Kuka on nopein kuski nopeimmista?, Kimi,Hämy,Alonso, Massa...

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Jos annetaan kaikille samantasoinen ja kuljettajan ajotyyliin täydellisesti sopiva auto, niin Kimi lienee nopein.

Mutta jos pitäisi ottaa ykköskuski talliin, niin mieluiten Hamilton tai Alonso.

Massaa en pidä oikein millään mittarilla parhaana, vaikka onkin Kimiä parempi aika-ajokuski. Trullijuna on parempi siinäkin.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Kyllä me kuskin kokonaisusuoritteista voidaan päätellä ja nähdä omin silmin aika hyvin, paljonko sitä luontaista nopeutta ja ajajanlahjaa löytyy. Kaikki muut paitsi Hamilton ajaneet lisäksi muissa talleissakin uransa aikana, mikä helpottaa myös kokonaisarvion antamista.

Tähän päädyin itse nykykuskikaluston osalta:

1. Kimi
2. Hamilton
3. Alonso
4. Vettel

..noin sijalla 7. Massa
 

Koiruus

Well-known member
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
973
Sijainti
Tampere
Jos ny Vettelkin otetaan mukaa, niin järjestys on tää:

1. Räikkönen
2. Hamilton
3. Vettel
4. Alonso
5. Massa

Räikkösen ja Hamiltonin ero on tosin aika minimaaline
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Päivästä riippuen kuka parhaista milloinkin. Parhaimmillaan muutama paras suunnilleen yhtä nopeita.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4978
Sijainti
Vantaa
Kimi ajoi kaikkien aikojen kauden toisen puoliskon mitä F1:ssä on nähty ikinä.
Katsotaas sitte tarkemmin. Kauden 9 viimeistä: kisaa 4 voittoa, 2 kakkossijaa, 2 kolmossijaa ja yksi keskeytys. 68 pistettä, pidetään mielessä.

Lähihistoriasta löytyy esim. Schumin kausi 2002. 9 viimeistä kisaa: 5 voittoa ja 4 kakkossijaa 74 pistettä. Ja vielä vanha systeemi käytössä, uudella olisi ollut 82.

Onhan se ihan kiva, että suosikkiaan kannattaa, mutta liikaa ei kannata hypettää, ettei mene överiksi. ;) :wink:
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Katsotaas sitte tarkemmin. Kauden 9 viimeistä: kisaa 4 voittoa, 2 kakkossijaa, 2 kolmossijaa ja yksi keskeytys. 68 pistettä, pidetään mielessä.

Lähihistoriasta löytyy esim. Schumin kausi 2002. 9 viimeistä kisaa: 5 voittoa ja 4 kakkossijaa 74 pistettä. Ja vielä vanha systeemi käytössä, uudella olisi ollut 82.
:facepalm:

Onhan se ihan kiva, että suosikkiaan kannattaa, mutta liikaa ei kannata hypettää, ettei mene överiksi. ;) :wink:
Nimenomaan. :D :D :D :D :D :D :D :D
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4978
Sijainti
Vantaa
Sä et tainnu oikein ymmärtää? Toinen väitti, että Räkä ajoi kaikkien aikojen loppukauden ja mä korjasin, että ei se ollu kaikkien aikojen loppukausi, koska toinen on ajanut vieläkin paremman loppukauden.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Se vaan sano et se oli kaikkien aikojen loppukausi. Ei puhunut mistään kaikkien aikojen parhaasta loppukaudesta ;)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No jos nämä viis on laitettava järjestykseen nopeuden suhteen, niin väittäisin tilanteen menevän oman mielipiteeni mukaan näin:

Kisanopeus ja kisan luku:
1. Kimi 5
2. Vettel 4
3. Lewis 3
4. Alonso 2
5. Massa 1

Aika-ajot:
1. Lewis 5
2. Massa 4
3. Kimi 3
4. Alonso 2
5. Vettel 1

Pienillä eroilla noin. Parhaimpana päivänä ja sillä nyrkkiin sopivalla autolla tietty saadaan paljon aikaiseks ja sillon tilanne voi muuttua hieman.

Jos noista jaettas pisteet yllä laitetun kuvion mukaisesti, niin kokonaisuutena tilanne olisi tämä:

1. Kimi 8
2. Lewis 8
3. Massa 5
4. Vettel 5
5. Alonso 4

Kimi Lewiksen edelle, sillä hän on kyennyt loistaviin suorituksiin useammalla autolla ja kokemus tietty tuo oman lisänsä varsinkin siihen kisanlukutaitoon. Vähän samasta syystä Massa Vettelin edelle.

Vaikka pisteet menevätkin noin ja sen myötä sijoitukset, niin omasta mielestäni järjestys olisi kuitenkin "fanitus" huomioon ottaen seuraava:

1. Kimi
2. Vettel
3. Lewis
4. Alonso
5. Massa

Eri asia on sit miten kuski motivoi tiimiään ja keskustelee sen "perheen" kanssa. Massa ja Alonso ovat siinä ilmeisesti varsin mainioita. Kuten oli Schumikin aikanaan. Tuntuma on myös siitä, että Lewis omaa myös suht sopivat nuoleskelu taidot.

Kimi on selkeästi sulkeutunein ja luultavasti hoitaa hommat ammattimaisesti keskustellen niiden läheisten mekaanikkojen ja oma pääinssin ja kunto-ohjaajan kans mut tuskin viettää muuten paljoakaan omasta ajastaan jutellen mukavia.

Vettel vaikuttaa siltä, että putoaa tuohon väliin. Ei ehkä ihan niin innokas jatkamaan palavereita iltamyöhään mutta ei todellakaan niin sulkeutunut mitä Kimi.

Eli miten pääsemme siihen kuka olisi kokonaisuutena paras tuolta kannalta? Eipä sitä saada selville mitenkään. Kimi ei selkeästi latinokulttuuriin istunut mutta Macillä hommat toimi muuten hyvin mut rajoitukset oli siihen aikaan nuorelle miehelle liikaa. Joten jätän tämän kohdan arvioimatta, koska molemmissa puolissa on sekä hyvät, että huonot puolet. Kimi menee tasaisesti välimaastossa, latinot myrkyilee puolelta toiselle. Saaden parhaimmillaan loistavaa tulosta aikaseks mutta pahimmillaan pyöritään pohjalla ja pitkään. Tämä nyt on siis tällaista vapaan puolen yleishöpöttelyä, ei kannata ottaa vakavasti :eek:
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Katsotaas sitte tarkemmin. Kauden 9 viimeistä: kisaa 4 voittoa, 2 kakkossijaa, 2 kolmossijaa ja yksi keskeytys. 68 pistettä, pidetään mielessä.

Lähihistoriasta löytyy esim. Schumin kausi 2002. 9 viimeistä kisaa: 5 voittoa ja 4 kakkossijaa 74 pistettä. Ja vielä vanha systeemi käytössä, uudella olisi ollut 82.

Onhan se ihan kiva, että suosikkiaan kannattaa, mutta liikaa ei kannata hypettää, ettei mene överiksi. ;) :wink:
Tilastot voidaan aina esittää haluamallaan tavalla. Se totuus jonka suurin osa ihmisistä tietää ei kuitenkaan muutu noilla sun probistilastoilla.
 

Kimika_

Well-known member
Liittynyt
23.10.2006
Viestit
1028
Sijainti
Larkwater
Vaikee sanoa siitä nopeimmasta. Pitäis kaikilla olla samanlaiset autot alla, jotta se selviäis ja pitäis ottaa kaikki muuttuvat tekijät huomioon ja blaa blaa...:D
Jaottelisin kärkikuskit tällä hetkellä jotenkin näin;
1. Hamilton, Räikkönen, Alonso
2. Vettel, Massa
3. Button, Kubica, Rosberg, Heidfeld....
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Pointti oli siinä, että Räikkönen teki tuloksensa aivan eri luokan kalustolla mitä Leuka.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Pointti oli siinä, että Räikkönen teki tuloksensa aivan eri luokan kalustolla mitä Leuka.
Ja Ferrari kuitenkin oli kauden toiseksi parhain auto ja kahdessa viimeisessä kisassa nopeampikin mitä McLaren? :D
Ja mies ei ajanut yhtään sen paremmin mitä kukaan muukaan loppukauttaan.
Muut ajoivat HUONOMMIN kuin kimi, joten en näe siinä mitään ylivertaista.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Ja Ferrari kuitenkin oli kauden toiseksi parhain auto ja kahdessa viimeisessä kisassa nopeampikin mitä McLaren? :D
Ja mies ei ajanut yhtään sen paremmin mitä kukaan muukaan loppukauttaan.
Muut ajoivat HUONOMMIN kuin kimi, joten en näe siinä mitään ylivertaista.
Mclaren oli 2007 avauskilpailua lukuunottamatta täysin ylivertainen auto sarjassa. Ilman vakoilu-casen julkituloa ja alonson uhmaikää olisi mclaren voittanut kaiken ylivoimaisen helposti.

kausi 07 vain korostaa kimin maagisia ajotaitoja heikommalla kalustolla verrattuna muihin b-luokan suhareihin, joille on tehty autot viimeisen päälle kohdalleen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Mclaren oli 2007 avauskilpailua lukuunottamatta täysin ylivertainen auto sarjassa.

kausi 07 vain korostaa kimin maagisia ajotaitoja heikommalla kalustolla verrattuna muihin b-luokan suhareihin, joille on tehty autot viimeisen päälle kohdalleen.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Moni olis heittäny pyyhkeen kehään kun eroo oli kauden puolivälissä yli 20 pojoo. Olihan Kimi muihin kuskeihin nähden ylivertainen kun ei mokaillut samalla tavalla ku mclaarenin poiijjaat. Kimi oli siis paras vuonna 2007, s*atanan tyhmät ettekö osaa lukee 2007 vuoden sarjataulukkoa tai sitä että Kimi voitti eniten kisoja 2007.
 
Ylös