Mercedes Grand Prix

F1MASSA

Member
Liittynyt
8.4.2010
Viestit
16
No niin tulihan se sieltä. Mersu päivitti autonsa Schumin käteen, niin nyt se sitten vie Rosbergiä sata nolla. Pakkohan siitä oli tehdä taas se maailman paras :DDD kyllä on ihme sirkusta koko laji...isot pojat leikkii...
Homma haisee kuin vanhat munasuojat...

Mitä tällä uudella päivityksellä nimittäin saatiin aikaan? Rosbergin vauhti hidastui selvästi, vaikka kisassa jokunen kierros menikin hyvää vauhtia. Schumammaerchrin suoritus parani, mutta lopulta hän jäi taas nopeampien jalkoihin ja selvisi Buttonin edelle vain sen takia, että tuolla radalla on erittäin vaikea ohittaa. Väitän, että nyt halutaan väkisin suosia entistä mestaria, vaikka sitten Rosbergin ja koko tiimin menestyksen uhalla.
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Väitän, että nyt halutaan väkisin suosia entistä mestaria, vaikka sitten Rosbergin ja koko tiimin menestyksen uhalla.
Näinhän siinä sitten kumminkin kävi. Kumma juttu, että podiumpaikat ollaan valmiita uhraamaan, jotta saadaan Schumi ylemmäs luettelossa. Pitää toki muistaa, että muutkin kehittivät autojaan, mutta eipä se Mersu alkukaudestakaan mikään raketti ole ollut ja silti Nico ollut pallilla. Maltillisimmilla muutoksilla ja muiden epäonnen myötä(Hami ja Vettel) Nico olisi hyvinkin saattanut olla taas top3:ssa.

Mutta onhan se kiva, kun rehtori "vertyy" ja näyttää Nicolle mallia.:jaska:
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Ei kait mikään estä Nicoa ajamasta vanhalla autolla. Ja tuskin hänkään niin sätkynukke on, että valehtelisi, kun sanoo muutosten auttavan häntäkin.

Ja oliko tuo mitenkään yllättävää, että Schumi oli ensimmäisissä kisoissa hitaampi, kun Nicolla ei ollut suurempia ongelmia ja Michaelilla oli taukoa ajamisesta.

Nyt kilvanajo tallin sisällä vasta alkaa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Väitän, että nyt halutaan väkisin suosia entistä mestaria, vaikka sitten Rosbergin ja koko tiimin menestyksen uhalla.
Tuota et varmaan usko itsekään. Nico pärjäsi hyvin ensimmäisissä kisoissa, ja hyödynsi aika maksimaalisesti muiden epäonnen. Barcelonan uudistukset ovat olleet jo pitkään työn alla, ja niiden tarkoituksena oli tietenkin saada Mersu lähemmäs kärkeä. Alkukauden hyvä tuuri ei nimittäin jatku loputtomiin.

Täällä ihmetellään että miksei kaikkia munia satsattu Nicon koriin? Schumacherin PR-arvo on niin suuri ettei häntä kerta kaikkiaan voi jättää puille paljaille samalla kun autoa kehitetään pelkästään Nicolle sopivaksi. Ja tietenkin koko talli hyötyy siitä kun on kaksi kilpailukykyistä kuljettajaa. No nyt Mersu sitten ampui itseään jalkaan näillä uudistuksilla, ja tuntui itse asiassa ottaneen vaan askeleen taaksepäin. Ei suinkaan ollut ainoa talli tänä viikonloppuna jonka uusi auto ei toiminut lainkaan niin kuin piti.

Nicon mm-haaveille heikko viikonloppu oli kova kolaus, eikä kukaan tallissa varmasti ole tyytyväinen tuohon tilanteeseen. Tai no Schumista en mee sanomaan. Sitä vaan ollaan perusfoorumilaiseen tyyliin heti itkemässä suosimisesta yms. schaissesta jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Mä en ainakaan usko sanaakaan näistä suosimisjutuista ennen kuin niille saadaan jotain pohjaa. Tällä hetkellä nuo jutut on pelkkää höpinää.
 

F1MASSA

Member
Liittynyt
8.4.2010
Viestit
16
Tuota et varmaan usko itsekään. Nico pärjäsi hyvin ensimmäisissä kisoissa, ja hyödynsi aika maksimaalisesti muiden epäonnen. Barcelonan uudistukset ovat olleet jo pitkään työn alla, ja niiden tarkoituksena oli tietenkin saada Mersu lähemmäs kärkeä. Alkukauden hyvä tuuri ei nimittäin jatku loputtomiin.

Täällä ihmetellään että miksei kaikkia munia satsattu Nicon koriin? Schumacherin PR-arvo on niin suuri ettei häntä kerta kaikkiaan voi jättää puille paljaille samalla kun autoa kehitetään pelkästään Nicolle sopivaksi. Ja tietenkin koko talli hyötyy siitä kun on kaksi kilpailukykyistä kuljettajaa. No nyt Mersu sitten ampui itseään jalkaan näillä uudistuksilla, ja tuntui itse asiassa ottaneen vaan askeleen taaksepäin. Ei suinkaan ollut ainoa talli tänä viikonloppuna jonka uusi auto ei toiminut lainkaan niin kuin piti.

Nicon mm-haaveille heikko viikonloppu oli kova kolaus, eikä kukaan tallissa varmasti ole tyytyväinen tuohon tilanteeseen. Tai no Schumista en mee sanomaan. Sitä vaan ollaan perusfoorumilaiseen tyyliin heti itkemässä suosimisesta yms. schaissesta jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Mä en ainakaan usko sanaakaan näistä suosimisjutuista ennen kuin niille saadaan jotain pohjaa. Tällä hetkellä nuo jutut on pelkkää höpinää.
Tarkoitin kommentillani sitä, että auton uudistuksissa keskityttiin Schumin toiveiden täyttämiseen, vaikka Rosberg on ollut koko ajan nopeampi kuski. Mitä tulee Schumin markkina-arvoon, niin jopa miehen manageri (vai onko jo ex-manageri?)totesi Schumi-tuotteiden menevän surkeasti kaupaksi. Tallin johdon olisi ehkä aika tunnustaa, että Schumacher on osa upeaa F1-historiaa ja Nico osa F1-tulevaisuutta.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Rosberg on tämänkin kisan jälkeen sanonut painokkaasti, että he haluavat Schumin kanssa autoa ihan samaan suuntaan ja kärsivät kumpikin aikaisemmin samoista ongelmista. Yritän edelleen uskoa tähän...:p

Nico ei vaan löytänyt hyviä säätöjä ja tälläistä sattuu kaikille ja muissakin talleissa.

Brawn ja Haug sanoivat kumpikin, että Nicon auto vaurioitui lähtöhässäkässä, kun hän kynti nurmikolla. No, oli totta tai ei, viikonloppu, jonka Nico voi unohtaa. Kaikki mahdollinen varikkostopeista alkaen meni pieleen. Tosin hän oli niitä harvoja, joka onnistui ohittamaan kisassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tarkoitin kommentillani sitä, että auton uudistuksissa keskityttiin Schumin toiveiden täyttämiseen, vaikka Rosberg on ollut koko ajan nopeampi kuski. Mitä tulee Schumin markkina-arvoon, niin jopa miehen manageri (vai onko jo ex-manageri?)totesi Schumi-tuotteiden menevän surkeasti kaupaksi. Tallin johdon olisi ehkä aika tunnustaa, että Schumacher on osa upeaa F1-historiaa ja Nico osa F1-tulevaisuutta.
Jos Nico menestyy paremmin, se on kuskin ansiota, mutta jos Schumi menestyy paremmin, se on auton ansiota? Eikö tässä pikemmin pitäisi puuttua siihen, että miksi Mersu oli suosinut autonsuunnittelussaan Nicoa? :D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos Nico menestyy paremmin, se on kuskin ansiota, mutta jos Schumi menestyy paremmin, se on auton ansiota? Eikö tässä pikemmin pitäisi puuttua siihen, että miksi Mersu oli suosinut autonsuunnittelussaan Nicoa? :D
Millä perusteella on suosinut? Ihan omin ansioin se on nopeampi ollut :thumbup: Eikä espanjassakaan ollut kuin kymmenyksen hitaampi, Schumin suosimisesta huolimatta. Aika on ajanut Schumin ohi, eikä sitä suosimalla enää mestaruuksia voiteta.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Eikö tässä pikemmin pitäisi puuttua siihen, että miksi Mersu oli suosinut autonsuunnittelussaan Nicoa? :D
Schumacherhan tuli mukaan varsin myöhään, joten olisi varsin luontevaa ajatella, ettei autoa ehditty tekemään hänelle. Nicohan sanoi jossain haastattelussa, että silloin kun hän allekirjoitti sopimuksen Mercedeksen kanssa luuli tiimi kiinnittävänsä hänet Buttonin tallikaveriksi. Muutenkin on vähän sellainen olo, että jos Brawn tuon auton jollekin suunnitteli, niin juuri Buttonille. :dunno:

Schumacherin kohdalla on muistettava, että autourheilussa auto on merkittävässä osassa ja että aina Benetton-mestaruudesta asti Schumacherin maailmanmestaruudet ovat tulleet autoilla, jotka on rakennettu hänen pitkäaikaisen palautteensa mukaan. Ei siis voi tulla kovinkaan suurena yllätyksenä, että kun auton suunnitteluvaiheessa häntä ei osattu ottaa huomioon, niin ei hän myöskään välittömästi kykene voittamaan kilpailuja.

Hieman omituista lukea siis tällaista narinaa täällä. Luulisi varsinkin viime vuoden rypemisen jälkeen suomalaisten tiedostavan kuinka tärkeässä osassa auto on kuljettajan menestymisen kannalta tällaisessa lajissa.
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Millä perusteella on suosinut? Ihan omin ansioin se on nopeampi ollut :thumbup: Eikä espanjassakaan ollut kuin kymmenyksen hitaampi, Schumin suosimisesta huolimatta. Aika on ajanut Schumin ohi, eikä sitä suosimalla enää mestaruuksia voiteta.
Tuolla tarkoitettiin varmaankin sitä, jotta miksei asia voisi olla niin, että Nicoa oli suosittu alkukaudesta uuden auton kanssa? Schumi kun on kerrankin nopeampi kuin Nico, niin häntä ollaan tietenkin suosittu auton kehityksessä...

Mielestäni MS on tällä hetkellä paikkansa parrasvaloissa ansainnut. Kuraa on tullut päälle Kiinan GP:n jälkeen aivan liikaa.
Go Maikkel :thumbup:
 

tehy03

Well-known member
Liittynyt
2.6.2004
Viestit
84
En usko kyllä yhtään tuohon väitteeseen Schumin suosimisesta. Kaveri alkaa päästä vasta vauhtiin ja nyt oli pitkästä aikaa ongelmaton viikonloppu. Tällä kertaa epäonni sattui Nicolle. Aika vaikea vielä sanoa, kumpi on lopulta nopeampi.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Sen olis arvannu katsomattakin, että mitä ensimmäiset uudet kommentit kisan jälkeen käsittelee tässä topikissa... Olisin toivonu jotain muuta kuin iltapäivälehti kommentteja/asennetta kyllä... :thumbdown

No niin tulihan se sieltä. Mersu päivitti autonsa Schumin käteen, niin nyt se sitten vie Rosbergiä sata nolla...
Homma haisee kuin vanhat munasuojat...
Mitä tällä uudella päivityksellä nimittäin saatiin aikaan?
Väitän, että nyt halutaan väkisin suosia entistä mestaria, vaikka sitten Rosbergin ja koko tiimin menestyksen uhalla.
Näinhän siinä sitten kumminkin kävi. Kumma juttu, että podiumpaikat ollaan valmiita uhraamaan...
HUH HUH! :jaska: :thumbdown

Nimittäin kolikossa on toinenkin puoli, kuten jo onneksi todettua:
Ei kait mikään estä Nicoa ajamasta vanhalla autolla. Ja tuskin hänkään niin sätkynukke on, että valehtelisi, kun sanoo muutosten auttavan häntäkin.

Ja oliko tuo mitenkään yllättävää, että Schumi oli ensimmäisissä kisoissa hitaampi, kun Nicolla ei ollut suurempia ongelmia ja Michaelilla oli taukoa ajamisesta.

Nyt kilvanajo tallin sisällä vasta alkaa.
Ja tuo "vanhalla" autollahan ei vissiin edes tarkoita muuta kuin vaihtoa takaisin alkuperäisiin eturipustuksiin ja siten lyhyempään akseliväliin. Vai osaattekos russuttajat kertoa muita keinoja jolla auto muutettiin Sumi käteen sopivaksi Nicon kustannuksella?

Odotetaan nyt edes ne toiset neljä kisaa ja jos sit tilanne on 4-4 ja Sumi vienyt Nicoa sata nolla sijoilla 5-8, niin voidaan alkaa pohtimaan edes, että kummalle autoa muutettiin.

