https://youtu.be/ainCPUVQBlI 10:51
https://youtu.be/tQsuIBF68wY 0:45
Minusta taas Mikkola on ihan keskellä jotain korpea melko kapealla tiellä, Myhinpäässä ei tuollaisella osuudella ajeta. Kalliokosken alku se täytyy olla. Tuossa ekassa videossa kuvataan vielä aiemmin Kalliokoskea siinä missä Ruuskankyläntieltä käännytään Rossinkyläntielle ja Mikkolaa ei kuvissa näy. Tiedä vaikka olisivat sitten kävelleet tuosta Mikkolan auton luo. Puolen kilsan päässä ainakin on vasuri jonka jälkeen tienhaara oikealla.[/QUOT
Siellä se varmaankin on.
Mikkolan paikasta vielä sen verran, että YLEn lähetys Kalliokosken pätkältä loppuu heti Ericssonin jälkeen (n
9). Tässä kohtaa on varmasti huomattu/kuultu, että Mikkola (n
8) jäi tulematta ja kuvausryhmä on lähtenyt pätkän alkupäähän päin etsimään keskeytyspaikkaa. Kun Kyllönen haastattelee Mikkolaa, takana vilahtaa Tomas Janssonin Audi (n
23). Eli tässä kuvausryhmän siirtymisen välissä on ehtinyt mennä autot n
: 10-22, joka tekee 13 minuuttia. Kovin kaukana Mikkolan keskeytyspaikka ei siis varmaan voi olla, riippuen tietysti onko kuvausporukka vaihtanut paikkaa jalan vai kopterilla.
Auriolin keskeytyksestä luki KSML:ssä, että hän osui ensin Lankamaalla pieneen kiveen, joka rikkoi eturipustuksen. Hän ajoi vielä uudestaan ulos nilkuttavalla autollaan 5 km ennen maalia ja törmäsi isompaan kiveen, joka rikkoi voimansiirtoa. Auriol ajoi myös seuraavan pätkän (EK4), mutta jätti sitten leikin kesken. Tätä en tiennytkään. Ilmeisesti huolto sai vielä sen verran autoa korjattua kolmosen jälkeen, että Auriol pystyi vielä ajamaan.
Uusi tieto itselleni oli myös se, että SUndström tuli Surkeen maaliin ilman toista takapyörää.
Ja vielä Kankkusen keskeytyksestä mainittakoon, että täsmälleen sama pakosarjan tiivisteen vuoto ja tulipalo oli myös Kankkusella testeissä (tai nuotituksessa?) ennen kisaa, samoin kuin Timo Mäkisen ajamassa 0-auto-Toyotassa. Eli ihan tyyppivika kyseessä.