Huikeaa. Yksi supertähti, yksi keskinkertaisuus, yksi koheltaja, loput ajelevat sponsorieurojensa tai isäpapan ansiosta.Citroën: Loeb, Sordo, Ogier?, Rautenbach?, Novikov?
Ford: Hirvonen, Latvala, Wilson?
Kyllä. Saisivat marssittaa myöskin Kankkusen ajamaan Jyväskylään vielä kerran :thumbup:Toivottavasti PSWRT marssittaa edes muutamaan ralliin kaksikon Solberg-Grönholm/Räikkönen, nousisi kertaheitolla mielenkiintoisemmaksi kuin kumpikaan tehdastiimeistä.
Jep, noihan se on.Tärkeintä olis saada kärki tasaisemmaksi ja siten huomiota muillekin kuskeille. Ennenkaikkea lisää tiimejä, jotta koko laji ei kärsisi niin pahoin Fordin ja Citikan harjoittamasta 1./2./3. kuski asettelusta/taktikoinnista jne..
Solberg väitti Bossen ajavan hänen tallissaan Ruotsin rallin. Se sopisi Sitikalle hyvin, voisi ajaa Mikola ja J-M:lta pisteitä pois lumirallissa.^^ Joop, vaikka harva varmaan enää muistaa, mutta olihan Bossen tulo Subbella Portugali ralliin melkoinen piristysruiske kuvottavalle alkukaudelle. Ja vauhtiahan Bossella piisasi todella mukavasti. Toiv. tulee ajamaan 2010:kin joitain ralleja.
Vähän on ns. vanhoja hyviä aikoja ikä vä. Paris-Dakar -ralli vaan takaisin... Muutenkin rallit on nykyään turhan paljon saman muotin mukaan. Osa vois olla reilusti pidempiä, enemmän ajopäiviä ja pidempiä erikoiskokeita, todellisia kestävyyskisoja. Ei kaikessa pidä jäädä menneisyyteen, mutta kuitenkin...
Samaa mieltä, kyllä sitä kaipaisi yöpätkiä, yhteen kertaan ajettavat EK:t, ennemmän EK kilometreja, jne. Tosiaan entisajoissa oli todella monia hyviä juttuja joita voisi soveltaa vieläkin, vaikka sitten televisiointi vähän kärsisikin. Ottaisi puuttuvat matskut vaikka sitten katsojien filmaamana tai in-careista, eipä luulisi olevan ongelma tänäpvnä.Jep, noihan se on.
Vähän on ns. vanhoja hyviä aikoja ikävä. Paris-Dakar -ralli vaan takaisin... Muutenkin rallit on nykyään turhan paljon saman muotin mukaan. Osa vois olla reilusti pidempiä, enemmän ajopäiviä ja pidempiä erikoiskokeita, todellisia kestävyyskisoja. Ei kaikessa pidä jäädä menneisyyteen, mutta kuitenkin...
Ei ole ongelma ellei jonkun tekosyyn varjolla siitä tehdä ongelmaa.Ottaisi puuttuvat matskut vaikka sitten katsojien filmaamana tai in-careista, eipä luulisi olevan ongelma tänäpvnä.
Tuota olen joskus miettinyt, että korkeintaan ajettaisiin kaksi kertaa sama ek, mutta toisella kerralla takaperin.yhteen kertaan ajettavat EK:t
Asfaltilla noita on joskus ajettu, mutta yleisön sijoittelu esimerkiksi risteyksissä voisi olla ongelmallinen. Toiseen suuntaan mentäessä alue voisi olla turvallinen, mutta toiseen suuntaan mentäessä ei.Tuota olen joskus miettinyt, että korkeintaan ajettaisiin kaksi kertaa sama ek, mutta toisella kerralla takaperin.
Jos yleisön annetaan olla aina sisäkurvin puolella, niin luulisi olevan turvallinen paikka molempiin suuntiin ajettaessa?Asfaltilla noita on joskus ajettu, mutta yleisön sijoittelu esimerkiksi risteyksissä voisi olla ongelmallinen. Toiseen suuntaan mentäessä alue voisi olla turvallinen, mutta toiseen suuntaan mentäessä ei.
Ford ja Citroën varmaan kehittävät kalustoaan jonkin verran ensi vuodeksikin. Voimasuhteet ovat ennenkin muuttuneet nopeasti, mutten usko että talven aikana jompikumpi talleista keksisi nyt jonkun niin ihmeellisen palikan vanhoihin autoihinsa, jolla ottaisi sitten toisesta selvän yliotteen.Eipä taida ensi vuosi tuoda mukanaan mitään järkyttäviä muutoksia, hyvässä tahi pahassa. Kun ei tosiaan ole oikein enää ole talleja jäljellä jotka voisi ilmoittaa vetäytyvänsä sarjasta tai oikeita kuskeja jotka voisi jäädä ilman työpaikkaa..
Mutta niin, tänä vuonna se Sebin päänahka olisi pitänyt ottaa koska ensi vuoden kisakalenteri ei jätä suomalaisille mitään palaa taistella mestaruudesta. Ja kun autot on ne vanhat tutut niin asetelmat on niiltäkin osin ennallaan. Suurin mielenkiinto onkin varmaan siinä, keitä mestarismiehiä sarjan kisoissa vierailee. Ja minkä lajin mestarismiehiä.
Onhan siinä vielä sekin, että kaikki risteysten etumerkit pitäisi muuttaa toiseen suuntaan ja lisäksi lähtö- ja maalialueiden tavarat pitäisi vaihtaa päittäin.Jos yleisön annetaan olla aina sisäkurvin puolella, niin luulisi olevan turvallinen paikka molempiin suuntiin ajettaessa?
Juuri näin. Lisäksi oleellista on rallille ominaisten elementtien palauttaminen lajiin siinä määrin, kuin se vain on nykymaailmassa mahdollista. Taatusti nostaa osaltaan mielenkiintoa taas.Olen vähän sitä mieltä, että sarjan mielenkiinto nousee oleellisesti vasta sitten kun mukana vähintään neljä kunnon tallia, joilla on erimerkkiset kalustot. Niin kauan kun kaikki pistesijat ajetaan kahdella eri merkillä, tallien kakkos, kolmos... -kuljettajien ei anneta taistella tosissaan voitosta.