Sumilta komea ajo Buttonin edessä! :thumbup:
Nappikin siitä heti alko vinkuun kuin kakara, jolta vietiin tikkari kädestä. :thumbdown
 

Läskipää

Well-known member
Liittynyt
28.1.2008
Viestit
108
Täytyy olla jo melkoinen puusilmä jos ei tajua mihin Mersulla ollaan menossa. Ross-boy ei voi hyväksyä sitä että joku nuori kuski kyykyttää hänen menestysvuosiensa aisaparia. Toisaalta Schumilla ei koskaan ole ollut haastajaa (ei ole sitä sopimuksissaan sallinut) omassa tallissa. Näin ollen kusi pääsi livahtamaan pään puolelle jo melko aikaisessa vaiheessa. Mies ei koskaan ole ollut yhtään keskivertokuskia kummempi, pääsi vain melkein uransa alusta asti ajamaan parhaassa tallissa ja auto on rakennettu miehelle sopivaksi kuin kortsu kullin päälle.:thumbup:
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Toisaalta Schumilla ei koskaan ole ollut haastajaa (ei ole sitä sopimuksissaan sallinut) omassa tallissa.
Tästä olis kiva lukea jotain todisteita. Osaatko laittaa näytille jonkin Schumin sopimuksista, jossa noin todetaan?
Mies ei koskaan ole ollut yhtään keskivertokuskia kummempi, pääsi vain melkein uransa alusta asti ajamaan parhaassa tallissa
No kyl nyt kuitenkin huomattavasti keskivertokuskia parempi on. Hänen tallitoverinsa Benetton- & Ferrari-kausilta lähinnä niitä keskivertokuskeja olivat. Parhaasta tallista en osaa sanoa, mutta parasta autoa hän pääsi ajamaan vasta kaudella 2001.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Täytyy olla jo melkoinen puusilmä jos ei tajua mihin Mersulla ollaan menossa. Ross-boy ei voi hyväksyä sitä että joku nuori kuski kyykyttää hänen menestysvuosiensa aisaparia. Toisaalta Schumilla ei koskaan ole ollut haastajaa (ei ole sitä sopimuksissaan sallinut) omassa tallissa. Näin ollen kusi pääsi livahtamaan pään puolelle jo melko aikaisessa vaiheessa. Mies ei koskaan ole ollut yhtään keskivertokuskia kummempi, pääsi vain melkein uransa alusta asti ajamaan parhaassa tallissa ja auto on rakennettu miehelle sopivaksi kuin kortsu kullin päälle.:thumbup:
Heh, jos tässä joku puusilmä on niin katsoppa peiliin(tai Kanadan GP ´08). Aika turha tulla huutelemaan tänne, kun ilmeisesti formulan seuraamisesi rajoittaa hyvin vähäisiin kokemuksiin.

Suosittelen lämpimästi sinua läpikäymään esim. kauden 1992, niin saat jonkinnäköisen käsityksen Schumi lahjoista jo rookiena.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Heh, jos tässä joku puusilmä on niin katsoppa peiliin(tai Kanadan GP ´08). Aika turha tulla huutelemaan tänne, kun ilmeisesti formulan seuraamisesi rajoittaa hyvin vähäisiin kokemuksiin.

Suosittelen lämpimästi sinua läpikäymään esim. kauden 1992, niin saat jonkinnäköisen käsityksen Schumi lahjoista jo rookiena.
Minä suosittelisin lukemaan raamattua:
"Alussa schumi loi maan...";)
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tää vaan taas osoittaa sen että jopa tallikaverusten kesken ero tulee autosta tai sen luonteesta. Suorituskyky tekee eron muihin kuskeihin, luonne tekee eron tallikaveriin.

Ollaan niin monesti nähty kun tallikaverusten voimasuhteet heittää härän pyllyä.. Se vaan on niin, ettei kuskilla ole pahemmin väliä nopeuden suhteen.. Elekääkä ottako mitään esimerkkiä jostain "huippukuskista" ja jostain "tusinakuskista". Niissä taitaa sentään eroa vielä olla..
 

Läskipää

Well-known member
Liittynyt
28.1.2008
Viestit
108
Heh, jos tässä joku puusilmä on niin katsoppa peiliin(tai Kanadan GP ´08). Aika turha tulla huutelemaan tänne, kun ilmeisesti formulan seuraamisesi rajoittaa hyvin vähäisiin kokemuksiin.

Suosittelen lämpimästi sinua läpikäymään esim. kauden 1992, niin saat jonkinnäköisen käsityksen Schumi lahjoista jo rookiena.
Suosittelen sinua tarkastamaan ketkä ajoivat 1992 Schumin tallikavereina. Ja rookie hän oli kyllä vuonna 1991. Sinun ymmärryksesi formuloista taitaa olla aika olematonta.
 
Ylös