Oikeastaan Badoerin ura kaatui siihen, kun JJ pääsi hänen sijastaan Benettonille 1994 ja samalla Luca jäi ilman tallipaikkaa.
Ei se nyt ihan tuohon kai kaatunut, mutta tuosta tapahtumasarjasta Badoerin F1-ura ei koskaan enää selvinnyt. Benetton-pestin hän vielä kesti menettää, mutta testikuskivuosi Minardilla taisi olla liikaa. Badoerin kanssa Benetton-paikasta kilpaillut Alboretohan puhui nopeasti itselleen viimeisen F1-kauden Minardille, jossa Lucalla piti olla paikka odottamassa. Viimeisen F1-kautensa aikana Alboretolla ei rehellisesti sanottuna ollut enää mitään tarjottavaa Martinin tallitoverina ja jo tulokaskaudellaan paremmin ajanut Badoer olisi varmasti pystynyt parempaan. Muistaakseni Alboreto oli vain muutaman kerran tallitoveriaan tuona vuonna nopeampi ja Martini sentään hilasi auton muutaman kerran aika-ajoissa kymmenen parhaimman joukkoon. Hyvin menneen -94 kauden jälkeen ehkä seuraavalle kaudelle hän olisi päässyt parempaan tiimiin tai ainakin ollut Minardilla kokeneempi, vaikkei tulosta sillä paketilla tullutkaan.
Suurin syy Lucan F1-uran epäonnistumiselle näkisin kuitenkin olleen ajoitus ja jossain määrin kansallisuus. Siinä missä brassitukijat ostivat Barrichellon Jordanille, niin ei hänet F3000-sarjassa peitonneelle Lucalle löytynyt paikkaa kuin Scuderia Italialle. Jos jossitellaan ja kuvitellaan, että Badoer olisi Ivan Capellin sijasta otettu Barrichellon tallitoveriksi, niin ehkei hän nyt olisi Ferrarin testikuljettajana ja pitäisi hallussaan epämiellyttävää tilastoennätystä... Toisaalta, en tiedä onko Luca tämän vuoden jälkeen kovinkaan katkera, vaikkei Ferrarilla kotiyleisön edessä päässytkään ajamaan. Ainakin hän on F1-uransa aikana ollut Ferrarin kilpakuljettaja ja mies monien maailmanmestaruuksien takana. Vähät siitä, jos media hänet ristiinnaulitsee, hän tietää Ferrarin tietävän, että hän tietää heidän tietävän kuinka suuri merkitys hänen panoksellaan on näiden vuosien aikana ollut maranellolaistiimille.