MNK-Kehityskeskustelu

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Harmittavan usein sattuu niin, että on vain 1 osallistuja klubikisassa.

Krediitit palautetaan ja ei siinä mitään, mutta tuli mieleen olisiko sellainen juttu mahdollista toteuttaa, että tällaisessa tapauksessa eri luokat yhdistettäisiin (jos useammassa luokassa vain 1) ja kisa ajettaisiin ilman rahapalkintoja? Ja krediitit tietenkin palautettaisiin.

Vaikka kisoista tulisi luultavasti kovin epätasaisia pääsisi ainakin ajamaan tän 10 kierroksen kisan johon oli valmistautunut. Viimeksi näin kävi tuossa tän päivän FXO kisassa kun oli 1 osallistuja P- ja N-luokassa.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Nyt kun on hiukan saatu esimakua varikkopysähdyksestä niin olisi kyllä hienoa, että tulevaisuudessa olisi nimenomaan Fernbayn radalla 35-50 kierroksen kisa! Kisaan pääsisi vähintään 10 eniten viikossa tai kahdessa pisteitä keränyttä. Näin ei tulisi ongelmia kaikkien esikarsintojen suhteen. Palkinnot normaalista linjasta houkuttelevammat ja esikisat avoimeksi kaikille luokasta riippumatta.
 

-fly-

Well-known member
Liittynyt
27.5.2009
Viestit
46
Nyt kun on hiukan saatu esimakua varikkopysähdyksestä niin olisi kyllä hienoa, että tulevaisuudessa olisi nimenomaan Fernbayn radalla 35-50 kierroksen kisa! Kisaan pääsisi vähintään 10 eniten viikossa tai kahdessa pisteitä keränyttä. Näin ei tulisi ongelmia kaikkien esikarsintojen suhteen. Palkinnot normaalista linjasta houkuttelevammat ja esikisat avoimeksi kaikille luokasta riippumatta.
kannatan, mutta radalle mahtuu kai 47 autoa
(en kyllä itse aja etuvetoa)
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Vähän täsmennystä tuohon edelliseen.

Varsinainen kisa olisi siis luokasta riippumaton, mutta siihen oikeuttavat pisteet ajettaisiin nykyisten luokkien sisällä. Näin joka tasolta olisi mahdollisuus edetä finaaliin. (vaikka sitten kaikki osallistujat olisivat aloittelijaluokasta, jos ei muissa luokissa olisi osallistujia)

Pari ensimmäistä kierrosta voisi olla ilmaisia, mutta jatkossa nuo olisivat normaalin klubikisan hintaisia. Finaalissa ei tarvitsisi olla edes mitään hirmupalkintoja, esim. 20e/10e/5e olisi riittävä. Tärkeintä olisi kuitenkin se, että vähintään kolme parasta palkittaisiin! Muutenkin tuo vain voittajan palkitseminen on jokseenkin hanurista.

Fernbay/FXO yhditelmä sopisi tuohon hienosti (gold tai black), mutta vielä paremmin joku S2-rata ja GTR-autot. ;)

Se olisi myös tärkeää, että finaalissa olisi vähintään tuo 10 osallistujaa. Tuo nykyinen 8:n pelaajan maksimimäärä on aivan liian pieni.

EDIT: niin ja näitä "pistekisoja" pitäisi olla 15 ja 23 välillä 2:n tunnin välein. 1 kisa / pv on aivan liian harvakseltaan koska kaikille ei välttämättä juuri se aika käy. Jotkut varmasti ajaisivat kaiki mahdolliset kisat, mutta silloin ei ainakaan finaaliin tulisi näitä "DNF" pelaajia.
 
Viimeksi muokattu:

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Joku tämmöinen pitkän kisan järjestelmä olisi kyllä erittäin mukava lisä.
Ensimmäinen rata ja auto tulisi olla helppoja ja tuttuja syystä että pitkissä kisoissa kato on erittäin suuri. Tästä syystä Blackwood ansaitsisi paikkansa ratana (kaikille varmasti tuttu) ja autona joku joka ei polta renkaitaan heti loppuun (FXO:lla tähän paha taipumus).
Muilla radoilla on paljon paikkoja jossa kisa loppuu lyhyeen hyvinkin pieneen ajovirheeseen, toki BW:kin rankaisee mutta on tässä suhteessa helläkätisempi kuin useimmat muut radat.
Autona voisi olla vaikka... yllätys yllätys FBM! toki ei kaikkien mieleen mutta kynnys osallistua olisi varmasti alin mahdollinen.
Jos autoksi heitetään F1 ja radaksi katurata niin mukana on 4-kilpailijaa joista 3 keskeyttää ennen puoliväliä, näin vaan referenssinä...

Samoten FXO ja fernbay päättää useimman kilpailun joko renkaiden totaaliseen loppumiseen tai tästä seuranneeseen kattokerhoon fernbayn monessa tarkassa shikaanissa.


Tuskin on edes mainitsemisen arvoista että itse MNK-kilpailuiden kesto tulisi olla pidempi, joku semifinaali asteelta eteenpäin oleva 5-10 kierrosta toisi kilpailuihin paljon enemmän mahdollisuuksia, nyt vaihtoehdot tuppaavat olemaan ensimmäinen kurvi tai ensimmäinen kerta takasuoralla sijoituksien parantamiseen.Pakko tosin mainita että finaalit ovat suoriutuneet varsin mallikkaasti tähän saakka.Esikierrokset voivat varmaan olla edelleen 3-kierrosta ettei kilpailu veny suhteettoman pitkäksi. Finaali ainakin tulisi olla 10-kierrosta, pakollisella varikkopysähdyksellä.Oma ehdotukseni on että semifinaalit 5 kierrosta ja finaali 10+ kierrosta, tuskin kenelläkään olisi ainakaan vastaan tätä.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Autona voisi olla vaikka... yllätys yllätys FBM! toki ei kaikkien mieleen mutta kynnys osallistua olisi varmasti alin mahdollinen.
Jos autoksi heitetään F1 ja radaksi katurata niin mukana on 4-kilpailijaa joista 3 keskeyttää ennen puoliväliä, näin vaan referenssinä...

Samoten FXO ja fernbay päättää useimman kilpailun joko renkaiden totaaliseen loppumiseen tai tästä seuranneeseen kattokerhoon fernbayn monessa tarkassa shikaanissa.
Itseäni ei ainakaan tuo auto/ratayhdistelmä saisi tuhlaamaan latiakaan, mutta massoistahan tässä onkin kyse. ;)

Tuon fxo/fb yhdistelmän suhteen olen eri mieltä. Kun kisat alkoivat uudestaan oli näitä "renkaiden polttamisia", mutta nykyään valtaosa ajaa kisan läpi ilman renkaanvaihtoja ja hyvin kulkee. Toisinaan mukaan tulee uusia, joilla saattaa tuota ominaisuutta esiintyäkkin, mutta kokemuksen kasvaessa hekin oppivat ajotyylin millä pärjää. Näin ainakin "nopea luokassa". Kokemusta taas kertyy siitä, että on tämä epämääräisen ajan kestävä pisteidenkeräyskausi, joka kannustaa ajamaan mahdolisimman paljon.
 
Ylös