Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei ne sanktiot mitään estä. Turha luulla että joku allekirjoitettu sopimus pelkästään saa Toyotan pysymään formuloissa.
Niinpä. Olihan FOTA:llakin oma tehdastallien välinen sopimuksensa jo ennen Concordea, eikä se estänyt BMW:tä lähtemästä. Oliko se nyt 50 miljoonaa mikä tuli takkiin (ja jota FOTA nyt kaavailee auttamaan BMW:n mahdollista ostajaa)? Sama tietysti pätee Toyotaan, Renaultiin tai muihin tehdastalleihin, jos ne päättävät lähteä. Concordeen ei välttämättä ole lisäpenalteja määritelty, mutta mistäpä me tietäisimme, kun Concorden yksityiskohtia ei julkaista.
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Ferrari on kovasti ajanut 3. autojen ottamista mukaan. Vahvasti epäilen, että nämä uudet tallit jäävät haavetasolle kun rahaa pitäisi oikeasti käyttää. Aika näyttää. Santanderi diilin takana saattaa olla lupaus Alonson koko palkan maksusta, kun tupakkimerkki sponsori saattaa jonkun vuoden päästä vaihtaa maisemaa. Sillä ajatuksella ens kausi olisi sille sponssille lähes ilmainen, jos Alonsolle ei löydy tilaa.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Hmmhh... Jos Virginillä on todellakin 20% osa Manorista, pitäisin sen mukana pysymistä suht varmana. USF1 sanoi jo toukokuussa tulevansa mukaan kulukatosta riippumatta. Ja Campos alkaa vasta tässä kuussa etsimään sponsseja. Jos BMW:tä ei saada myytyä, veikkaan että mukaan tulee EE, ja sillähän oli budjetti 2 kaudeksi. Joten suhtaudun aika skeptisesti 3 autoa -ajatukseen.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Tässähän melkein alkaa toivomaan että uusilla pikkutalleilla ei olisi vielä ensi kaudeksi riittävää budjettia ja BMW:n tilalle ei tulisi korvaajaa joten Ferrari ja McLada voisi ajattaa 3. autoja.. :D

Want to see Schumi back in business! :cool:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mitäköhän pojat nyt oikein yrittää sanoa? :D Ehkei kannata käyttää sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä...
nyky lvi-tekniikalla tuo aisankannatus lienee jo vieraanpaa - luullaan, että se liittyy sukupuolielämään.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
muuten, kuten toisaalle jo kopsasin, Heikki-Kultakin on jo hyväksymässä huhut Alonson siirrosta Kimin tilalle. Paha, - paaaha....


Massa palaa leikkauspöydän kautta

Turun Sanomat 1.9 2009 21:15:39

Unkarin Grand Prix -viikonlopun aika-ajossa 25.heinäkuuta loukkaantunut Felipe Massa joutuu uuteen leikkaukseen, missä hänen murtuneen otsaluunsa tueksi asennetaan metallilevyke. Toivuttuaan tästä operaatiosta Ferrarin brasilialaiskuski saa aloittaa fyysiset harjoitukset pystyäkseen palaamaan kilparadoille ensi vuonna.

Massa vietti viikonlopun Miamissa, missä amerikkalaisen kilpa-autoilun parissa pitkään toiminut professori Stephen Olvey piti hänelle perusteellisen tarkastuksen maanantaina Jackson Memorial sairaalan neurologisella osastolla.

Kaikki testit sujuivat positiivisissa merkeissä, samoin kuin silmätutkimuskin. Kaiken pitäisi olla järjestyksessä, jotta Massa voi jatkaa kilpa-ajouraansa, kun irronneen jousen iskusta aiheutunut vamma saadaan korjatuksi vahvistuslevyllä.

Leikkauksen jälkeen Massa pystyy vähitellen asteittain aloittamaan fyysiset harjoitukset.

– Olen iloinen näistä tuloksista, viestitti Massa Ferrarin verkkosivujen välityksellä kotimatkalle Sao Pauloon lähdettyään.

– Kunhan leikkauksen jonkin ajan kuluttua on tehty, pääsen taas salille treenaamaan ja ajamaan jotain testejä kartingautolla. Mutta radalle F1-autosssa? Edetään nyt askel kerrallaan. Keskityn nyt fyysiseen puoleen, mikä jo on mahtavaa edistystä tässä vaiheessa.

Miehistöön
muutoksia
Ferrarin kannalta tilanne on hyvin monimutkainen. Lääkärintarkastuksen perusteella Massan pitäisi olla sataprosenttisessa kunnossa kilpakauteen 2010, mutta lopullinen varmuus siitä saadaan vasta, kun talvitestit alkavat poikkeuksellisesti vasta helmikuun alussa.

