Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/09/953355

Vähän alkaa kuulostaa siltä että Räikkönen vaihtaa tallia. Kimin kohdalla puhutaan aina sopimuksesta, kun taas Felippeä odotetaan takaisin ajamaan Ferrarilla ensi kaudella.
Kullostaa kyllä kieltämättä siltä, että Kimi tietää mitä tekee ensi kaudella, mutta Ferrari ei vielä tiedä haluaako Kimi jatkaa Ferrarilla. Ferrarin huonon suoritustason alkukaudella luulisi olevan riitävän huono, että se antaisi Kimille mahdollisuuden vaihtaa talliakin. Toivottavasti ajaa kuitenkin sopimuksensa loppuun, koska Ferrari on esittänyt jo takaisintulemisen merkkejä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
...mies jäi kiltisti Flavion hoiviin vaikka tiesi, että Renault on se sama paska kuin 2008.
Mistäköhän tiesi kun autotkin muuttuivat säännöissä niin radikaalisti? En usko että tiesi voimasuhteita mistään.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Niin, varsinkin kun Renault oli viime kauden lopussa ihan kärkivauhdissa. Alonso taisi olla kuski, joka keräsi viimeisestä viidestä kisasta eniten pisteitä. Kuka hölmö olisi sellaisessa tilanteessa lähtenyt Hondan raunioille perustettuun talliin, jonka osallistuminen koko sarjaan oli pitkään epävarmaa? Ja Alonsollahan taisi myös olla sopimus Renaultin kanssa.

Onhan Alonso tällä kaudella tehnyt niin hyvää työtä Renaultilla kuin mahdollista, vaikka ei olekaan kyennyt kehittämään siitä voittaja-autoa vielä :ahem: Eli jos Kimin kolmas sija oli Ferrarilla tänään ihan maksimitulos niin sitä oli myös Alonson suoritus.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Alonsollahan on ensi kaudestakin sopimus Renault'n kanssa... Tämä tuli itselleni yllätyksenä sillä en tuota muistanut, mutta viikolla katoin Wikipediaa ja siellä näin sanottiin. Lähteenä oli Autosport ja tuo uutinen oli viime vuodelta, jolloin Alonso teki kaksivuotisen jatkon. http://www.autosport.com/news/report.php/id/72010
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eli jos Kimin kolmas sija oli Ferrarilla tänään ihan maksimitulos niin sitä oli myös Alonson suoritus.
Eihän Alonso ajanut kolmanneksi? Miten se sitten oli maximi tai yhtä hyvin kuin Kimiltä?
 

CrouchingTiger

Well-known member
Liittynyt
2.4.2009
Viestit
233
Ferrari kalustolla maksimitulos oli kolmas(neljäs jos hamilton ei ois ajanu ulos) ja rellun kalustolla taas viides/kuudes
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ferrari kalustolla maksimitulos oli kolmas(neljäs jos hamilton ei ois ajanu ulos) ja rellun kalustolla taas viides/kuudes
Sanoo kuka? Ferrarin maximitasohan saattoi olla kuudes-seitsemäs mutta Kimi toi sen kolmanneksi. Olis tuonut rellunkin. Ja Alonso olisi tuonut Ferrarin seitsemänneksi.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Niin tai sitten Alonso olisi voittanut Ferrarilla, mistä sitäkään tietää.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Onhan Alonso tällä kaudella tehnyt niin hyvää työtä Renaultilla kuin mahdollista, vaikka ei olekaan kyennyt kehittämään siitä voittaja-autoa vielä :ahem: Eli jos Kimin kolmas sija oli Ferrarilla tänään ihan maksimitulos niin sitä oli myös Alonson suoritus.
Mielestäni näin ei ole. Renault on tällä kaudella autona hyvin lähellä Ferraria, mahdollisesti jopa tasoissa. Muistapas vaan että Lonsohan oli Kiminkin edellä pisteissä jotain 5-6 kisaa sitten ja sen jälkeenhän Ferrarin kehitys on jäädytetty, eli ei ainakaan Kimin pistesaldon kasvu ole autokehityksen ansiota. Alonso on mielestäni ajanut erittäin keskinkertaisesti tällä kaudella. Renaultin kanssa suunnilleen samalla tasolla on myös Williams ja Toyota. Ei Kulmis ole oikein pystynyt esittämään mitään erityistä, vaikka onkin nauttinut ehdottomasta ykköskuskin asemasta yms. eduista.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Onhan Alonso tällä kaudella tehnyt niin hyvää työtä Renaultilla kuin mahdollista, vaikka ei olekaan kyennyt kehittämään siitä voittaja-autoa vielä :ahem: Eli jos Kimin kolmas sija oli Ferrarilla tänään ihan maksimitulos niin sitä oli myös Alonson suoritus.
Vai onko? Jospa siltä Kulmakarvalta uupuukin motivaatiota, kun ei paremmin kulje? Entä ne autonkehitystaidot? Paha sanoa, pidän kyllä Alonsoa Kimin ja Hamiltonin ohella kovimpina kuskeina, joten eiköhän mies aika hyvin ole ottanut Rellusta sen irti mitä on mahdollista. Mutta yhtä hyvin Alonson kohdalla saisi laittaa päälle samanlaisen ajojahdin mitä Kimillä on ollut, kun ajelee vain sijoista 4->. Eipä vaan tällaista ole näkynyt, Alonsoa ei voi edes verrata tallikaveriin, kun siellä on ajellut Piquet ja nyt keltanokka Grosjean. Eikä ole Piquet'lle annettu edes samaa kalustoa. Alonson suoritukset voisi siis kyseenalaistaa yhtä lailla mitä Kimille on tehty. Sen myös teen, väitän ettei se Alonsokaan itsestään niin paljon saa irti, kun joutuu ajelemaan noista jämäsijoista. Kerran kun on huipulle päässyt ja näyttöjä antanut kovalla tasolla ei nuo enää sytytä aivan kympillä. Sama vaiva kaikilla jo menestyneillä ja koviksi todetuilla kuskeilla. Asia olisi tietenkin eri, jos olisi mukana mestaruustaistelussa, silloin jokainen piste olisi tärkeä ja 110 lasissa ihan aina.

