FOTA nokittaa kolmen litran turboilla. Kilpavarustelu sen olla pitää:ahem:Joka taas pistäisi moottorisuunnitelmat uusiksi, hyvä säästölinja! :thumbup:
FOTA nokittaa kolmen litran turboilla. Kilpavarustelu sen olla pitää:ahem:Joka taas pistäisi moottorisuunnitelmat uusiksi, hyvä säästölinja! :thumbup:
Johan siitä sellainen piti melkein tullakin tuo Cossun osalta. Jos varastossa ei riitä vuoden 2006 Wiljamin myllyjä niin ei muuta kuin DFV:t radalle.Eli kyllä jos tuo jakautuminen menee läpi niin F1 on ensi vuonna yksityyppiluokka moottorin osalta aika pitkälle...
Joko otetaan yksityyppimoottorit esimerkiksi Cosworthilta, tai sitten kehitellään moottoreita jatkuvasti, kuten aina ennenkin. Maksimibudjetti voidaan toki aina määrittää.Joka taas pistäisi moottorisuunnitelmat uusiksi, hyvä säästölinja! :thumbup:
eikös tällänen sarja ole jo olemassa missä ajetaan budjettikatolla ja yksityyppikoneilla?Joko otetaan yksityyppimoottorit esimerkiksi Cosworthilta, tai sitten kehitellään moottoreita jatkuvasti, kuten aina ennenkin. Maksimibudjetti voidaan toki aina määrittää.
Erona on vaan se että Croft on oikeasti hyvä selostaja, Pulkkinen ei.Jeps. Tästähän oli spekulaatiota BBC:n radion haastatellessa yöllä yhtä heidän F1-työntekijäänsä
(tais olla joku paikallinen Pulkkinen)
jep, viittasinkin siihen miehen rooliin BBC:n lähetyksissä, en tasoonErona on vaan se että Croft on oikeasti hyvä selostaja, Pulkkinen ei.
eikös tällänen sarja ole jo olemassa missä ajetaan budjettikatolla ja yksityyppikoneilla?
muistaakseni vielä FIA:n alainen sarjakin, muistatko nimeä? tais alkaa G:llä se nimi...![]()
Taitaahan GP2 sarjassakin olla tietynlainen katto moottoreillekin, eli talleillehan taataan jonkinmoisella rahalla kalusto, silloin se rajottaa Rellua koneen kustannuksien puolelta varmastikin...Sitten kaiketi kehitellään moottoreita budjettikatolla.
GP2 ei ole FIA:n hallinnoima sarja.Taitaahan GP2 sarjassakin olla tietynlainen katto moottoreillekin, eli talleillehan taataan jonkinmoisella rahalla kalusto, silloin se rajottaa Rellua koneen kustannuksien puolelta varmastikin...
Ja viittasin kyllä tiimien kulukattoon ja sen lisäksi yksityyppikoneisiin.
Aivan. A1GP tosin on FIAn alainen kilpa-sarja, mutta erotahan toki voi. Tiedä sitten kuin pitkä soppari sillä on..Uusi sarja voisi mielestäni tehdä yhteistyötä esimerkiksi A1GP:n kanssa. World Cup of Motorsport ja vaikkapa "Grand Prix Formula" kiertäisivät maailmaa yhdessä, siinä olisi viihdettä koko viikonlopulle.
Sori, sekotin Bernien ja Maxin keskenään, siis Ecclestonehan tuossa on mukana ollut eikä FIA...GP2 ei ole FIA:n hallinnoima sarja.
Muistelisin sarjan alkuaikoina olleen puhetta siitä mitä kalusto tulee maksamaan tiimeille (joku max. summa siis) mutta 100-varma en ole...Yksityyppiluokka se toki on niin moottorin kuin rungonkin osalta, mutta en minä mistään kulukatosta ole kuullut.
Juu tämä on totta, tosin onkos tämä muuten alkanut vielä? Muistaisn että tänä vuonna pitäs olla ekat kisat, mutta onko tästä mitään tarkempaa tietoa olut missään?Sen sijaan FIA:n hallinnoimassa F2:ssa jonkinlaista kattoa suunniteltiin sille, paljonko kausi saa maksaa. En tiedä miten tarkkaan se toteutui.
Mikäli nämä kaksi lyöttäytyisivät yhteen, ei A1GP:tä ei mielestäni tarvitsisi markkinoida missään mielessä tuon uuden Fota-sarjan supportluokkana - molemmathan olisivat ns. epävirallisia mestaruusluokkia ja A1GP ei halua kokea itseään kovinkaan merkityksettömänä luokkana.Aivan. A1GP tosin on FIAn alainen kilpa-sarja, mutta erotahan toki voi. Tiedä sitten kuin pitkä soppari sillä on..
Ja autotkin perustuu vuoden 2004 Ferrarin F1-autoon joten sitä kautta olisi aika luonnollinen valinta oheisluokaksi ja sieltä sitten voisi helpomalla nousta tulevaan formulasarjaan.
Miten niin?Aivan. A1GP tosin on FIAn alainen kilpa-sarja, mutta erotahan toki voi. Tiedä sitten kuin pitkä soppari sillä on..
Regulations
5.1. This event will be run in accordance with the following regulations to which all competitors and drivers are bound:
5.1.1. The International Sporting Code of the FIA and its appendices
5.1.2. The specific regulations of the A1GP World Cup of Motorsport
5.1.3. The General Competition Rules and the Standing Supplementary Regulations of Motorsport SA
Ok.Miten niin?
Ei voikaan ja tässä taitaakin olla kyseessä enää lopunajan korvausvaatimusoikeudenkäsittely. Sopimuksissa käsittääkseni Formula 1 -maailmassa lähes poikkeuksetta sakkopykälä, jos vetäytyy sopparista pois. Oisko sopparissa sitten mainittu, ettei Ferrari saa toimia sopimusaikana minkään muun sarjan listoilla...hmm, se ei voi pitää paikkaansa, koska Ferrareitahan kiertää jos jonkinlaista sarjaa maailmalla. Jaa'ah.Eihän ketään voi pakottaa sopimusta noudattamaan, mutta vahingonkorvauksia voi joutua maksamaan. Tosin voi olla aika vaikeata osoittaa FIA:lle Ferrarin poissaolosta aiheutuvia vahinkoja.
Hieno homma.. toivottavasti uusi sarja saadaan käyntiin tai sitten mosley ja bernie ulos.
Totta kai tällaiset asiat on yksityyppiluokan ollessa kyseessä tiedossa ja joka tallille vakio.Muistelisin sarjan alkuaikoina olleen puhetta siitä mitä kalusto tulee maksamaan tiimeille (joku max. summa siis) mutta 100-varma en ole...
On. Toista osakilpailua ajetaan tänä viikonloppuna Brnossa.Juu tämä on totta, tosin onkos tämä muuten alkanut vielä? Muistaisn että tänä vuonna pitäs olla ekat kisat, mutta onko tästä mitään tarkempaa tietoa olut missään?
Mutta ei "Scuderia Ferrarin" nimissä...hmm, se ei voi pitää paikkaansa, koska Ferrareitahan kiertää jos jonkinlaista sarjaa maailmalla. Jaa'ah.