Latyrx
Vaihtopenkin Eberi
Tämähän näyttää ihan mukavalta paketilta. Väritys mukavan yksinkertainen. :thumbup:
Noista suurin osa on tavarantoimittajia....Onhan niillä sponsoreita http://www.bmw-sauber-f1-team.ch/en/ pyörii tuolla alareunassa. Taitavat vaan olla melko pienellä rahalla liikenteessä.
Katsotaan ja ootellaan. Eiköhän viimeistään Bahrainissa ole kaikki sponssit mukana
Uskoisin selityksen olevan härpäkekiellossa. 90-luvulla kun vielä härpäkkeitä ei osattu hyödyntää, trendi oli sama.Nyt kun lähes jokaisessa autossa näyttää olevan tuollainen korkea nokka, niin maallikolle tulee mieleen että lieneekö selitys siinä että ohjataan ilmaa pohjalevyn alle maaefektin maksimoiseksi?
Sauberin ekalla kaudella auto oli lähes koko musta, kuten myös C-ryhmän aikoihin, kun Mersun panostus ei vielä ollut huipussaan. Toki saattoi silloin myös olla sponsseilla vaikutus (Kouros-AEG).Tosta värityksestä ei valitettavasti saa kunnolla selvää miltä auto oikeasti näyttää. Toivottavasti muuttuu väritys, ja talli saisi myöskin sponsseja (muitakin kuin kuskeja). Tälläinen väritys osui silmään Sauberin alkuvuosilta:
HH kaudella 94
Nykyään keulat ovat korkeita, koska niiden ei tarvitse mukailla korkean etusiiven virtoja. Itseasiassa nykyään etusiipi ei tuota nousevaa ilmavirtaa keskeltä ollenkaan.Uskoisin selityksen olevan härpäkekiellossa. 90-luvulla kun vielä härpäkkeitä ei osattu hyödyntää, trendi oli sama.
Jep, tämähän lienee säännöillä kielletty... Eli etusiiven keskiosan pitää muistaakseni olla aerodynaamisesti neutraali.Itseasiassa nykyään etusiipi ei tuota nousevaa ilmavirtaa keskeltä ollenkaan.
Niin, ja sen lisäksi etusiipeä on laskettu aiemmasta, jolloin sen toiminta reunoilla tehostuu. Reunoista ei pääse niin hyvin virtaamaan ilmaa auton alle. Aiemmin siiven keskiosa oli mutkalla alas, ja sen toimintaa pystyi tehostamaan mutkakeulalla.Nykyään keulat ovat korkeita, koska niiden ei tarvitse mukailla korkean etusiiven virtoja. Itseasiassa nykyään etusiipi ei tuota nousevaa ilmavirtaa keskeltä ollenkaan.