Fernando Alonson siirtyminen Ferrarille odottaa vahvistusta. Mitä ilmeisemmin tässä vaiheessa Ferrarilla on sopimus kaudesta 2010 kolmen kuljettajan kanssa. Jos Massa palautuu entiselleen, hän ajaa Alonson kanssa, jolloin Ferrari purkaisi kalliin sopimuksen Kimi Räikkösen kanssa.

Kulissien takana talliyhdistys FOTA:ssa Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo tekee kovasti töitä, jotta tarvittaessa MM-sarjassa voisi ajaa kolme Ferraria. Uhkakuvana on, että BMW:n lisäksi myös Toyota ilmoittaa 15.marraskuuta vetäytyvänsä F1-urheilusta. Myös Force Indian ja uusien tallien mahdollisuuksista tulla mukaan kannetaan kovasti huolta.

Ferrarin odotetaan ilmoittavan keskiviikkona varamiehen varamiehen varamies Massalle. Luca Badoerin paikan ottaa Giancarlo Fisichella, vaikka tiistaina Italiassa väitettiin Robert Kubican olevan siirtymässä loppukaudeksi Ferrarille. BMW ei kuitenkaan päästä Kubicaa mihinkään. Puolalainen on toisaalta kiinnostunut siirrosta Ferrarille vasta vuodeksi 2011.

Luca Badoer hankki kahdessaan kisassaan Ferrarilla nimensä ääntämyksellä vain uuden englantilaisen herjan – Look how bad you are (katso kuinka huonot olet).

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA​
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
En jaksa uskoa kolmansiin autoihin, ei joku Williams tule koskaan hyväksymään että heidän edellään on kolme Ferraria. Tuo kolmas auto nyt vaan on semmoista höpinää joka alkoi Schumin paluun kariuduttua. Ei niissä ole mitään järkeä, kolmannet Ferrarit ja Mclarenit vaan söisivät pienten tallien mahdollisuuksia entisestään ja ajan mittaan pudottaisivat ne pois sarjasta.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Tuohon pitäisi ainakin kehittää jokin luova ratkaisu, mitenkä kolmien autojen tallit pisteitä saisivat. Tallipisteiden kannaltahan se olisi täysin epäreilua, joten esimerkiksi sellainen ratkaisu tulee mieleeni, että kolmen auton tiimistä tiimimestaruutta ajatellen vain kahden huonommin sijoittuneen auton pisteet laskettaisiin niihin mukaan. Kuitenkin kuljettajanmestaruuden kannalta tuloksissa ja väliajoissa menisi tilanne sekavaksi, jos joku kolmesta autosta ei saisi pisteitä, esimerkiksi viimeinen näistä. Tätä ei voisi oikein toteuttaa mitenkään, joten kaikkien pitäisi saada pisteet, jolloin se taas suosisi selvästi tätä kolmen auton tiimiä.

Aika typerähän tuo ratkaisu olisi, joten tässä vain spekuloin. Autojahan on nyt muutenkin hirvittävä määrä. Ja sitä paitsi Montez on puhunut koko ajan, että haluaa Schumin kolmanteen autoon. Se tekee tilanteesta vielä eriskummallisemman.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Kaikille vaan kolme autoa käyttöön ja jaetaan jokaisesta sijasta MM-pisteitä. :ahem: Olisi ainakin kilpailua peräpäässäkin. Raha asioista en sitten osaa oikein sanoa, eikös ne kahdeksan parasta saa tällä hetkellä vain rahapalkkiot? Se pitäisi sitten jollain tapaa järjestää.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kaikille vaan kolme autoa käyttöön ja jaetaan jokaisesta sijasta MM-pisteitä. :ahem: Olisi ainakin kilpailua peräpäässäkin. Raha asioista en sitten osaa oikein sanoa, eikös ne kahdeksan parasta saa tällä hetkellä vain rahapalkkiot? Se pitäisi sitten jollain tapaa järjestää.
Ei siinä ole kyse ainoastaan rahapalkkioista. Kolmen auton ajattaminen tallia kohden rapauttaisi pienempien sponsorirahoituksen. Sponsorit haluavat näkyvyyttä ja kolme autoa/talli tarkoittaa yleisesti ottaen enemmän tv-aikaa suurimpien tallien osalle, vähemmän pienempien. Toiseksi jo pelkästään F1-autojen valmistus ja niillä ajaminen on hiukka eri hintaista kuin henkilöauton, joten kolmen auton saaminen radalle ja kisaan voi olla osalle ylivoimaista. Tämä taas johtaisi osaltaan myös maksukuskien lisääntymiseen.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Säännöt on jo vahvistettu ja niissä todetaan kolmansien autojen osalta, että ne eivät osallistu mm-taisteluun eivätkä saa pisteitä ja että kolmansia autoja ajattavat tallit ratkaistaan arvonnalla. Kolmansia autoja käytetään vain siinä tapauksessa, että automäärä muuten on alle 20.

