Olen vähän miettinyt jos suorittais jonkun moottoripyöräkortin. Ei muuten mutta sellaisella olisi mukava kesäisin kiertää suomea. Kerkeishän sitä mopollakin, jos ensin vähän virivirittäisitte nyt tietysti ajelisin mieluummin jo moottoripyörällä tai autolla
Kerkiää viriviri-mopolla, ensimmäiseen vastaan tulevaan poliisiautoon saakka. Kyl ne huomaa ku kaveri vetää 75km/h tukka putkella vaikka on kypärä päässä.Olen vähän miettinyt jos suorittais jonkun moottoripyöräkortin. Ei muuten mutta sellaisella olisi mukava kesäisin kiertää suomea. Kerkeishän sitä mopollakin, jos ensin vähän virivirittäis
Aika harvalla pyörätiellä saa nykyisin mopoilla (ainaski tääläpäin).Onhan se loppujen lopuksikin mopo, tuo 45 km/h on aivan sopiva vauhti pyöräteille.
Pieni korotus vois olla perusteltavissa tuosta syystä, mutta toisaalta nykyään taajamissa on hyvin laajalti 40km/h rajoituksia ja nopeammilla ja pidemmillä osuuksilla yleensä mopolla saa ajaa siinä pyörätiellä, että ihan ok tuo 45km/h on sikäli. Taajamasuunnittelussa vois ottaa huomioon että mopoiljat pääsevät liikkumaan näppärästi sallituille pyörätielle ja sieltä pois, ja riittävä piennar sinne missä pyörätiellä ei voi ajaa ja rajoitus on yli 40km/h.Mä näkisin, että 50 olis selkeesti paree nopeus taajamaliikenteen sujuvuuden kannalta. Sais kai ne kulkee vaikka 55 noin niinku varmuuden vuoksi, vaikka virallinen rajotus oliskin sen 50.
Samoin.Nostaisisin jonnekin 60 km/h tuntumaan. Se ei ole mielestäni liikaa ja vähentää kynnystä ryhtyä virittelemään. Ja kun ryhdytään virittämään niin se totta kai laitetaan kulkemaan sellasta 80:ä mikä on jo liikaa.
Ja tolla kuudella kympillä ei jää niin helposti muiden tientukkeeksi.
Soon sama kuin sen 200 km/h nopeusrajoituksen kanssa. Ei enää monikaan ajaisi ylinopeutta, kun olisi tuommoinen yleisrajoitus.:thumbup:Kyllä 45km/h varmaan mopolle riittää, mutta monelle mopoilijalle ilmeisesti ei, koska niitä niin paljon viritellään.