Mercedes Grand Prix

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Pitää muistaa se, että Brawn päätti laittaa resursseja paljon käyttöön ensi kauden auton suunnitteluun. Jos olisivat keskittäneet resurssit tämän kauden autoon, olisivat pärjänneet paremmin loppukaudesta.
Niinhän tuosta oli puhetta, vaikka jossain vaiheessa loppukaudesta tuntui aika riskiltä, kun pisteitä ei kertynytkään hirveän nopeaan tahtiin. Hyvin laskeskeltu etumatkan riittävyys.
 

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Tietyllä tapaa harmittaa, kun Mercedes osti Brawnin tiimin. Oli jotenkin piristävä poikkeus nähdä pieni ja sympaattinen brittitiimi kärkikahinoissa. Ei sinänsä sillä, että Mercedeksessä mitään vikaa olisi, päinvastoin, pitää arvostaa, että tuollainen autotehdas tällaisina aikoina vain lisää panostaan autourheiluun. Toivotan siis Mercedes Grand Prix'n tervetulleeksi, vaikka samalla jäänkin kaipaamaan Brawn GP:tä.
 

koivis

Well-known member
Liittynyt
18.10.2009
Viestit
72
Kun tämä ensi vuoden formulakeskustelu on ollut suomalaisittain niin synkkää ja sekavaa, olisi aikamoinen unelmauutinen kyllä kuulla Kimin siirtyvän Mersulle ensi kaudeksi... En voisi juuri parempaa tallia jäljelläolevista vaihtoehdoista miettimään, ja itsekin Kimi on jotain tuonsuuntaista puhunut. Jäämies panimo- ja jäätelöfirman sponsorilla varustetussa hopeanuolessa, mmmahtavaa. Mutta pessimisti ei pety.:dunno:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ostamalla Brawnin, Mersu osti myös menestyksestä Hondalle kuuluvaa kunniaa itselleen. Enää ei Hondalla huudella että hei toi on meidän auto.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Tallin suunnalta todettiin, että ei ole kiirettä tehdä päätöstä. Toisin kuin kolmella muulla isolla tallilla, ei riveissä ole tosin voittavaa kuljettajaa. Rosberg ja Heidfeld olisivat Ferrarin, McL:n ja RBR:n kuskien rinnalla kuitenkin kakkosketjua.

Mutta odottelevat. Schumi -kortilla voi yrittää Räikkösen hintalapun laskemista ja Räikkös-kortilla Rosbergin hintalapulle samaa. Ja jos Rellu perääntyisi, voisi Kubican saada halvalla...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toisin kuin kolmella muulla isolla tallilla, ei riveissä ole tosin voittavaa kuljettajaa. Rosberg ja Heidfeld olisivat Ferrarin, McL:n ja RBR:n kuskien rinnalla kuitenkin kakkosketjua.
Niinhän Brawninkin kuskien ajateltiin olleen, mutta ei sitä lopputuloksista näe. Jos oikein kierosti haluaa asian nähdä, niin parempihan se vain markkinoinnin kannalta on, että "meillä on niin hyvä auto, että kenestä tahansa voi tulla mestari, kunhan ajaa Mersulla" (jos siis sattuisi mestaruus tulemaan).

Vaikka saksalaiskaksikko onkin voitoitta jäänyt ykkösissä, niin pidän sitä vahvempana kuin Button-Brarrichello-parivaljakkoa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Niinhän Brawninkin kuskien ajateltiin olleen, mutta ei sitä lopputuloksista näe. Jos oikein kierosti haluaa asian nähdä, niin parempihan se vain markkinoinnin kannalta on, että "meillä on niin hyvä auto, että kenestä tahansa voi tulla mestari, kunhan ajaa Mersulla" (jos siis sattuisi mestaruus tulemaan).