Jos Williams vastustaa kolmansia autoja ei hanke yksinkertaisesti voi toteutua, sillä sääntömuutos edellyttää yksimielisyyttä. Teoriassa voi toki ajatella, että FI ja Williams ostetaan ajatuksen taakse moottorisopimuksilla, joita ne tarvitsevat Toyotan ja Renault vetäydyttyä. En kuitenkaan pidä jälkimmäistä vaihtoehtoa uskottavana, sillä moottoreiden myymiseen on sitouduttu jo aikaisemmin. Kaikkein todennäköisintä on se, että radalle saadaan 22-26 autoa uusien tallien myötä eikä mitään kolmansia autoja tuolloin tarvita.

Ottaen huomioon sen, miten vaikeaa Briatorelle ja kumppaneille on taata tasavertainen kohtelu molemmille kuljettajilleen, kolmannet autot merkitsisivät yksinkertaisesti huonompaa viihdettä. Ei siinä ole mitään järkeä, että radalle tuodaan yhden sijasta kaksi apukuskia.
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Aika varmoina Kulta latelee taas näitä juttujaan. Alkaa jo vähän tympäistä nämä, kun varikkohuhujen kuuloisia tarinoita esitetään ehdottomina faktatioetoina.

Fernando Alonson siirtyminen Ferrarille odottaa vahvistusta. Mitä ilmeisemmin tässä vaiheessa Ferrarilla on sopimus kaudesta 2010 kolmen kuljettajan kanssa. Jos Massa palautuu entiselleen, hän ajaa Alonson kanssa, jolloin Ferrari purkaisi kalliin sopimuksen Kimi Räikkösen kanssa.
Kultakin siis on sitä mieltä, että Alonson sopimus on selviö. Tämä ei sinänsä yllätä, mutta tuo lihavoitu kohta on aika erikoinen. Siis miten "purkaisi"? En oikein usko, että Kimin sopimuksesta löytyy sellaista aukkoa, mihin vetoamalla sopimus voitaisiin vain yksiselitteisesti purkaa.

On loogista, että Ferrari yrittää junailla kolmansia autoja, jos heillä tosiaan on sopimus kolmen kuskin kanssa. Ferrarin taholta on kuitenkin useaankin otteeseen sanottu, että kolmatta autoa ajaisi Schumi. Se on kuitenkin jo niin absurdi väite, että sitä saatetaan hyvinkin käyttää vain peitetarinana kolmannen auton todelliselle kuskille.

Täytyy vain todeta, ettö melkoiseen liemeen on Ferrari itsensä ajanut, jos ensi kaudelle on sopimus olemassa kolmen taitavan(ja kalliin) kuljettajan kanssa.

Silti ei lakkaa ihmetyttämästä se, miksi Kimiä pidetään toistuvasti tämän kolmikon heikoimpana lenkkinä. Ehkä syyt ovat muualla kuin radalla..:dunno:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
muuten, kuten toisaalle jo kopsasin, Heikki-Kultakin on jo hyväksymässä huhut Alonson siirrosta Kimin tilalle. Paha, - paaaha....
Ei oo paha. Ferrari jatkaa Kimin ja Massan kanssa - jos Massa vaan on kilpailukykyinen eikä jatka siitä mihin Badoer on lopettamassa.

Johan se Lonsokin sanoi että hänen tulevaisuutensa toivottavasti ratkeaa seuraavien viikkojen tai kuukausien aikana. Ei vaikuta siltä että Lonso olisi erityisen varma omasta paikastaan. Voihan tuo tietysti tarkoittaa jotain ikävää Kimillekin, mutta jotenkin vaan uskon että ei se Lonso ole Ferrarilla ensi vuonna.

Ne on vaan muut toimittajat vähän käsitelleet Heikki Kultaa lehdistöhuoneessa, jotta jätkä saadaan ruotuun muiden huhumyllyttäjien kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=zEBCIjar8ls
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
On loogista, että Ferrari yrittää junailla kolmansia autoja, jos heillä tosiaan on sopimus kolmen kuskin kanssa. Ferrarin taholta on kuitenkin useaankin otteeseen sanottu, että kolmatta autoa ajaisi Schumi. Se on kuitenkin jo niin absurdi väite, että sitä saatetaan hyvinkin käyttää vain peitetarinana kolmannen auton todelliselle kuskille.

