, mutta varmuus lähti entisestään. Kolmessa kisassa maaliin 12 ajetusta, joten ei mikään loistoprosentti. Kuvaavaa on se, että olin pisteissä jaetulla 7. sijalla vaikka otin osaa aina kun kykenin ja edellä oli esim. pek ja vjr, jotka oli aika harvoin viivalla... Onneksi ferrarilla tuli ajettua noi voitot ja vika kisa jätti kuitenkin hyvän maun suuhun.
Ajomotivaatiota löytyy vieläkin, vaikka tuntuu aika välillä olevankin tiukalla.

Kisakohtainen pikayhteenveto:

Reims - konerikko tokalla kiekalla kolmospaikalta
Rouen - kakkonen, vaikka säätöä
Anderstorp - näytönohjain pimeni tokalla kiekalla johtoasemassa
Zandvoort - säätö tokalla kiekalla kakkostilalta ja joukkokolarin aiheutus
Solitude - säätö ekalla kiekalla kakkostilalta
Watkins Glen - säätö jotain kuudennella kiekalla aika hyvältä paikalta
Lime Rock Mt. - voitto
Kyalami - väliin
Österreichring - konerikko kakkospaikalta kisan puolivälissä
Monza - konerikko kakkospaikalta T1:ssä
Salzburgring - säätö johtopaikalta viidennellä kierroksella hyvän kisailun jälkeen
Nürburgring - säätö T1:ssä ekalla kiekalla kakkospaikalta ja tokalla kiekalla lopullisesti
Snetterton - väliin
Spa-Franch. - voitto
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Jees. Kauden alussa otin käyttöön "vaihdekepin" eli Gravis-joikan jota nyin eteen tahi taakse sekventiaalityyliin. (Väärin kirjoitettu varmaan? :p ) Pari ekaa kisaa oli tosi hankalia, sillä sekä Reimsissä että Rouenissa on jarrutuksia tosi kovasta vauhdista tosi hitaaseen, joita en kepulan kanssa oikein haltsannut vielä.

Reims: Olin vissiin kärkikolmikossakin, mutta kisa päättyi loppukierroksilla pellolle.

Rouen: Olin kakkosenakin, maaliin taisin tulla neljäntenä hirveän kämmäilyn jälkeen.

Anderstorp: Konerikko johtopaikalta.

Zandvoort: Paalulta voittoon.

Solitude: Enpä muista. En osaa rataa vieläkään kunnolla, mutta olin vissiin joku neljäs hirveällä munkilla.

Watkins Glen: Kova skaba VJR:n kanssa, molempien kämmäiltyä tuli voitto.

Lime Rock: Kolistelin Epun kanssa heti kättelyssä.

Österreichring: Paalulta (helppoon wink ) voittoon.

Kyalami: Paalulta voittoon, tosin oli todella kovat skabat ihan viime metreille asti VJR:n kanssa.

Monza: Kuten toisella Honda-radalla Anderstorpillakin, täälläkin meni kone johtopaikalta. Kierroksia oli jäljellä enää muistaakseni 7, joten vitutti vielä astetta kovemmin, varsinkin kun mestaruusmahikset meni käytännössä tässä. Motivaatio meni täysin.

Salzburgring: Ei enää kiinnostanut, aika-ajoissa ei pysynyt hanskassa joten en viitsinyt lähteä kolaroimaan muiden kisaa pilalle.

Nürburgring: En ajanut.
Snetterton: En ajanut.
Spa-Franch: En ajanut.

Tosiaan tuossa Monzan keskeytyksen jälkeen tosiaan loppui ajohalut kun Pasi sai sellaisen piste-eron tempaistua, että mestaruusmahdollisuudet meni käytännössä siihen. Koko viime kauden väänsin Hondalla, mutta en ilmeisesti ollut oppinut mitään kun en moottoria tuon vertaa osannut säästellä.

