Kausi 2010

rs2000

Member
Liittynyt
14.1.2009
Viestit
11
Aloitetaanpas spekuloinnit kaudesta 2010 rallikauden osalta elikkä kuka ajaa millä ja missä ?
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Mitkäs muuten mahtaa olla tän hetkiset sopimustilanteet? Kellä on jo sopimus ensi kaudeksi?

Itestä vähän tuntuu, että saattais olla Loebille ensi kausi viiminen. Meinaan, kun WRC-autot jää historiaan, niin olis tavallaan jo hirveästi saavuttaneena helppoa lopettaa siihen, ainakin jos ensi vuonnakin voittaa mestaruuden.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Nykysopimuksethan on mitä on, kaikki purettavissa, muutettavissa, jne. Mutta muistaakseni Sebi teki juuri 2v. jatkosopimuksen. Lienee "varmoja" ainakin:

Citroën: Loeb, Sordo, Ogier?, Rautenbach?, Novikov? Solberg?
Ford: Hirvonen, Latvala, Wilson? Al-Qassimi?

Ihmettelisin jos Henning saisi sponssit innostumaan vielä vauhdillaan/testaamattomuudellaan.

Entä Subaru, Mikkelsen, Östberg, Atkinson, Bosse, Duval, Galli, Garde, PG-Andersson, Villagra?

Tärkeintä olis saada kärki tasaisemmaksi ja siten huomiota muillekin kuskeille. Ennenkaikkea lisää tiimejä, jotta koko laji ei kärsisi niin pahoin Fordin ja Citikan harjoittamasta 1./2./3. kuski asettelusta/taktikoinnista jne..
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Kyllähä tuo taas aika heikolta näyttää...

Toivottavasti PSWRT marssittaa edes muutamaan ralliin kaksikon Solberg-Grönholm/Räikkönen, nousisi kertaheitolla mielenkiintoisemmaksi kuin kumpikaan tehdastiimeistä.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Toivottavasti PSWRT marssittaa edes muutamaan ralliin kaksikon Solberg-Grönholm/Räikkönen, nousisi kertaheitolla mielenkiintoisemmaksi kuin kumpikaan tehdastiimeistä.
Kyllä. Saisivat marssittaa myöskin Kankkusen ajamaan Jyväskylään vielä kerran :thumbup:
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
^^ Joop, vaikka harva varmaan enää muistaa, mutta olihan Bossen tulo Subbella Portugali ralliin melkoinen piristysruiske kuvottavalle alkukaudelle. Ja vauhtiahan Bossella piisasi todella mukavasti. Toiv. tulee ajamaan 2010:kin joitain ralleja.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Tärkeintä olis saada kärki tasaisemmaksi ja siten huomiota muillekin kuskeille. Ennenkaikkea lisää tiimejä, jotta koko laji ei kärsisi niin pahoin Fordin ja Citikan harjoittamasta 1./2./3. kuski asettelusta/taktikoinnista jne..
Jep, noihan se on.

Vähän on ns. vanhoja hyviä aikoja ikävä. Paris-Dakar -ralli vaan takaisin... Muutenkin rallit on nykyään turhan paljon saman muotin mukaan. Osa vois olla reilusti pidempiä, enemmän ajopäiviä ja pidempiä erikoiskokeita, todellisia kestävyyskisoja. Ei kaikessa pidä jäädä menneisyyteen, mutta kuitenkin...
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
^^ Joop, vaikka harva varmaan enää muistaa, mutta olihan Bossen tulo Subbella Portugali ralliin melkoinen piristysruiske kuvottavalle alkukaudelle. Ja vauhtiahan Bossella piisasi todella mukavasti. Toiv. tulee ajamaan 2010:kin joitain ralleja.
Solberg väitti Bossen ajavan hänen tallissaan Ruotsin rallin. Se sopisi Sitikalle hyvin, voisi ajaa Mikola ja J-M:lta pisteitä pois lumirallissa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Vähän on ns. vanhoja hyviä aikoja ikä vä. Paris-Dakar -ralli vaan takaisin... Muutenkin rallit on nykyään turhan paljon saman muotin mukaan. Osa vois olla reilusti pidempiä, enemmän ajopäiviä ja pidempiä erikoiskokeita, todellisia kestävyyskisoja. Ei kaikessa pidä jäädä menneisyyteen, mutta kuitenkin...

Soveltuvin osin voi ottaa menneestä mallia. ONNEKSI asia on tajuttu korkeimmalla päätöksentekoasteella, ehkä hieman myöhään mutta kuitenkin. Ralli on ollut törkeän huonosti johdettu laji koko 2000-luvun. Yleisö on tavallaan unohdettu ja seuraukset ovat nähtävillä.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Jep, noihan se on.

Vähän on ns. vanhoja hyviä aikoja ikävä. Paris-Dakar -ralli vaan takaisin... Muutenkin rallit on nykyään turhan paljon saman muotin mukaan. Osa vois olla reilusti pidempiä, enemmän ajopäiviä ja pidempiä erikoiskokeita, todellisia kestävyyskisoja. Ei kaikessa pidä jäädä menneisyyteen, mutta kuitenkin...
Samaa mieltä, kyllä sitä kaipaisi yöpätkiä, yhteen kertaan ajettavat EK:t, ennemmän EK kilometreja, jne. Tosiaan entisajoissa oli todella monia hyviä juttuja joita voisi soveltaa vieläkin, vaikka sitten televisiointi vähän kärsisikin. Ottaisi puuttuvat matskut vaikka sitten katsojien filmaamana tai in-careista, eipä luulisi olevan ongelma tänäpvnä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Eipä taida ensi vuosi tuoda mukanaan mitään järkyttäviä muutoksia, hyvässä tahi pahassa. Kun ei tosiaan ole oikein enää ole talleja jäljellä jotka voisi ilmoittaa vetäytyvänsä sarjasta tai oikeita kuskeja jotka voisi jäädä ilman työpaikkaa..

Mutta niin, tänä vuonna se Sebin päänahka olisi pitänyt ottaa koska ensi vuoden kisakalenteri ei jätä suomalaisille mitään palaa taistella mestaruudesta. Ja kun autot on ne vanhat tutut niin asetelmat on niiltäkin osin ennallaan. Suurin mielenkiinto onkin varmaan siinä, keitä mestarismiehiä sarjan kisoissa vierailee. Ja minkä lajin mestarismiehiä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Tuota olen joskus miettinyt, että korkeintaan ajettaisiin kaksi kertaa sama ek, mutta toisella kerralla takaperin.
Asfaltilla noita on joskus ajettu, mutta yleisön sijoittelu esimerkiksi risteyksissä voisi olla ongelmallinen. Toiseen suuntaan mentäessä alue voisi olla turvallinen, mutta toiseen suuntaan mentäessä ei.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Asfaltilla noita on joskus ajettu, mutta yleisön sijoittelu esimerkiksi risteyksissä voisi olla ongelmallinen. Toiseen suuntaan mentäessä alue voisi olla turvallinen, mutta toiseen suuntaan mentäessä ei.
Jos yleisön annetaan olla aina sisäkurvin puolella, niin luulisi olevan turvallinen paikka molempiin suuntiin ajettaessa?
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Eipä taida ensi vuosi tuoda mukanaan mitään järkyttäviä muutoksia, hyvässä tahi pahassa. Kun ei tosiaan ole oikein enää ole talleja jäljellä jotka voisi ilmoittaa vetäytyvänsä sarjasta tai oikeita kuskeja jotka voisi jäädä ilman työpaikkaa..

Mutta niin, tänä vuonna se Sebin päänahka olisi pitänyt ottaa koska ensi vuoden kisakalenteri ei jätä suomalaisille mitään palaa taistella mestaruudesta. Ja kun autot on ne vanhat tutut niin asetelmat on niiltäkin osin ennallaan. Suurin mielenkiinto onkin varmaan siinä, keitä mestarismiehiä sarjan kisoissa vierailee. Ja minkä lajin mestarismiehiä.
Ford ja Citroën varmaan kehittävät kalustoaan jonkin verran ensi vuodeksikin. Voimasuhteet ovat ennenkin muuttuneet nopeasti, mutten usko että talven aikana jompikumpi talleista keksisi nyt jonkun niin ihmeellisen palikan vanhoihin autoihinsa, jolla ottaisi sitten toisesta selvän yliotteen.

Mikäli voimasuhteet pysyvät suht samoina, on 4 tarmac rallia ilman teknisiä ongelmia, Citikan heiniä. Ekana pvnä vetävät vähän enemmän tosissaan ja sitten vaan löysäillen.
 

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Jos yleisön annetaan olla aina sisäkurvin puolella, niin luulisi olevan turvallinen paikka molempiin suuntiin ajettaessa?
Onhan siinä vielä sekin, että kaikki risteysten etumerkit pitäisi muuttaa toiseen suuntaan ja lisäksi lähtö- ja maalialueiden tavarat pitäisi vaihtaa päittäin.

Olen vähän sitä mieltä, että sarjan mielenkiinto nousee oleellisesti vasta sitten kun mukana vähintään neljä kunnon tallia, joilla on erimerkkiset kalustot. Niin kauan kun kaikki pistesijat ajetaan kahdella eri merkillä, tallien kakkos, kolmos... -kuljettajien ei anneta taistella tosissaan voitosta.

Mitähän tapahtuu ensi kaudella, jos Soolberi johtaa rallia sitikalla ennen vikaa pätkää ja Lööppi on kakkosena?
Onko Soolberin tiimi sitikan kakkostiimi vai ihan itsenäinen?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Olen vähän sitä mieltä, että sarjan mielenkiinto nousee oleellisesti vasta sitten kun mukana vähintään neljä kunnon tallia, joilla on erimerkkiset kalustot. Niin kauan kun kaikki pistesijat ajetaan kahdella eri merkillä, tallien kakkos, kolmos... -kuljettajien ei anneta taistella tosissaan voitosta.
Juuri näin. Lisäksi oleellista on rallille ominaisten elementtien palauttaminen lajiin siinä määrin, kuin se vain on nykymaailmassa mahdollista. Taatusti nostaa osaltaan mielenkiintoa taas.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Suomalaisia tarvitaan lisää rattiin, ei enää Bussea tai Kankkusta rattiin muutakun 'näytös' mielessä. Jarkko Nikara on osoittanut kykenevänsä huippuvauhtiin Pirellin Mitsulla samoin Suomen mm-rallissa Ketomaa antoi näytöt vauhdistaan. Nää kaks herraa ny ainakin tarvittas pikimiten WRC auton rattiiin.
 
Ylös