Täytyy vain todeta, ettö melkoiseen liemeen on Ferrari itsensä ajanut, jos ensi kaudelle on sopimus olemassa kolmen taitavan(ja kalliin) kuljettajan kanssa.

Silti ei lakkaa ihmetyttämästä se, miksi Kimiä pidetään toistuvasti tämän kolmikon heikoimpana lenkkinä. Ehkä syyt ovat muualla kuin radalla..:dunno:
Ihan hyviä pointteja mielestäni.

Mutta tuohon Kimi -asiaan: Ei häntä välttämättä heikoimpana lenkkinä pidetä, vaan kalleimpana. Kuten Kultakin toteaa.
 

Ruutulippu

Pohjosen Räikkönen
Liittynyt
31.8.2009
Viestit
251
Sijainti
Suomi - Tornio
Miks Ferrari olis vuosi sitten tehny sopparin Santanderin yhteydessä Kimin kans ja "liian kalliilla" jos ne ei sitä sillä rahalla haluas?

Niin ja Alonsohan tossa viikko sitten totes enskikauden päävastustajia kysyttäessä, että Räikkönen.
JOS jotenki liittyy Ferrariin, niin mielestäni ko. tilanteessa olis paras ko he olisivat tallikavereinaan jossa Kimi selkeästikin olis se päävastustaja.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei oo paha. Ferrari jatkaa Kimin ja Massan kanssa - jos Massa vaan on kilpailukykyinen eikä jatka siitä mihin Badoer on lopettamassa.

Johan se Lonsokin sanoi että hänen tulevaisuutensa toivottavasti ratkeaa seuraavien viikkojen tai kuukausien aikana. Ei vaikuta siltä että Lonso olisi erityisen varma omasta paikastaan. Voihan tuo tietysti tarkoittaa jotain ikävää Kimillekin, mutta jotenkin vaan uskon että ei se Lonso ole Ferrarilla ensi vuonna.

Ne on vaan muut toimittajat vähän käsitelleet Heikki Kultaa lehdistöhuoneessa, jotta jätkä saadaan ruotuun muiden huhumyllyttäjien kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=zEBCIjar8ls

joo, kiitos tästä. Omakin usko hetken horjui, kun Kulta lipesi viimeisestä linjasta. :thumbup:
paitsi että kyllä Kimi + Mac kelpaisi hyvin.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Miks Ferrari olis vuosi sitten tehny sopparin Santanderin yhteydessä Kimin kans ja "liian kalliilla" jos ne ei sitä sillä rahalla haluas?
Mikä ihmeen Ferrari/Santander-sopimus, onko jotain todistetta tällaisen sopimuksen olemassaolosta (eli lausuntoa jommalta kummalta)? Ja mitä jos tuo sopimuksen jatko Kimin kanssa olikin Kimin käsissä eikä Ferrarin?

Lopettakaa nyt jo noiden huhujen julistaminen faktoina!!!
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikä ihmeen Ferrari/Santander-sopimus, onko jotain todistetta tällaisen sopimuksen olemassaolosta (eli lausuntoa jommalta kummalta)? Ja mitä jos tuo sopimuksen jatko Kimin kanssa olikin Kimin käsissä eikä Ferrarin?
Tällaista juttua google tarjos: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/081126084333.shtml
Spanish sponsor Banco Santander will move its backing from McLaren to Ferrari after the 2009 Formula One season, the bank's boss Emilio Botin has confirmed.

"Santander will be with Ferrari in 2010, yes," he is quoted as saying by the Spanish newspaper Diario AS.

Botin also made clear his desire to reunite the Santander logo with the car driven by Fernando Alonso, after the former double world champion left McLaren at the end of last year.
Click here to find out more!


"Alonso is the best driver in the world and we would like to work with him, but that's not something that depends only on us," he insisted.

Ferrari's current race drivers Felipe Massa and Kimi Raikkonen are both contracted to the Italian team for 2009 and 2010.
Juttu on marraskuulta 2008. Jos nuo kommentit ovat tosia, niin Santander on tosiaan menossa Ferrarille, mutta soppari tehtiin ilman varmuutta Alonson tulosta. Voihan se olla että kulissien takana on väännetty peistä saadaanko se Alonso sinne, mutta Kimillä on soppari, eikä Santanderin mahdollinen soppari merkitsis etteikö Kimi siellä vois ajaa :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös