Formula One Teams Association Grand Prix Series?Oma ennustukseni nimeksi FOTA GP Series
:tongue:
Ei tule onnistuun.
Formula One Teams Association Grand Prix Series?Oma ennustukseni nimeksi FOTA GP Series
:tongue:
Ei FIA voi estää Ferraria ajamasta uudessa sarjassa, mutta sanktioita voi tulla jo eivät aja F1-sarjassa, jonka jatkuminen on aika epätodennäköistä.
Voihan Ferrari laittaa kolmoskuskin varakuskin ja autot mukaan sarjaan ja keskeyttää kisat alkuunsa, jos sen mukanaoloa vaaditaan. Uskon, että tämä on ongelma, joka voidaan rahalla hoitaa.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/Documents/1-hp-pdc.pdf"Ferrari will ensure that, at least untile 31. December 2010, no Ferrari team (including any team over which Ferrari exercises direct of indirect control) will take part in any motor sport competition other than those run under the International Sporting Code of the FIA and under the ultimate authority of the FIA"
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76299"Agreements are private and confidential between the parties, but we do have an agreement similar to Ferrari," he said. "That also relies on rules being introduced in a certain way which hasn't been the case.
http://en.wikipedia.org/wiki/N.TechnologyN.Technology (originally named Team Nordauto) were set up to manage the worldwide sporting activities of the Fiat Group.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/Documents/1-hp-pdc.pdf
Ferrarin lakimies Henry Peter sivulla 7. Tästä kohdasta (mikäli FOTA:n sarja saadaan kasaan ja Ferrari ajaa siinä), alkaa vääntö. Red Bullin Chris Hornerin mukaan heillä on vastaavanlainen kohta omassa sopimuksessaan (todennäköisesti myös Toro Rossolla).
Eli ei ongelmia sen suhteen sittenRed Bull -tallipäällikkö Christian Horner kertoo F1-sarjan tulevaisuuden olevan nyt Kansainvälisen autoliiton FIA:n käsissä.
Tallien muodostama FOTA ilmoitti perjantaiaamuna perustavansa ensi kaudella uuden sarjan. Red Bull on yksi kahdeksasta irtautuvasta tallista. Hornerin mukaan FOTA on tehnyt kaikkensa sovun löytämiseksi ensi kauden sääntökiistassa, mutta tallipomo ei silti vielä julista F1-sarjan tarua päättyneeksi.
- Kenties niin on, mutta ikuisena optimistina en sano "ei koskaan". Tallit katsovat venyneensä neuvotteluissa äärimmäisen pitkälle. On todella ikävää, että löydämme itsemme nyt tällaisesta tilanteesta. Asia on nyt FIA:n käsissä, kommentoi Horner.
FIA antoi talleille perjantaihin aikaa asti ilmoittautua mukaan ensi kaudelle ilman ehtoja. Hornerin mukaan kattojärjestön taipumattomuus ei antanut talleille muita mahdollisuuksia toimia.
- Sopua kiistaan on yritetty löytää, mutta ikävä kyllä sitä ei ole aikarajan puitteissa saavutettu. Molempien osapuolten taholla on kaivauduttu vain syvemmälle asemiin. Meillä ei ole vaihtoehtoja, koska emme voi jatkaa kilpailemista formula ykkösissä nykyisillä säännöillä. Jos haluat kilpailla, niin silloin on katseltava muita vaihtoehtoja, sanoi Horner.
Horner ei myöskään usko Red Bullin ja Ferrarin F1-sarjan kanssa kauteen 2012 asti allekirjoittaman sopimuksen olevan enää voimassa.
- Sopimukset osapuolten välillä ovat luottamuksellisia, mutta meillä on vastaavanlainen sopimus kuin Ferrarillakin. Sopimuksen mukaan sääntömuutokset on otettava käyttöön tietyllä tavalla, mikä ei nyt ole toteutunut. Red Bull haluaa kilpailla maailman parhaita talleja vastaan. Ajatus kilpailemisesta sellaisessa sarjassa, josta puuttuvat Ferrari, McLaren, Renault ja muut, ei todellakaan ole houkutteleva, kertoi Horner.
(MTV3)
Ei tuo nyt Interlagosin pääsuoraa kuoppaisempi ole.Toi em. kuva on kaiketi A1-ringin edeltäjästä Österreichring:sta eli vanhalta osalta joka onkin vähän ränsistynyt.
![]()
Siis hetkinen, koska Chris Horner (kiistan toinen osapuoli) uskoo ettei ongelmia ole, niin sillon ei ole ongelmia? Ei asiat oikeassa maailmassa näin mene.Eli ei ongelmia sen suhteen sitten![]()
Tai käyttävät erikielistä merkistöä:Ei muuta kuin sarjalle nimeksi Formula International, FI, niin ei peruskatsoja ees huomaa että nimi on vaihtunut :idea:
Se on Hornerin tulkinta. Viime kädessä oikeudessa ne sopimukset tulkitaan ja osapuolilla varmasti erilaiset näkökannat.Eli ei ongelmia sen suhteen sitten![]()
FOTA sanoo Spaalle kyllä ja Williamsille näyttää persettä...kerran jo käänti takin FOTAlle, olkoonkin 3. menestynein talli F1:ssä mutta markkina arvo tällä hetkellä pienempi kuin Toro Rossolla.Eihän nimi Formula ykkösiä tee. Sen tekee Formula ykkösten tarjoama sisältö. Mitä Bernielle ja Maxille jää nimen lisäksi? Spa ja Williams jotka nämäkin loikkaavat arvatenkin hyvin nopeasti.
Ja toisella puolella: kahdeksan tallia (mukana kaikki huiput), legendaarisia ratoja, huippukuljettajat kokonaisuudessaan, globaali mielenkiinto ja fanit sekä suuri yleisö.
Ferrari SpA tekee autot ja Scuderia Marlboro SpA (tms.) hoitaa kilpailutoiminnan v:een 2012 asti (asiakassuhdehan ei kuulu sopimuksen sanamuotoon)? Tulosliuskassa komeilee tietysti valmistajan - ei tiimin - nimi eli Ferrari. Eikä tällekään kuviolle ole tarvetta, jos Ferrari voittaa oikeusjutun tai saa ostettua itsensä ulos.Ferrari will ensure that, at least untile 31. December 2010, no Ferrari team (including any team over which Ferrari exercises direct of indirect control) will take part in any motor sport competition other than those run under the International Sporting Code of the FIA and under the ultimate authority of the FIA
Eikös autovalmistajat suunnitelleet aika pitkälle jo 2000-luvun alussa uutta sarjaa joka sit ei toteutunukkaan, joten siinä on jo jonkun näköinen pohja mistä ne alottanu (muutama kuukausi sitten?)Se on Hornerin tulkinta. Viime kädessä oikeudessa ne sopimukset tulkitaan ja osapuolilla varmasti erilaiset näkökannat.
Hieman hajanaiset ajatukset koko soppaan. F1:n hajotessa rikkoutuu merkittävä osa autourheiluhistoriaa. FIA on kuitenkin viimeiset vuodet perseillyt siihen tahtiin, että en ihmettele FOTA:n kantaa. Kaiken harmillisuuden keskellä toivoin, että FOTA ei alistu tähän loputtomaan perseilyyn. Joskus se raja tulee vastaan ja nyt siihen valitettavasti mentiin. Jos nyt lähdetään eri teille, niin toivon Mosleyn jatkavan FIA:n johdossa ja sukeltavansa aitiopaikalta sen mukana. Uuden sarjan pystyttämiseen menee aikaa, mutta toivotaan pohjatyön olevan jo sillä mallilla, että v. 2010 voisi sen käynnistää. Se olisi myös elintärkeä isku FIA:n lärviin. :thumbup:
juuh, GPWC sarjaahan ne puuhas siinä 2004/2005 hujakoilla...Eikös autovalmistajat suunnitelleet aika pitkälle jo 2000-luvun alussa uutta sarjaa joka sit ei toteutunukkaan, joten siinä on jo jonkun näköinen pohja mistä ne alottanu (muutama kuukausi sitten?)