Vaikka saksalaiskaksikko onkin voitoitta jäänyt ykkösissä, niin pidän sitä vahvempana kuin Button-Brarrichello-parivaljakkoa.
No Mercedes GP:llä ei tietenkään tule kaudella 2010 olemaan automaattisesti muita parempaa autoa. Brawn GP:n Button-Barrichello kaksikolla oli kauden 2009 alussa "tupladiffu"-etu (Williamsin ja Toyotan kuljettajien lisäksi), jota Mercedes GP:n tulevalla kaksikolla ei kaudella 2010 tule olemaan. Tältä kannalta Mersun ensi kauden kuskeja ei voi mainostaa etukäteen automaattisina voittajakandidaatteina.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei pari Button-Barrichello ollut kauden 2009 paras kuljettajakaksikko. Jos Mercedes GP:n kuljettajat voittavat kisoja tulevalla kaudella, niin ansio menee varmaankin suurelta osalta kuskien omalle ajotaidolle. Itse näkisin mielelläni Nicon pääsevän kiinni voittokantaan ensi kaudella. Kaveri on viksu ja vilmaattinen, ja haastattelutkin ovat usein lukemisen arvoisia, koska pikku-Kekellä on poikkeuksellisen hyvä huumorintaju F1-kuskiksi.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei pari Button-Barrichello ollut kauden 2009 paras kuljettajakaksikko. Jos Mercedes GP:n kuljettajat voittavat kisoja tulevalla kaudella, niin ansio menee varmaankin suurelta osalta kuskien omalle ajotaidolle. Itse näkisin mielelläni Nicon pääsevän kiinni voittokantaan ensi kaudella. Kaveri on viksu ja vilmaattinen, ja haastattelutkin ovat usein lukemisen arvoisia, koska pikku-Kekellä on poikkeuksellisen hyvä huumorintaju F1-kuskiksi.
Eli uskottavat ja tosi siistit kuskit (kiiltokuva-Ruuspäri) voittavat autosta huolimatta kun taas yleiset sylkykupit Button ja Barrichello voittavat vain kun auto on paras? Miehet kehittivät yhdessä pitkäjänteisesti autoa pitkään, mutta sitten kun saivat kerätä hedelmät yhteisestä työstä niin ovatkin luusereita jotka voittivat vain koska saivat ajaa parasta autoa. Hei haloo, ehkä näin olisikin jos talliin olisi tullut joku Alonso tai muu ulkopuolinen. Ensi kaudella nimenomaan Rosberg ja se toinen pääsevät nauttimaan Tripla-B:n kattaman pöydän antimista.

Kiiltokuva-Ruuspäri on täysi vastakohta isälleen. Haastatteluissa saa kuunnella samaa paskatuubaa kestohymy naamalla ja mitään persoonallista ei saa koskaan sanottua. Valkoihoinen Hamilton, mutta koska faija on Keke ja ihonväri oikea niin vastalauseryöppy ei ole ollut läheskään samanlainen. Nico nyt ei olisi mihinkään päässyt ilman luksusopinnot maksanutta isäänsä ja tämän kontakteja. Ankkalammessa kasvanut monacolainen keikari, josta kaikki särmä on hiottu neljässä eri sisäoppilaitoksessa tiehensä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No Mercedes GP:llä ei tietenkään tule kaudella 2010 olemaan automaattisesti muita parempaa autoa. Brawn GP:n Button-Barrichello kaksikolla oli kauden 2009 alussa "tupladiffu"-etu (Williamsin ja Toyotan kuljettajien lisäksi), jota Mercedes GP:n tulevalla kaksikolla ei kaudella 2010 tule olemaan. Tältä kannalta Mersun ensi kauden kuskeja ei voi mainostaa etukäteen automaattisina voittajakandidaatteina.
Aerosuunnittelu menee taas sen verran uusiksi ensi kaudeksi, että voimasuhteita on yhtä hankala arvuutella kuin viime kaudenkin alla (ja pieleenhän se meni silloinkin). Tupladiffu on kaikilla, mutta emme me tässä vaiheessa tiedä keksiikö joku taas jotain selvän edun antavaa ratkaisua. Ei ketään voi mainostaa "automaattisina voittajakandidaatteina", koska sen kuitenkin ratkaisee auto eikä mies.
Jos Mercedes GP:n kuljettajat voittavat kisoja tulevalla kaudella, niin ansio menee varmaankin suurelta osalta kuskien omalle ajotaidolle.
Olen kyllä hieman eri mieltä. Vaikka itse pidänkin Nicoa ja Nickiä mainettaan parempina kuskeina, niin suuri yleisö ei miellä heitä Kimin, Hamiltonin tai Alonson kaltaisiksi kärkikuskeiksi. Joten voitot menevät vähintään osittain auton piikkiin, kuten Brawn-kuskeilla menneellä kaudella. Kun ennestään voittamaton kuski voittaa, niin tottahan se katsotaan auton ansioksi, jos voittoja alkaakin tulla.
Itse näkisin mielelläni Nicon pääsevän kiinni voittokantaan ensi kaudella. Kaveri on viksu ja vilmaattinen, ja haastattelutkin ovat usein lukemisen arvoisia, koska pikku-Kekellä on poikkeuksellisen hyvä huumorintaju F1-kuskiksi.
Samoin, ja kyllä Heidfeldkin sen urallaan ansaitsee.

Persoona ei minulle niin paljon merkitse, mutta kyllähän Nicosta sellainen mukavan ja rennon oloinen vaikutelma välittyy. Vähän enemmän on kuitenkin särmää kommenteissa kuin esim. Kovalaisella. Nick on vetäytyvämpi, mutta hoitaa työhön kuuluvat asiat niin kuin pitää. Ja ehkä yllättävää, mutta Nickillä on huomattavasti faniläheisempi kotisivu kuin Nicolla. Nicolla on etäinen "tuotesivusto", persoonatonta mainostoimistosuunnittelua.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
No Mercedes GP:llä ei tietenkään tule kaudella 2010 olemaan automaattisesti muita parempaa autoa. Brawn GP:n Button-Barrichello kaksikolla oli kauden 2009 alussa "tupladiffu"-etu (Williamsin ja Toyotan kuljettajien lisäksi), jota Mercedes GP:n tulevalla kaksikolla ei kaudella 2010 tule olemaan. Tältä kannalta Mersun ensi kauden kuskeja ei voi mainostaa etukäteen automaattisina voittajakandidaatteina.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei pari Button-Barrichello ollut kauden 2009 paras kuljettajakaksikko. Jos Mercedes GP:n kuljettajat voittavat kisoja tulevalla kaudella, niin ansio menee varmaankin suurelta osalta kuskien omalle ajotaidolle. Itse näkisin mielelläni Nicon pääsevän kiinni voittokantaan ensi kaudella. Kaveri on viksu ja vilmaattinen, ja haastattelutkin ovat usein lukemisen arvoisia, koska pikku-Kekellä on poikkeuksellisen hyvä huumorintaju F1-kuskiksi.
"tupladiffu"-etua ei tule olemaan kyllä...mutta aina voi keksiä jotain uutta mikä on sääntöjen rajamailla:ahem:
Button-Barrichello ei ollut paras kaksikko mutta riittävän hyviä ylivoimaisen hyvällä autolla (kauden alkupuoliskolla)+Redbullin paukkuneet koneet riittivät tällä kertaa:yuck:....
Toivottavasti ei ensivuonna tarvi kattella samallaista ylivoimaa alkukaudesta paittsi jos KIMI on MerSun on ratissa:D
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kaveri on viksu ja vilmaattinen, ja haastattelutkin ovat usein lukemisen arvoisia, koska pikku-Kekellä on poikkeuksellisen hyvä huumorintaju F1-kuskiksi.
Ihan samaa mieltä Nicosta. Suht suorapuheinen tyyppi. Ottaa reilusti kantaa esim. sääntöasioihin. On jopa itseironinen ja heittelee isästään vitsejä.

