BMW/Sauber kaudella 2010

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tosta värityksestä ei valitettavasti saa kunnolla selvää miltä auto oikeasti näyttää. Toivottavasti muuttuu väritys, ja talli saisi myöskin sponsseja (muitakin kuin kuskeja). Tälläinen väritys osui silmään Sauberin alkuvuosilta:

HH kaudella 94
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nyt kun lähes jokaisessa autossa näyttää olevan tuollainen korkea nokka, niin maallikolle tulee mieleen että lieneekö selitys siinä että ohjataan ilmaa pohjalevyn alle maaefektin maksimoiseksi?
Uskoisin selityksen olevan härpäkekiellossa. 90-luvulla kun vielä härpäkkeitä ei osattu hyödyntää, trendi oli sama.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tosta värityksestä ei valitettavasti saa kunnolla selvää miltä auto oikeasti näyttää. Toivottavasti muuttuu väritys, ja talli saisi myöskin sponsseja (muitakin kuin kuskeja). Tälläinen väritys osui silmään Sauberin alkuvuosilta:

HH kaudella 94
Sauberin ekalla kaudella auto oli lähes koko musta, kuten myös C-ryhmän aikoihin, kun Mersun panostus ei vielä ollut huipussaan. Toki saattoi silloin myös olla sponsseilla vaikutus (Kouros-AEG).

Olettaisin, että joku sponssi lätkäistään juuri noille "mustille paikoille".
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Tykkään näistä tän vuotisista autoista. Kivan näkösiä omalla tavallaan. Tässä autossa tosiaan mahdollisesti lähestytty ponttoonien ympäristön virtauksia vähän eri tavalla. Jännä nähdä kuinka hyvä tämä auto tulee olemaan.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Uskoisin selityksen olevan härpäkekiellossa. 90-luvulla kun vielä härpäkkeitä ei osattu hyödyntää, trendi oli sama.
Nykyään keulat ovat korkeita, koska niiden ei tarvitse mukailla korkean etusiiven virtoja. Itseasiassa nykyään etusiipi ei tuota nousevaa ilmavirtaa keskeltä ollenkaan.

 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Väritys on ihan ok. Musta ja valkoinen ovat hyvä yhdistelmä. Valkoista tosin on nyt vähän liian suurella alueella, mutta sponsorien logojen myötä se tuskin enää pistää silmään häiritsevästi. Parasta olisi, jos sponsorien logot olisivat tummilla väreillä ja riittävän yksinkertaisia tuossa moottorikatteessa. Lisäväriä auto ei mielestäni sinänsä kaipaa.
 

hhanhi

Hei vaan kaikki :)
Liittynyt
8.1.2005
Viestit
234
Sijainti
Oolu
Tykkään kovasti lookista. Agressiivisen näköinen keula. Hienot vanteetkin on. Nopeudesta pystyn sanomaan tarkemman arvion vajaan vuoden päästä
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Onpa komia. Hienoin auto näistä tähän mennessä esitellyistä. Vanteille iso peukku. Pölykapselit on niin last season.
Toivottavasti vauhti riittää ja Koba pääsee kouluttamaan nykyisiä ja entisiä mestareita radalla.
 
Viimeksi muokattu:

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Nyt taidettiin julkaista uusi auto, mutta ei vielä uutta väritystä.

Ei tuo millään voi tuollaiseksi jäädä. Eihän siinä ole mitään tekstejäkään paitsi kuljettajien nimet ja Bridgestonen logot - missä on esimerkiksi tallin nimi? Verratkaa vaikka Renault'n uuteen autoon, jossa tallin nimi lukee monessa kohtaa.

Kyllä tässä selvästi odotellaan jotakin isoa sponsoria, joka myös muuttaa värityksen lopulliseen asuunsa. Valkoista aluetta on sen verran paljon, että tilaa on päälle räiskäistä vaikka mitä väriä, tekstiä ja logoa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kokomustana esittelyasu olisi ollut kokolailla täydellinen ja juhlistanut Sauberin paluuta perinteitä kunniottaen. Mutta eipä ole huono tuokaan kuosi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kunhan sponsoreita tulee enemmän niin kyllä väriskaalan luulisi muuttuvan mutta onhan tuo ihan hyvä noinkin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nykyään keulat ovat korkeita, koska niiden ei tarvitse mukailla korkean etusiiven virtoja. Itseasiassa nykyään etusiipi ei tuota nousevaa ilmavirtaa keskeltä ollenkaan.
Niin, ja sen lisäksi etusiipeä on laskettu aiemmasta, jolloin sen toiminta reunoilla tehostuu. Reunoista ei pääse niin hyvin virtaamaan ilmaa auton alle. Aiemmin siiven keskiosa oli mutkalla alas, ja sen toimintaa pystyi tehostamaan mutkakeulalla.

Brawn kumminkin pelasi matalalla keulalla ja voitti että saas nähdä, itse en oikein koskaan ole uskonut korkean keulan erinomaisuuteen, vaikka varmaan siinäkin puolensa on.
 
Ylös