Perävaunun hankinta

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Olis tarve hankkia henkilöauton perävaunu puoliraskaaseen kotikäyttöön.

Mitä pitäisi tietää hankintaa suunnitellessa?

Seuraavat tulevat ainakin mieleen:

- Vaunun oltava jarrullinen, jarruttomilla ei saa kuljetettua juuri mitään painorajojnen vuoksi.
- Yksiakselinen kipillä lienee se oikea vaihtoehto.
- Leveys vähintään 150cm
- Pituus vähintään 300cm
- Spekseihin sopivan Majavan hinnalla saa jo jonkinverran isomman JC-Trailerin samaan hintaan. Onks vaunun oltava Majava -merkkinen?
- Kuomu/pressu vai ei kumpaakaan?
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Jarrullinen on katsastettava vuosittain. Eikö puoliraskaaseen kotitalouskäyttöön muka piisaa jarruton? Lavan koosta päätellen et aio auto trailerilla kuljettaa.


muulit

Ittellä tuo 760 Pro. Paras kärry ikinä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Osta kunnon kärry niin kestää, ei mitään halpista.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Osta kunnon kärry niin kestää, ei mitään halpista.
Näin on.

Itellä kipattava järeämmän pään lehtijousitettu Rehi. Luja, käytännöllinen sekä riittävästi kiinnitys renksuja ja koukkuja (halpiskärryissä ei useinkaan riitä nämä).
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Muistan kun joskus, olisko ollut 1977, tein itte ekat kärryt. Olin duunissa sellaisessa paikassa jossa oli metalliromua, paljon, ja sain ottaa värkit kärryyn. Lava oli kooltaan 1 m x 2 m. Kärryt painoivat valmiina 220 kg. Lavan pohja oli 5 mm duralumiinia. Pyörän navat Mossen etunavat ja jousina Mossen takajouset. Kuplavolkkarin perässä kärryihin sai pistää kuormaa peräti 160 kg. Kärryt on muuten käytössä vieläkin, varakärrynä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Muistan kun joskus, olisko ollut 1977, tein itte ekat kärryt. Olin duunissa sellaisessa paikassa jossa oli metalliromua, paljon, ja sain ottaa värkit kärryyn. Lava oli kooltaan 1 m x 2 m. Kärryt painoivat valmiina 220 kg. Lavan pohja oli 5 mm duralumiinia. Pyörän navat Mossen etunavat ja jousina Mossen takajouset. Kuplavolkkarin perässä kärryihin sai pistää kuormaa peräti 160 kg. Kärryt on muuten käytössä vieläkin, varakärrynä.
Aika lyhyet ovat :eek!:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Miksi yksiakselinen? Kyllä ite ainakin vedän mieluummin telikärryä.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kannattaa ottaa suosiolla se kuomu mukaan.
Maksaa kivasti muovin palaseksi, mutta helpottaa älyttömästi kuormaamista eikä tarvi leikkiä köysien yms. kanssa kuten pressulla peittäessä...
Laatuun kannattaa panostaa jos on kovassa käytössä...
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Saa se telikärrykin olla, jos sopii noitten vaihtoehtoina olevien kanssa samaan vertailuun.


Mielestäni telikärryssä 80% on peniksenjatketta ja 20% perusteltua lisäarvoa.
 

Örfil

Guest
Hain omani Lakeuden Teräsrakenteelta. Oli aikanaa selvästi edullisin vaihtoehto. Ja kärry on ollut täysin moitteeton. Tsekkaa netistä hinnat ja valikoima.

Follolla on samanlainen, mutta ilman kuomua
 

Örfil

Guest
Meikäläisen kärri on apaut tämännäköinen. Kuomu on yliveto keksintö!

Tälläkin hetkellä keräilen kaatiskeikkaa varten pikkuhiljaa roskia kärryyn, eikä ne kastu/kerää vettä ja haise kun on kuomu päällä.
Ja onpa sitä tullut käytettyä tilapäisenä varastotilanakin.

 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Meikäläisen kärri on apaut tämännäköinen. Kuomu on yliveto keksintö!

Tälläkin hetkellä keräilen kaatiskeikkaa varten pikkuhiljaa roskia kärryyn, eikä ne kastu/kerää vettä ja haise kun on kuomu päällä.
Ja onpa sitä tullut käytettyä tilapäisenä varastotilanakin.

Paljos tossa oli lavan sisämitat?

Mulla on se ongelma, että saan vetää jarrutonta vaivaiset 500 kg ja kun tommonen kuomullinen kärry painaa kohta sen 250 kg, niin eihän kyytiin saa laittaa juuri mitään.
 

Örfil

Guest
Tsekkaan painotiedot rekisteriotteesta + mitat kun pääsen kotosalle.

Odottele reilu tunti...
 
Ylös