Luultavasti FIA haluaa tehdä näin selväksi ettei tälläinen saa toistua. Tämä on aivan oikea päätös koska renkaan irtoaminen on todella vaarallista. Tietysti rangaistus tuli siitä että Renault olisi voinut estää Alonson paluun radalle heikosti kiinnitetyn renkaan kanssa.No just, onpa taas hyvä tuomio :thumbdown
1. Juu on,tallihan sen rangaistuksen sai siitä kun eivät mitään ilmoittaneet, sanoin vaan että periaattessa hän mielestäni lievensi vaaratilannetta sillä tavallaSe nyt on rangaistuksen kannalta ihan samantekevää, mihin Alonso käänsi ja mihin rengas sen ansiosta suuntautui. Renkaan kiinnityksestä lensi osa joitakin mutkia aiemminkin, käänsikö Alonso senkin sattuessa sopivasti?
Minen ole missään vaiheessa ymmärtänyt näitä pölykapseleita. Väärän kiinnityksen ja sitä kautta irtoamisen riski on ilmeinen ja johtaa vähän turhan suureen vastuuseen mekaanikolle muutaman sekunnin työssä. Jos tallit eivät kykene kiinnitystä varmistamaan, olkoot sitten käyttämättä ja mielellään nyt nähdyn rangaistuksen uhalla.
Jos tuo päätös muutetaan niin ei luulis olevan ongelmia markkinoinnin kanssa kyseisen Gb suhteen, ku on vissiin mennyt aika vähän lippuja tähän mennessä:doubtful:Eiköhän Alonso aja Renault'lla Valenciassa. Valitusten käsittely on yleensä ottanut aikansa ja todennäköisesti sitä ei ehditä käsitellä keskellä Keski-Euroopan lomakautta. Tällöin rangaistus siirtyisi tullessaan jonnekin myöhempiin kisoihin.
Se, että ratkaisun tekevät tahot lomailevat siinä missä muutkin.Ja miten FIA:n toimet on liitoksissa keski-euroopan lomakauteen
Tänäänkään ei napannut ajaa kuin kakkoseksi, kun taas Alonso puolestaan oli niinkin paljon motivoitunut, että käänsi oikealle, ettei mitään vakavampaa tapahtuisi:Kimiä ei kiinnosta.. :jaska:
Kyllä vois tosiaan kuvitella, että tässä lyhyen ajan sisällä tapahtuneet irronneiden osien aiheuttamat onnettomuudet vaikuttivat tuon rangaistuksen ankaruuteen. Ja olisi aika hiton kummallista jos eivät olisi vaikuttaneet. Ei ne aioista päättävät tahot kaikista mahdollisista vaaratekijöistä tai ainakaan niiden aiheuttamien vaaratilanteiden vakavuudesta voi olla etukäteen perillä. Sitten kun jotain tapahtuu, niin sillä on vaikutuksensa mm. rangaistukäytäntöön. Loogista ja luonnollista mun mielestäni.Periaatteessa, juu mutta vaaratilanne oli kyllä aika kaukana kun Alonso käänsi oikealle jotta se rengas sinne menisi.
No jaa, BGP ei tehny mitään virhettä, osa vaan petti, ainahan niitä pettää. Rellu taasen, jättivät sen renkaan kiristämättä kunnolla ja kärsivät seuraukset. :frank:sama suomeksi
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/07/921296
on kyllä naurettava rangaistus, jos toteutuu. kuinka ihmeessä BGP sai osallistua kisaan, jos Renault saa nyt rangaistuksen?:nope:
Jep samaa mieltä.Tossa tilanteessa oisi mielestäni ollut parempi rangaistus vaan evätä niiltä mahdolliset Valenciassa saavutettavat valmistajien pisteet, näin oltaisiin kilpailukiellolta vältytty. :alppu:
Kannattaa varmaan alkaa kerätä rahaa kasaan. Kimi nimittäin ajaa ensi kaudella, ja eiköhän se Massa kuntoudu viimeistään kaudeksi 2010.Häviän muuten tonnin jos Alonso ajaa ensi vuonna Ferraria
Peesaan!Tapahtumien kulun ja viimeaikaisten tapahtumien valossa kerrankin ihan fiksu päätös.
Miks sehä hävii rahaa jos alonso ajaa kaudella 2010.Kannattaa varmaan alkaa kerätä rahaa kasaan. Kimi nimittäin ajaa ensi kaudella, ja eiköhän se Massa kuntoudu viimeistään kaudeksi 2010.
prkl, mää en osaa lukee.Miks sehä hävii rahaa jos alonso ajaa kaudella 2010.
Vaikea uskoa että sopimus sallisi ajaa jonkun muun kuin Renaultin autoa kesken kauden.Hommahan menee näin: Santander maksaa Rellulle sopivan summan siitä hyvästä että Ferkku saa lainata Allua, Allu lupaa pyhästi olla vuotamatta Ferkun salaisuuksia Rellulle (eipä niistä tässä vaiheessa kautta liene edes kovin paljon hyötyä?) ja kaikki Espanjalaiset saapuvat kisaviikonloppuna katsomaan kun 'meidän Allu' ajaa Ferkulla. Kisajärjestäjät keräävät kaikkien aikojen lipputulot ja kisan jälkeen Allun soppari Ferkulle julkistetaan.
Tai sitten olen täysin väärässä...