Onnittelut Pasille helposta mestaruudesta. wink

<small>[ 04-06-2003, 11:05: Message edited by: PekPoy ]</small>
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Niin ja Glenissähän itse mestari sulki oven ja jouduin väistämään pihan kautta, kyllä sekin mieleen jäi..
Pitää varmaankin tutkia se Glenin juttu uudestaan... :confused: http://koti.mbnet.fi/~pasi73/Videot/Eppu_Glen2003.wmv

Sori jos en ymmärtäny väistää ja päästää sua ohi helposti, mä oon ymmärtäny että me ajetaan kilpaa. wink Seuraavalla kerralla kun Eppu ilmestyy peileihin niin on parempi vetää itse pellolle ettei tarvitse kestää Epun katkeraa puhetta vielä puolen vuoden päästä. frown

<small>[ 04-06-2003, 11:42: Message edited by: Pasi73 ]</small>
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Ja mitä kakkosdivariin tulee, niin ainakin kärjen taso oli selvästi kovempi edelliseen kauteen verrattuna. Valitettavasti kaikki syksyllä mukana olleet eivät olleet nyt enää niin aktiivisesti mukana, osa oli toki ykkösessä. Itse vaihdoin hitaampaan autoon (Lotus->Ferrari), ajoin huonomman kauden kuin syksyllä, ja sain huomata mestaruuden vaihtuneen neljänteen sijaan. Tosin roikuin kakkossijalla vielä ennen viimeistä kisaa lähinnä sen takia, että olin ajanut kaikki kisat.

Oma kausi alkoi hienosti, mutta taso laski tasaisesti kauden loppua kohden. Alun kilpailuissa kykenin ajamaan jopa kärjessä, loppukaudesta lähinnä jäännöspisteet tulivat tutuiksi. Virheitä tuli sitä enemmän, mitä pidemmälle kausi meni. Kannatan muuten sitä, että kisat olisivat kahden viikon välein. Vaikutti siltä että tasoni laski erityisesti silloin kun kisatahti nousi. Mexico oli viimeinen ajamani hyvä kisa.

Watkins Glen: Johdin kisaa todella pitkään, kunnes ihan lopussa tipuin kolmanneksi parin kolarin takia. :eek:
Monaco: Sinnittelin neljänneksi radalla, jota en osaa vieläkään ajaa. :rolleyes:
Kyalami: Ajoin toiseksi, enkä jäänyt voittajastakaan montaa sekuntia. :)
Snetterton: Outo rata, meni hermoiluksi, jäin viidenneksi. :confused:
Zandvoort: Farssien farssi. Ruudukossa autoja hyppi niskaan, oma auto hajosi ja sain stop&go:n "varaslähdöstä". Kun sitä menin kärsimään, kyltti ei noussut koskaan ja GPL päätti että keskeytän. yuck
Rouen: Hieno kisa, pidin kolmannen sijan painostuksesta huolimatta loppuun asti. :)
Mexico: Voitto oli taas todella lähellä. Johdin pitkään, mutta kolariin se sitten taas jäi ihan lopussa. Eikä ollut edes oma vika. :(
Monza: Kauden pohjanoteeraus. Helppo rata, kovat odotukset, mutta mokailin jatkuvasti ja jäin jopa pisteiden ulkopuolelle. :(
Spa: Taas pieni pettymys suosikkiradalla, viides tila parin mokan jälkeen.
Mosport: Tasapaksu kisa, taas viides.
Salzburgring: Outo mutta helppo rata. Paljon virheitä ja viimeinen pistesija.
Nyrre: Taas viides, ajattelin että jopa voitto olisi tasaisella ajolla mahdollinen. Itse en sellaiseen yltänyt.
Silverstone: Viime kaudella täällä paalu+voitto, mutta nyt aivan luokaton suoritus. Taisin olla kuudes tulossekoilujen jälkeen. En olisi juuri pisteitä ansainnut.

Pitäisi kai hankkia uusi ratti. Neljä vuotta vanha forceton Logitech Wingman ei tarjoa enää parasta mahdollista tuntumaa. Lisäksi jostain pitäisi kaivaa parempia säätöjä autoon, vieläkin ajelen ihan millä sattuu säädöillä. Ja lisäksi pitäisi vielä opetella ajamaan.

Olen nyt aloittanut hieman aktiivisemman treenaamisen ja ajellut kisoja VROCissa. Ensi kaudella ajan taas uudella autolla, ehkä se on Cooper, jos en muuten pysy radalla. Ajaminen kiinnostaa kyllä yhä, on se vaan hienoa hommaa silloin kun ajo kulkee ja auto pysyy radalla.

Kiitokset hostaajille ja kilpakumppaneille, ja onnittelut vielä palkintokaappiaan täydentäneille.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Yhteenveto päättyneestä kaudesta meikäläisen osalta SURKEA! Yksi ja ainut maaliin pääsy 1 divarissa kertoo meikäläisen ajovarmuudesta. :rolleyes: Toki en ole ainut, kisojen lopputulokset ovat huonoa katsottavaa koska järjestää n. puolet keskeyttivät ykkösen kisan, täten ehdotankin yhden shift-r:n sallimista syksyn 1 divariin.

Syksyn ajan 2 divarissa mikäli shift-r:ää ei sallita ykkösessä ja ajo-motivaatiota vielä löytyy...

Kenille suuret kiitokset loistavasti toimineesta hostista!

<small>[ 04-06-2003, 16:16: Message edited by: Marko ]</small>
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Pasi73:
Pitää varmaankin tutkia se Glenin juttu uudestaan... :confused:
Sori jos en ymmärtäny väistää ja päästää sua ohi helposti, mä oon ymmärtäny että me ajetaan kilpaa. wink Seuraavalla kerralla kun Eppu ilmestyy peileihin niin on parempi vetää itse pellolle ettei tarvitse kestää Epun katkeraa puhetta vielä puolen vuoden päästä.
Arvasin että tästä tulee poru. En nyt koulun koneelta näe millaisen videon olet tapauksesta saanut aikaan, mutta minun muistaakseni vaihdoit linjaa jarrutuksessa kun minä olin tulossa sisälaitaan, siinä uskossa että pidät linjasi. JOS olisin arvannut/tiennyt että sisälaidan tulet sulkemaan, mitään tuollaista tyhmää tilannetta ei olisi syntynyt alun perinkään. Eikä minua pidä ohi helposti päästää. Olisin vaan halunnut mennä siinä mutkassa rinnakkain...

Jos joku minusta ohi yrittää ja tahdon sisälaidan ni tapana on se jo suoralla ottaa, ei jarrutuksessa.

Tietysti tuo vasemmalle kaartaminen ennen jarrutusta sitä sitten taas saattaa rajoittaa, kuka siinä nyt ulkolaitaa ajaisi..

Olen muuten huomannut, että nimenomaan PASIN kanssa meillä on jotain TULTA ja TAPPURAA :D .. Se alkoi varmaan siitä kun jo kauden alussa selitin etten todellakaan jaksa vänkätä joka rataa satoja kierroksia kisaa varten ja sitten taas Pasi heitti että etkö arvosta niitä jotka ajaa ja oli heittää porukkaa sarjasta siksi, että ne ajamattomuuttaan ovat "vaaraksi" radalla, siis lähinnä niille jotka ottavat homman "tosissaan" ja koska en halunnut ymmärtää sitä, että miksi ottaa niin tosissaan, tuli pientä kärhämää.. Ei taida vieläkään olla välit ihan kunnossa eek! .. Mutta Pasin tuntien välit paranevat vain ajamalla kovaa, ja tavoitteena seuraavilla kausilla onkin vain ja ainoastaan Pasin voittaminen kaikissa niissä kisoissa joihin sitten satunkin osallistumaan. :D

Odottelen mielenkiinnolla jutun jatketta..
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Eppu, mulla olisi niin paljon kerrottavaa, mutta antaa nyt olla... no, pari asiaa..

Ok, mä vaihdoin ajolinjaa radan keskeltä oikeaan reunaan... mutta miten sä kuvittelit että siinä voi kaksi ajaa rinnakkain? Aika guru olisi pitäny olla jos noin kaukaa takaa saa ohituksen tehtyä ja ottaa huomioon että sä olit se ohittaja, niin kolari siitä olis 100% varmuudella tullut. Ja kisa oli vasta alussa, pikkasen outoa tehdä tollanen riskiohitus heti 2-3 kiekalla.

Onko se typerää jos olen kehoittanut vähän kuskeja panostamaan harjoitteluun että saadaan hyviä kisoja aikaan? Itse olen kovin hämmästynyt sun teksistä, ehkä on parempi tulevaisuudessa että rata arvotaan 20.55 ja kisa sitten heti perään 21.00. Mulle sopisi tämä käytäntö vallan mainiosti, entä sulle Eppu?
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Kuten moni muukin jo tuossa mainitsi, niin kisa joka toinen viikko oli paljon parempi. Silloin jäi jopa aikaa hakea edes hieman säätöä/tuntumaa radalle jota ei sitten kerta viikko kisoissa jäänyt. Tuloksena oli ajanpuutteen takia "kylmiltään" kisoihin lähtö ja ajovarmuus oli kaikkea muuta kuin hyvä :)
Tietenkin myös motivaation puutekin iski tuossa kauden loppua kohden ja kisoihin tuli lähettyä vähän turhankin löysin rantein.
Kaiken kaikkiaan alkukauden kisat oli mielestäni paljon tasaisempia ja maalintulijoitakin oli enemmän. Jatkossa siis toivoisinkin että kisat vietäisiin läpi joka toinen viikko periaatteella.

Hienoa oli huomata, että lähdöissä jo osattiin olla paljon varovaisempia kuin aikaisemmissa sarjoissa ja starttisählingit olivat aika harvinaisia. Toki niitäkin muutama lievä taisi tulla, mutta yleensäottaen siistiä oli kisa. Porukat selvästi rupesivat tiedostamaan kisan pituuden merkityksen ja realistic damage oli omiaan lisäämään varovaisuutta ja turhien riskiohitusten ottamista. Kolareita toki aina sattuu, sattuuhan niitä oikeissakin kisoissa, mutta kukaan ei mielestäni noussut "otsikoihin" liian rämäpäisellä asenteellaan...? En ainakaan muista.

Nyt voisi pitää hieman huilitaukoa gpl:stä ja pitänee katsoa taas myöhemmin josko sitä jatkossa aikaa edes jää sarjakisoille.

Kiitokset siis kaikille mukavasta kisailusta. Sarjasta jäi loppujen lopuksi hyvä maku vaikka loppukaudesta ei Pasin vauhtiin ollutkaan mitään asiaa wink
Onnitteluni siis Pasille ylivoimaisesta mestaruudesta!
Ja erityisesti kiitokset Lielle loistavasti koko kauden toimineesta servusta!

<small>[ 06-06-2003, 00:03: Message edited by: Jape ]</small>
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Pasi73:
ja ottaa huomioon että sä olit se ohittaja, niin kolari siitä olis 100% varmuudella tullut.
Näin olenkin aavistellut sinun ajattelevan minusta. Ensimmäistä kertaa sanot sen suoraan.

Olisin kuitenkin kiinnostunut perusteluista. Voisitko kaivaa esille vaikka nyt parikin replyä, joista ilmenee, että olen aiheuttanut suuria kolareita ja ajanut toisten perään/kylkeen, ja että olen suuri vaara aina kun rattiin tartun. Jos sinulla olisi vaikkapa viikon kuluttua torstaina jotain esittää?

Muussa tapauksessa puhut varsin kummallisia juttuja, ja voi vain ihmetellä miksi? Kannustusta uusille kuskeille..?

Onko se typerää jos olen kehoittanut vähän kuskeja panostamaan harjoitteluun että saadaan hyviä kisoja aikaan?
EI. Silloin kun kiista "tosissaan ottamisesta" saatiin aikaan, olit kännissä, ja olin wilpun kanssa hiljattain käynyt keskustelua homman liiasta "totisuudesta", jossa tultiin siihen tulokseen että se on ikävää, ja se selkeytti omaakin periaatettani, etten aja jos se ei ole kivaa. Voithan sinä kehoittaa mihin tahansa, mutta et voi vaatia.

ehkä on parempi tulevaisuudessa että rata arvotaan 20.55 ja kisa sitten heti perään 21.00. Mulle sopisi tämä käytäntö vallan mainiosti, entä sulle Eppu?
Voihan sitä puolestani kokeilla, mutta miksi?
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Mä en nyt aio laittaa sormeani Epun ja Pasin keskusteluun, mutta jotain pitää saada quotee...
Sammypiru:
Odotan seuraavaa kautta, jossa tulen palvelemaan Ferrarin tallia, en muita. doubtful
Mulla ja Ferrarilla on jotain syvällistä, et tuu sotkemaan.

Ja hostia mun on pitäny kiittää abaut joka raportissa ja katsauksessa tms. Se on vaan näköjään niin epäkiitollista hommaa, että unohtaa... Kiitos. wink
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
moon kyllä samaa mieltä siitä että kisat vois olla kahden viikon välein ja minusta kisoja oli liikaa, 10 riittäis imo oikein hyvin.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Ja se vielä että tuo 50% realistic oli oikein sopiva
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Eppu:
Pasi73:
ja ottaa huomioon että sä olit se ohittaja, niin kolari siitä olis 100% varmuudella tullut.
Näin olenkin aavistellut sinun ajattelevan minusta. Ensimmäistä kertaa sanot sen suoraan.

Olisin kuitenkin kiinnostunut perusteluista. Voisitko kaivaa esille vaikka nyt parikin replyä, joista ilmenee, että olen aiheuttanut suuria kolareita ja ajanut toisten perään/kylkeen, ja että olen suuri vaara aina kun rattiin tartun. Jos sinulla olisi vaikkapa viikon kuluttua torstaina jotain esittää?

Muussa tapauksessa puhut varsin kummallisia juttuja, ja voi vain ihmetellä miksi? Kannustusta uusille kuskeille..?

Onko se typerää jos olen kehoittanut vähän kuskeja panostamaan harjoitteluun että saadaan hyviä kisoja aikaan?
EI. Silloin kun kiista "tosissaan ottamisesta" saatiin aikaan, olit kännissä, ja olin wilpun kanssa hiljattain käynyt keskustelua homman liiasta "totisuudesta", jossa tultiin siihen tulokseen että se on ikävää, ja se selkeytti omaakin periaatettani, etten aja jos se ei ole kivaa. Voithan sinä kehoittaa mihin tahansa, mutta et voi vaatia.

ehkä on parempi tulevaisuudessa että rata arvotaan 20.55 ja kisa sitten heti perään 21.00. Mulle sopisi tämä käytäntö vallan mainiosti, entä sulle Eppu?
Voihan sitä puolestani kokeilla, mutta miksi?
Koskahan saadaan kuulla saman tunnustuksen Epulta täällä mitä hän tunnusti chastissa joskus alkukesästä glenin tapauksesta??Ainakin Joosa ja West on todistajia siinä keskustelussa. wink

Ja kuinka paljon oon tehnyt töitä uusien kuskien saamiseksi ForumGPL:n liigaan... ja tässä kiitos... mites paljon töitä Eppu on tehny uusien kuskien saamiseksi liigaan, kysyn vaan... :confused:

Ja jos joku haluaa vääntää chatissa puhetta että otetaan lähtö iisisti ja varsinkin T1, sekö on paha asia?? Se ei välttämättä tarkoita sitä että kyseinen puhuja olisi ajanu 100 kierrosta reeniä kisaa varten, ehkä hän vaan ajatteli niitä jotka niin on tehnyt. wink

<small>[ 02-08-2003, 22:42: Message edited by: Pasi73 ]</small>
 
Ylös