Tallipaikkojen suhteen pitää ilmeisesti odottaa maaliskuulle ja katsoa mihin autoon kukin kuski kipuaa ennen kisaa niin kuin joku täällä on jo sanonutkin. Mennyt täysin överiksi tämä pyöritys. Huhuja on kiva makustella, mutta kun ne pyörii ympäri vuoden ja kaikki skenaariot käydään läpi niin ei ole enää järkeä.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Mielestäni näin ei ole. Renault on tällä kaudella autona hyvin lähellä Ferraria, mahdollisesti jopa tasoissa. Muistapas vaan että Lonsohan oli Kiminkin edellä pisteissä jotain 5-6 kisaa sitten ja sen jälkeenhän Ferrarin kehitys on jäädytetty, eli ei ainakaan Kimin pistesaldon kasvu ole autokehityksen ansiota. Alonso on mielestäni ajanut erittäin keskinkertaisesti tällä kaudella. Renaultin kanssa suunnilleen samalla tasolla on myös Williams ja Toyota. Ei Kulmis ole oikein pystynyt esittämään mitään erityistä, vaikka onkin nauttinut ehdottomasta ykköskuskin asemasta yms. eduista.
Eiköhän sen nyt pitäisi olla selvää, että Ferrari on tavalla tai toisella saanut kehitettyä autoaan merkittävästi näistä jäädytyspuheista huolimatta. Muuten on pakko kysyä, että mistä syystä Kimi on herännyt ajamaan "omalla tasollaan" vasta näissä viime kisoissa? Miten on mahdollista, että Kimi oli alkukauden jopa alakynnessä keskinkertaista Massaa vastaan? Vai pitääkö Kimilläkin olla se ykköskuskin asema pärjätäkseen, kun Massan loukkaantumisen jälkeen on alkanut kulkea? Renaultin toisella autolla on muuten tällä kaudella otettu pyöreät nolla pistettä ja epäilen, että edes sillä ns. "ykkösautolla" ei kukaan muu olisi saanut kerättyä yhtä montaa pistettä kuin Alonso.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
AS:stä käännetty uutinen:

Banco Santander president Emilio Botin, who this week has signed a major sponsorship agreement with Ferrari again showed his desire that the Italian team fiche Fernando Alonso, whom he considers "best driver in the world" and see how champion in the coming years. "

"Alonso is the best runner in the world in the coming years will be world champion. I would love to come to Ferrari would be happy because I have no doubt that is the champion," said Botin told LaSexta.

The bank was "optimistic" about the possible arrival of Alonso to the Italian team. Banco Santander signed a sponsorship agreement Thursday for the next five years with the fireballs''red''and the rumors about the arrival of the Italian team Asturian rising every day, something that does not deny Booty whenever talking about this.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eiköhän sen nyt pitäisi olla selvää, että Ferrari on tavalla tai toisella saanut kehitettyä autoaan merkittävästi näistä jäädytyspuheista huolimatta. Muuten on pakko kysyä, että mistä syystä Kimi on herännyt ajamaan "omalla tasollaan" vasta näissä viime kisoissa? Miten on mahdollista, että Kimi oli alkukauden jopa alakynnessä keskinkertaista Massaa vastaan? Vai pitääkö Kimilläkin olla se ykköskuskin asema pärjätäkseen, kun Massan loukkaantumisen jälkeen on alkanut kulkea? Renaultin toisella autolla on muuten tällä kaudella otettu pyöreät nolla pistettä ja epäilen, että edes sillä ns. "ykkösautolla" ei kukaan muu olisi saanut kerättyä yhtä montaa pistettä kuin Alonso.
Sinä oot vain mennyt tähän mediamaniaan mukaan ja uskot Alonso-hypetykseen. Kyllä Ferrari voi mennä kehityksessä ns eteenpäin, kun Kimi on saanut hiottua sitä säädöissä sopivammaksi ja tehnyt agressiivisempia taktiikoita ja ratkaisuja - mitään kun ei ole menetettävissä. Samaten talli ei ole jakanut huonosti ylläpidettyä tarkkaavaisuuttaan kahdelle taholla, vaan on keskityneempi Kimin suhteen. Muistapa alkukauden rengassekoilut esim.

Renaultin toista auto on kuskanneet Badoerin tapaiset lahjakkuudet ja muut Briatoren sinne haalimat "homot" - niin kuin hän sanoi.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Pitää omakin veikkaus kirjoittaa "kiveen".

Ferrari 2010
Massa (Fisico varalla)
Alonso

Mercedes-Benz (Brawn jatkaa teami päälikkönä)
Räikkönen
Button

McLaren (Cosworthin tai Mesen asiakaskoneella)
Hamilton
Keijonpoika Rosberg


Tähän johtopäätökseen olen tullut Räikkösen, Robertsonin ja Martin Whitmarshin haastattelujen/lausuntojen perusteella (ja parin muunkin). Näissä haastatteluissa usein toistettu "johtuu monesta asiasta" heitto koskee mielestäni nimenomaan tuota BrawnGB:n valtaamista Mersun tehdasteamiksi.
Ferrarin sisällä murehditaan Räikkösen sopimusta, Kimi ja Steve on kaikissa yhteyksissä painottanut voimassa olevaa sopimusta ja siitä kiinni pitämistä. Mitä luultavimmin siellä hierotaan kompromissia sopimuksen yksipuolisen purkamisen ja Räikkösen ajo-oikeuden välillä. Mikäli Räikkönen kuittaa täysimääräisenä rahat sopimuksen purkamisesta, mitä luultavimmin hän ei silloin kilpailevissa talleissa saa ajaa ja edessä olisi lopettaminen tai sapattijakso. Sopimus asioita koskevissa haastatteluissa Kimi on kuitenkin poikkeuksetta muistanut mainita haluavansa ajaa myös kaudella 2010. Tämä toisto on tosin myös osa "sopimusneuvottelua", jolla "palloa" pidetään Ferrarilla. Jos Kimillä ei ole käyttöä Ferrarin 2010 kokoonpanossa, mutu arvelisin hänen kuittaavan puolet sopimuksen arvosta Ferrarilta ja niin kuin ylemmäs raaputin, jatkavan uraa uudessa Mercedes-Benz tallissa.
 
Viimeksi muokattu:

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Pitää omakin veikkaus kirjoittaa "kiveen".

Ferrari 2010
Massa (Fisico varalla)
Alonso

Mercedes-Benz (Brawn jatkaa teami päälikkönä)
Räikkönen
Button

McLaren (Cosworthin tai Mesen asiakaskoneella)
Hammilton
Keijonpoika Rosberg
Voi olla mahdollista, mutta epäilenpä, että Nico ajaa tallissa, joka on Mersun "ykköstalli", sillä Mersuhan nimenomaan olis huhujen mukaan haluamassa Nicoa kansalaisuutensa vuoksi. Eli vois olla Kimi ja Nico toisinpäin. Tää siis edellyttää luonnollisesti sitä, että Alonso menee Ferrarille
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Ferrari:
Räikönen/Alonso
Massa

McLaren:
Hamilton
Kovalainen/Rosberg/Räikkönen

Brawn:
Button
Barrichello/Rosberg

Williams:
Rosberg/Hülkenberg/Kovalainen
joku uusi kuski...

Red Bull:
Webber
Vettel

Toro Rosso:
Alguersuari
Buemi

Force India:
Liuzzi
Sutil

Toyota:
Glock
Nakajima?

Renault?
Alonso?
Grosjean?

Bemarin paikan ottaja:
Kubica?
Heidfeld?

USF1?
??
??

Manor?
??
??

Campos?
??
??

Katotaan myöhemmin tarkemmin...
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Miten on mahdollista, että Kimi oli alkukauden jopa alakynnessä keskinkertaista Massaa vastaan? Vai pitääkö Kimilläkin olla se ykköskuskin asema pärjätäkseen, kun Massan loukkaantumisen jälkeen on alkanut kulkea?
Keskinkertainen Massa? Taitaa kuitenkin olla pikkaisen parempi.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Laitetaanpa omat veikkaukset:

McLaren:
Hamilton
Kovalainen/Rosberg/Räikkönen
Ferrari:
Massa
Räikkönen/Alonso
BMW Sauberin paikan ottaja:
Kubica/joku muu
Heidfeld/joku muu
Toyota:
Kovalainen/Kubica/Heidfeld
Glock
Renault (mikäli jatkaa F1:sissä):
Alonso/di Grassi/joku muu
Grosjean
Toro Rosso:
Alguersuari/joku muu
Buemi/joku muu
Red Bull:
Webber
Vettel
Williams:
Rosberg/Hulkenberg/Kovalainen
Nakajima/Kubica/Heidfeld
Force India:
Liuzzi
Sutil
BrawnGP:
Button
Barrichello/Rosberg/Räikkönen/Senna
US F1:
Bourdais/Summerton/Rahal
Andretti/Edwards/Wurz
Campos:
de la Rosa
Petrov
Manor:
?
?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös