Onko kukaan ajatellut että Badoerin ajattaminen olisi Ferrarille nimenomaan TESTAUSTA ensi kauden autoa varten? Mitkä kaikki asiat puoltaisivat tätä ajatusta?
Muista nyt että Badoer ajaa sen vuoksi että Massa sai jousen päähänsä.
- Ferrarin mahdollisuudet mestaruuksiin ovat jo menneet
No sen ymmärtää että panostetaan ensi kauteen kun tämä kausi on mennyt penkin alle.
- Badoer on nimenomaan testikuski
Testikuljettaja nimitys juontaa kausilta ennen testirajoituksia, jolloin testikuskien tarkoitus oli vähentää kisakuskien taakkaa testauksessa, koska testejä ajettiin niin paljon. Ei noi testikuskit ole mitään superlahjakkaita testaajia, jotka olisi kykyjensä vuoksi valittu pestiinsä. Nykyään testikuljettajat ovat periaatteessa vain varakuljettajia.
- Badoerilla ei ole mainetta rattimiehenä ja hän on tiimipeluri ja tulevaisuutta ei ole muussa tallissa.
Pelkästään se että Badoerilla ei ole mainetta rattimiehenä puoltaa sitä vastaan että häntä käytettäisiin testikuljettajana. Rattimies saa kumminkin aina enemmän autosta irti.
- Badoer painottaa koko ajan sitä että kolareihin ei saa sortua = mahdollisimman paljon testiä
No ei Badoer sitä tuntumaa ajamiseen saa ainakaan kolaroimalla. Menee seuraavakin kisa totutellessa jos pamauttaa seinään heti ekana viikonloppuna. Lisäksi Ferrarilta on sanottu että jos otteet eivät parane niin Badoer ei jatka kuskina ja siinä menisi ne loppukauden "testaukset".
- Testaaminen ei ole sallittua keskellä kautta
Ei ole sallittua ei, mutta Ferrarilta ollaan sanottu että uusia osia ei pitäisi enää autoon tulla. (Itse en kyllä usko tähän.)
- Ferrari aikoo panostaa ensi kauden autoon ja tämä vuosi on välivuosi
Säännöt kumminkin pysyvät suht samana niin jos uudet osat parantavat auton suorituskykyä niin miksei niitä samantien pultattaisi kumpaankin autoon?
- Varamiehellä olisi joka tapauksessa vaikea saada pisteitä kylmiltään, koska esim Buttonilla ja Webberilläkin oli vaikeuksia Valenciassa ilman virheitäkin.
Valencia on niitä ratoja missä ei voi käytännössä voi ohittaa vaikka olisikin nopeampi auto. Lisäksi yliyrittäminen kostautuu todella helposti pusulla seinään. Siksi Buttonilla oli vaikeuksia nousta pisteille.
- Gene, Bourdais, Piquet jr jne. olisivat ehkä saaneet jonkun jämä pisteen mutta todennäköisesti yliyrittäneet ja ajaneet seinään. Sijoitus 10-11 olisi ollut realistinen
Aikamoinen kristallipallo sulla siellä. Voi olla että Gene nähdään vielä loppukaudella auton ratissa. Muista talleista ulospotkittujen kuskien palkkaaminen tallin omien kuskien sijasta ei ainakaan kauheasti tiimihenkeä nosta.