Ihan äkkipäätä luulisin että kaikki kuskit tuskailevat sen kanssa kuinka N-ryhmäläisen saa kestämään rallin läpi kovissa oloissa. Kai sen saa Nikarakin mainita kun mieli tekis kuitenkin luukuttaa täysiä - ja sit auto poikii hyvin nopeasti!
106 varmaan osaisi kommentoida jos palstalle ehtii?
Jarkko jutusteli kyllä täyttää asiaa ja vieläpä hyvin asiallisesti.
N-ryhmän pelit ei vaan yksinkertaisesti kestä, jos yritetään ajaa samaa vauhtia, mitä SM-sarjassa ajetaan. Miksi näin? Koska meillä on ralleissa niin hyväkuntoiset tiet. Ei meikäläisiä voi todellakaan nostaa ennakkosuosikiksi Sardinian tai Kreikan kaltaisissa kisoissa, kun emme ole tottuneet ajamaan niin hitailla ja huonokuntoisilla teillä. Yleensä ensi kertaa niissä kisoissa oleva Suomi-poika rikkoo autonsa ensimmäisenä päivänä. Niinkuin Jarkolle kävi Portugalissa.
Katsokaapa lisäksi Sardinian tuloksista JWRC-luokan aikoja verraten N-ryhmän aikoihin. Ei kaksivetoisella pitäisi olla mitään sanaa nelarille, mutta niissä oloissa voi S1600:lla laskea ihan täysiä siinä, missä Nassella joutuu varomaan. Superit ovat suunniteltu alusta alkaen kilpakäyttöön, vakioautosta tehdyllä kilpurilla tulee rajat vastaan melko nopeasti.
"Ajellaan vaan" on muuten melkoisen monimuotoinen ilmaus. Jos normikuljettaja ajelee vaan, hän yleensä ajelee rauhakseen, katselee maisemia ja rentoutuu. Jos esimerkiksi J.Nikara "ajelee vaan" rallissa, ei tästä maasta löytynyt kuin yksi kuljettaja, joka pystyi laittamaan kampoihin kaksivetoisella.