Kakenstain
Wololo
- Liittynyt
- 1.4.2009
- Viestit
- 649
No Valencia oli likainen betoniränni. Siellä ei ollut myöskään yhtään suoraa suoraa.
Rata vaikuttaa ainakin ennakkoon yllättävänkin mielenkiintoiselta. Ei todellakaan mikään Valencia, vaikka radan takasuorat ja loppuosa onkin muurien rajaamaa kapeikkoa hieman samaan tapaan :ahem:Yas Marinan radasta ei myöskään tule samanlaista betoniränniä. Tai no, en siitä katumaisesta osuudesta mene vielä vannomaan, mutta oletan näin.
Esittelyvideo, josta näkee mm. katsomon alle menevän turva-alueen ja nousun radan alituksesta varikon ulostulotiellä. Itse ajokuva on kyllä paikoin optimistisen nopeaa.
http://www.youtube.com/watch?v=VbdIlONfAc4
Olen jo vuosikaudet pohtinut illan hämärissä miten F1-radoille saataisiin järkevästi ja turvallisesti katsomon alle menevät turva-alueet, nyt sekin mysteeri taitaa lopulta selvitä minulle :alppu:Yas Marinan radasta ei myöskään tule samanlaista betoniränniä. Tai no, en siitä katumaisesta osuudesta mene vielä vannomaan, mutta oletan näin.
Esittelyvideo, josta näkee mm. katsomon alle menevän turva-alueen ja nousun radan alituksesta varikon ulostulotiellä. Itse ajokuva on kyllä paikoin optimistisen nopeaa.
http://www.youtube.com/watch?v=VbdIlONfAc4
Yas Marinassa katsomon alle menee vain suht kapea tunneli, mutta Assenissa ainakin suunnitelmat olivat huimemmat. Jos 2004 alettiin rakentaa katsomoa, joka "roikkuu" turva-alueen päällä paljon pitemmällä matkalla kuin tuo videon mukainen ratkaisu. Tämä muutos muuten oli lähtöisin kuskien vaatimuksesta suurentaa turva-aluetta.Olen jo vuosikaudet pohtinut illan hämärissä miten F1-radoille saataisiin järkevästi ja turvallisesti katsomon alle menevät turva-alueet, nyt sekin mysteeri taitaa lopulta selvitä minulle :alppu:
Heh. Nyt kun vielä perustelisit, että miksi?Hyvä katurata on Monacon tai Long Beachin kaltainen. Jossain muualla kuin Formula Ykkösissä nämä keskelle keidasta pykätyt PR-radat kuten Caesars Palace ja tämä Yas Marina. Nyt ollaan sentään panostettu jonkin verran enemmän olosuhteisiin eikä vain asetettu tötsiä ostoskeskuksen parkkipaikalle.
Rata tulee olemaan täyttä roskaa, samaa mitä Valenciassa ja tulee pilaamaan kauden huipennuksen satavarmasti.
Eikös Valencia ole hieman Long Beachin kaltainen? Senhän pitäisi olla parasta A-luokkaa määrittelysi perusteellaHyvä katurata on Monacon tai Long Beachin kaltainen. Jossain muualla kuin Formula Ykkösissä nämä keskelle keidasta pykätyt PR-radat kuten Caesars Palace ja tämä Yas Marina. Nyt ollaan sentään panostettu jonkin verran enemmän olosuhteisiin eikä vain asetettu tötsiä ostoskeskuksen parkkipaikalle.
Rata tulee olemaan täyttä roskaa, samaa mitä Valenciassa ja tulee pilaamaan kauden huipennuksen satavarmasti.
Sain saman käsityksen itse toiselta foorumilta. Tämä tarkoittaisi sitä, että auringonlasku on kisan aikana - Abu Dhabiin se on merkitty kisapäiväksi klo 17.43.BBC:n mukaan Abu Dhabin startti on kuulemma kauden avauskisojen tapaan siirretty vähän myöhempään, eli oletettavasti kello viiteen?
BBC Sport:
FORMULA 1: Start time of final grand prix of season in Abu Dhabi changed to make it twilight race
Hajosin.Eipä voisi nämä arabien roskaradat ja kisat paljoa vähempää kiinnostaa. Moottoriurheilun perinteikäs tunnelma puuttuu täysin. Katsomossakin pällistelee fanien sijaan lähinnä muutama, kylpytakissa paikalle raahautunut, sheikki metsätyshaukka olallaan. Tuskin edes juuri tietävät mistä sirkuksessa on kysymys. Lopuksi kilpailun kolme parasta kuljettajaa nöyryytetään korokkeella tarjoamalla näille jotain kelvotonta paikallista mehua ettei vain kukaan loukkaantuisi.
Mutta toisaalta, jos kukaan ei ole näkemässä, niin avataanko V8-kausi siis Lähi-Idässä vai vasta Adelaidessa?Jumalauta, pakkoko on raahata taas jonnekin lähi-itään Australian vakioautosarja. Ihan kuin Adelaiden hylkäys kauden avaajana ei vielä olisi tarpeeksi, vaan nyt sekä Bahrain että Abu Dhabi nähdään ensimmäisinä kisaviikonloppuina. Tyhjät katsomot odottavat :thumbdown
Näemmä joo.Enemmän minä olisin huolissani niistä uutisista, joita Abu Dhabin radan rakennustöistä on kuulunut. Rakennusmiehiä kun on kuulemma päivittäin pyörtyillyt ja viety sairaalaan, koska ratayhtiöllä on hirvittävä kiire saada rata nopeasti valmiiksi.