Mielenkiinnolla odotan ensi kautta, kun luultavasti saa suht kovan tallikaverin ja toivottavasti hyvän auton.

Tosin näyttää siltä, että tallipäälliköt eivät hänen kauttaan -09 arvostaneet, koska hän ei päässyt top-10-listalle edes.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Mersulta on hyvää odottaa vahvaa kauden avausta ja miksei vaikka voittoakin kun jo tänä vuonna osoittautui iskevän selvästi miten ennakko-asetelmat eivät aina pidä paikkaansa ja kunhan nämä kuskimarkkinat jotka enemmän muistuttavat Villin Lännen Karjankeruu Round-Uppia saadaan selväksi niin voisi olettaa ,että Mersulla tulee ajamaan huippumiehiä ja vaikka ei ajaisikaan niin Ross Brawnin teknisellä tietämyksellä ja muun tiimin äärimmäisellä panostuksella saadaan merkittäviä saavutuksia aikaan... Mielenkiinnolla odotellaan...:alppu:
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Ei voimasuhteita täysin tietää voi, mutta kyllä nyt vähän voi veikata.

Mielestäni on hyvin odotettavaa, että Mersu on ensi kaudella voittotaistelussa. Ensi kaudella kärjessä ajavat todennäköisesti (HUOM. todennäköisesti) samat neljä tiimiä kun tämän kauden lopussa; Mclaren, Ferrari, Red Bull ja Brawn eli nykynen Mercedes. Jos Mclaren nyt ei rakenna jotain aivan täysin ylivoimaista autoa, on Mercedes mukana kärkikahinoissa. Hyvä kuljettaja, niinkun Kimi voi ottaa autosta kaiken irti ja omalla panoksellaan pitää auton mestaruustaistelussa, vaikka vauhti ei ihan riittäisikään.

Ferrarilla Kimin ongelma oli mm. aika-ajot. Mersulla niitä samoja ongelmia ei välttämättä olisi ja jo tämä auttaisi Kimiä huomattavasti. Kyllähän me nyt kaikki Räikkösen kisavauhdin tiedämme. Rosberg on hyvä ja tasainen aika-ajaja ja kärjestä on mahdollista ajaa hyvillä sijoilla maaliin. Kyllä Nicolla riittävästi taitoa siihen löytyy.

Mutta sittenhän se nähdään. Itse olen optimistinen Mersun menestyksen puolesta ja jos siellä Kimi tai Schumi ajaa niin toivon niitä onnistumisia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mielestäni on hyvin odotettavaa, että Mersu on ensi kaudella voittotaistelussa. Ensi kaudella kärjessä ajavat todennäköisesti (HUOM. todennäköisesti) samat neljä tiimiä kun tämän kauden lopussa; Mclaren, Ferrari, Red Bull ja Brawn eli nykynen Mercedes. Jos Mclaren nyt ei rakenna jotain aivan täysin ylivoimaista autoa, on Mercedes mukana kärkikahinoissa. Hyvä kuljettaja, niinkun Kimi voi ottaa autosta kaiken irti ja omalla panoksellaan pitää auton mestaruustaistelussa, vaikka vauhti ei ihan riittäisikään.
No joo eipä sinne kärkeen oikein muitakaan talleja voi veikkailla. Uudet tallit unohtaisin suosiolla. Toyota oli tuntumassa mutta on nyt poissa. Renaultilla on paljon töitä tehtävänään, mutta jonkinmoinen parannus on mahdollinen, etenkin jos keulan vaihtaa normaaliksi. Ei pidä unohtaa millaisen nousun Hondakin onnistui tekemään.

Mutta jos noita neljää, tai viittä ajatellaan, niin voimauhteet varmasti muuttuvat jossain määrin. Tämän kauden lopun perusteella McLaren vaikutti vahvalta, mutta toisaalta McLaren jatkoi kehitystä pisimmälle. Tämän kauden kehityksen pitäisi kyllä toimia ensikauden autossakin, ja McLaren kykenee kyllä ensikaudellakin kehittymään kärkitaistoon, eikä samanmoista floppialoitusta ole odotettavissa.

En odota että nähtäisiin neljä tai viisi tasavahvaa tiimiä ensi kaudella. Jotkut niistä ovat varmasti vähän parempia kuin toiset, ja tilanne tulee elämään kauden mittaan ja kisasta kisaan. Mielenkiintoista nähdä millaiseen vauhtiin uudet tiimit pystyvät, ja Toro Rosso kun joutuu suunnittelemaan oman autonsa.

Uskon Mersun olevan top-3 talli. Onko ero kärkeen sitten 0.0 vai 0.6 sec jää nähtäväksi.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Jos Mercedes GP:n kuljettajat voittavat kisoja tulevalla kaudella, niin ansio menee varmaankin suurelta osalta kuskien omalle ajotaidolle.
Olen kyllä hieman eri mieltä. Vaikka itse pidänkin Nicoa ja Nickiä mainettaan parempina kuskeina, niin suuri yleisö ei miellä heitä Kimin, Hamiltonin tai Alonson kaltaisiksi kärkikuskeiksi. Joten voitot menevät vähintään osittain auton piikkiin, kuten Brawn-kuskeilla menneellä kaudella. Kun ennestään voittamaton kuski voittaa, niin tottahan se katsotaan auton ansioksi, jos voittoja alkaakin tulla.
Ajatuksenani oli, että alkukauden 2009 tapainen yhden tallin ylivoiman toistuminen on epätodennäköistä kaudella 2010. Mikäli siis ensi kaudella voitoista kilpaillaan kolmen tai neljän suorituskyvyltään kohtalaisen tasa-arvoisen tallin autoilla, niin silloin keskinkertaiset kuljettajat eivät pääse mukaan voittokamppailuun. Tällöin vaikkapa Mercedesillä voittoon ajava kuljettaja todistaisi taitonsa paljon kiistattomammin kuin mitä Button teki kauden 2009 alkukisoissa.

Buttonin taidoista saadaan tosin ensi kaudella selkeämpi kuva auton hyvyydestä tai huonoudesta riippumatta, kun mies pääsee/joutuu ajamaan samanlaisella kalustolla poikkeuksellisen taitavana ja nopeana kuskina pidetyn Hamiltonin kanssa. Olipa McLaren ensi kaudella muihin talleihin verrattuna nopea tai hidas, niin Buttonin ajosuorituksia tullaan arvioimaan suhteessa Hamiltonin ajosuorituksiin. Ja eiköhän ensi kaudella selviä myöskin Mercedes-kuskien keskinäinen paremmuus, ihan riippumatta siitä kuinka hyvän auton Mercedes onnistuu rakentamaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ja eiköhän ensi kaudella selviä myöskin Mercedes-kuskien keskinäinen paremmuus, ihan riippumatta siitä kuinka hyvän auton Mercedes onnistuu rakentamaan.
Juu, Kimikin kaikista sopeutumisvaikeuksista huolimatta löi Massan heti kaudella 2007. Toisaalta Massalla ei ollut sellaista ykköskuskimaista asemaa vakiintunut, että tiimi pyörisi hänen ympärillään. Ekalla kaudellahan autoa yritettiin muuttaa Kimin suuntaan. Sen jälkeen jatkettiin Schumacherin linjoilla eikä kuunneltu kuskia riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

opafighter

Well-known member
Liittynyt
10.3.2004
Viestit
112
Mercedes GP is holding a press conference today at 12pm CET to announce its first driver, in a press conference with Norbert Haug and Nick Fry.
 
Ylös