Aivan kultasta kamaa kyllä!
Antero Miikkulainen ja Gee-Tee-Vee?Kenenkäs tuotantoa tämä suomeksi selostettu Semperit-Rallye 1985 on ja onkohan tuolta ajalta olemassa muita suomenkielisiä koosteita em-tasoisista ralleista?
http://www.youtube.com/watch?v=O33f_H0DoVk
Eiköhän tuo Miikkulaisen tuotantoa ole, on se ainakin selostajana tuossa. Missähän nykyään vaikuttaa?Antero Miikkulainen ja Gee-Tee-Vee?
Välittää kiinteistöjä Tampereella.Eiköhän tuo Miikkulaisen tuotantoa ole, on se ainakin selostajana tuossa. Missähän nykyään vaikuttaa?
Onhan se Miikkulainen siellä itse ajamassakin alushousu-Pösöllä, eli huoltoporukasta joku kuvaa. Videouran jälkeen piti radio-ohjattavien kauppaa ja ollut kiinteistövälittäjänä. Ainakin.Eiköhän tuo Miikkulaisen tuotantoa ole, on se ainakin selostajana tuossa. Missähän nykyään vaikuttaa?
Päätti juuri päivänsä tuo tupakkimies:
Eikös Timo Salonen pistänyt Seppo Harjanteen kanssa myös tupakaksi 205:n kabiinissa joskus muinoin? Oisko ollut kyseessä Argentiinan ralli? Muistelisin, että pätkä sisälsi tolkuttoman pitkän suoran, jossa pojat tylsyydessään otti nortit.
http://www.rallye-info.com/forum.asp?sid=0&boardid=1&action=thread&threadid=6665&new=35&page=3"Now with more inside I regard Timo Salonen as maybe the man with the most raw talent, but always in the wrong car at the wrong time. Only exception was when Timo turned a surprise signing as Peugeots N°2 in the 205 T16 in 1985. He won the WRChampionship on this, his first chance and in that season won 4 successive WRC events, a record that was unbroken for 20years until Loeb came. But I say this also for a hysterical test driving story that circulated about Timo."
That Timo story that made me wonder about his raw talent is also connected to another crazy character about Timo Salonen: he was the biggest anti-sportsman the sport has ever seen. The driving talent story was this:
So Timo is rescued from uncompetitive, unreliable Nissans into the groupB supercar Peugeot 205 T16. He joins the team first time testing for Monte Carlo 1985. He drives the car to get a first impression. Timo comes back from these first few loops, shakes his head, grabs a mechanic... Mechanic hasn't got his feet properly tucked away as Timo accelerates off onto the test stage. Mechanic closes the door while Timo is already driving, 2nd, 3rd, 4th, 5th gear, mechanic pale wondering what psycho he is sitting alongside, hastly fastens seat belts. Timo fiddles for a cigarette while car is 5th gear over bumps, left right opposite lock, airborn, hard landing, cigarette falls down. While car carries on sliding and flying in 5th gear Timo has his head down, searching for that cigarette, only one hand on the wheel, finds cigarette, lights it, still airborn, opposite lock action, only now Timo starts sorting his seat belts, fastens them, still one hand only on the steering wheel, and sliding and jumping but already nearing end of test stage. Timo inhales more of his cigarette and says "See what I mean, this car is utterly inprecise driving it on the limit!"
Haha, I love this story as proof of natural talent. If you thought Colin McRae looked bored driving a Focus on the limit, Timo Salonen actually was caught smoking a cigarette on a stage he won in the 205 T16 in Argentina 85!
Aikoinaan ensimmäinen Race of Porvoo jossa Legendsit oli pääluokka, oli mukana myös edesmennyt Matti Raikkönen. Oliskohan jo toisella aika-ajo kierroksella niin Legendsistä hajosi jotain. Matti sitten ajeli hissukseen kierrosta maaliin ja veti kans savuja luu pokalla vaikka toisia legendsejä paineli ohi hänestä toista sataa. Tapulteltiin ja hurrattiin niin tuli vaan lungisti peukkua. Aito mies! :thumbup:
Salonen veti nortin pätkällä Datsunin ratissa,kymmenen kilsan suoralla,jonka päässä odotti japanilainen kuvausryhmä ottamassa mainoskuvia,joita ei tietenkään voinut nortin takia käyttääEikös Timo Salonen pistänyt Seppo Harjanteen kanssa myös tupakaksi 205:n kabiinissa joskus muinoin? Oisko ollut kyseessä Argentiinan ralli? Muistelisin, että pätkä sisälsi tolkuttoman pitkän suoran, jossa pojat tylsyydessään otti nortit.
Aivan mahtavaa materiaalia! GTV on kyllä tehnyt sellaisen kulttuuriteon tallentaessaan kotimaisia ralleja 80-luvulla että alta pois. Ja Miikkulaisen selostus on timanttia!GeeTeeVeen kooste Mänttä 200 -ajosta 1985:
http://www.youtube.com/watch?v=UY-ED9e9ArI
...ja pidempi kooste saman vuoden Suurajoista:
http://www.youtube.com/watch?v=xixrEQWejnc
hienoa kuvaa jyskälästä.vähintäänkin hatunnosto geeteeveen anterolle kisojen taltioinnista,ja eikös herra itsekkin ajanut juuri 85 jyskälänGeeTeeVeen kooste Mänttä 200 -ajosta 1985:
http://www.youtube.com/watch?v=UY-ED9e9ArI
...ja pidempi kooste saman vuoden Suurajoista:
http://www.youtube.com/watch?v=xixrEQWejnc
Oliko tuo "Time on Wheels", joku ralliauto vuokraamo? Näyttäisi ihan perus quattrolle. Kyllähän tuolla tietysti kyläkisoissa pärjää.GeeTeeVeen kooste Mänttä 200 -ajosta 1985:
http://www.youtube.com/watch?v=UY-ED9e9ArI
...ja pidempi kooste saman vuoden Suurajoista:
http://www.youtube.com/watch?v=xixrEQWejnc