Kimin autourheilu-uran jatko

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Nicolelle vielä. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että Kimin huonosta motivaatiosta on muodostunut osittain myytti, vähän niin kuin Alonson auton kehitystaidoista. Jos joku muu kuski kuin Kimi jumiutuu ruuhkaan kisassa tai ei saa renkaitaan toimimaan, niin ei häntä epäillä motivaation puutteesta.

Mutta, tässä nimenomaisessa tilanteessa on kyse siitä, että Brawnin tiimi miettii kuskivalintoja ja Allen sanoi jutelleensa Kimin mahdollisuuksista tiimin kanssa. Eli ei ole kyse Allenin, vaan Brawnin tiimin mielipiteistä. Ja Allen itse vastasi blogissaan, ettei hän ole asioita omasta päästään keksinyt.:):)
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
No jos neuvotteluja meinataan käydä, niin varmasti niitä hoidetaan nyt heti eikä sen jälkeen kun Kimi on vähän lomaillut. Vaikka kuinka sanotaan ettei olisi kiirettä, niin kyllä siellä koko ajan neuvottelut pyörii, todennäköisesti useammankin kaverin kanssa.. Tosin eipähän tuo neuvottelu sinänsä Kimin homma ole eli saattaahan tuo lomaillakin, mutta takuuvarmaa on, että Robertsonit kyllä painaa hommia niska limassa, olettaen siis, että tuo Mersu-pesti Kimiä kiinnostaa..
Lähinnä meinasinkin sitä että, ei mediassa kuuluu Kimin taholta mitään koska on lomalla. Tuskin Kimiä kiinnostaa lomallaan alkaa lehtiin mitään huutelemaan. Robertson varmaankin on töissä. Ilmoittelee sitten julkisuuten kun jotain ilmoitettavaa on tai kun se sopii hänen tarpeisiinsa.
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Nicolelle vielä. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että Kimin huonosta motivaatiosta on muodostunut osittain myytti, vähän niin kuin Alonson auton kehitystaidoista. Jos joku muu kuski kuin Kimi jumiutuu ruuhkaan kisassa tai ei saa renkaitaan toimimaan, niin ei häntä epäillä motivaation puutteesta.
Voihan se niinkin olla että jotkut tahot pitää Kimiä lähes puolijumalana mitä ajotaitoihin tulee. Jos ei kulje, niin pakko sen on johtua motivaatiosta, koska Kimihän ajaa vaikka ostoskärryt podiumille.
 
Viimeksi muokattu:

hunksesko

Member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
6
Kuulin luotettavasta lähteestä, että Kimi on itse sanonut viime viikonloppuna pitävänsä välivuoden ykkösistä.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
ei henkilökohtaista mutta jos postauksia on 4 ja nick on huksesko:yuck:
niin tuo pitäisi jo mun mielestä uutisoida europaan suurimmissa lehdissä. mut juu, en näe mitään syytä heittää noita läppiä kun kuitenkaan ei ole mitään faktaa perustana. kiitos ja anteeksi.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kuulin luotettavasta lähteestä, että Kimi on itse sanonut viime viikonloppuna pitävänsä välivuoden ykkösistä.
täällä on näitä Kimin ryyppykaverien tuttuja aika paljon, tarkennatko missä Kimi oli viikonloppuna? Saat samalla viidennen postauksesi ko nimimerkille.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Eli joku "nobody" on mennyt härnäämään Kimiä rinteessä ja saanut vastaukseksi sen, mikä on tosi niin kauan kunnes toisin päätetään. Tätä se nyt sitten huutelee kaikille, että "Hei, mää tiiän! Kimi ite sano!"
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Joo myönnän, en ole aktiivinen kirjoittelija :) Levillä oli käymässä.
no toivotaan, ettei Kimi voi puhua keskeneräisistä neuvotteluista ystävilleenkään, kunnes kaikki on varmaa. Usein neuvottelutilanteissa on jopa klausuunit asiain salassapidosta ja päämiehet etenkin tietävät, että managerit tarvitsevat työrauhan. Silloin on helpointa sanoa se totuus, mikä toistaiseksi on voimassa ja siirtyä keskustelussa seuraavaan aiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
no toivotaan, ettei Kimi voi puhua keskeneräisistä neuvotteluista ystävilleenkään, kunnes kaikki on varmaa. Usein neuvottelutilanteissa on jopa klausuunit asiain salassapidosta ja päämiehet etenkin tietävät, että managerit tarvitsevat työrauhan. Silloin on helpointa sanoa se totuus, mikä toistaiseksi on voimassa ja siirtyä keskustelussa seuraavaan aiheeseen.
Näinhän se nimenomaan on. Vaikka oliskin Kimin kanssa päässyt höpiseen viikonloppuna, niin tuskimpa sieltä sen kummempaa olis suusta tullut kuin välivuosi :)
 

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
Näinhän se nimenomaan on. Vaikka oliskin Kimin kanssa päässyt höpiseen viikonloppuna, niin tuskimpa sieltä sen kummempaa olis suusta tullut kuin välivuosi :)
Kimin tuntien sitä varmaan työasiat edes kiinnosta lomalla, joten fanitkin saa samoja vastauksia mitä toimittajat. :D Ja jos Kimillä ei oo nimeä mersu sopparissa, niin ei sitä voi edes muuta sanoa kuin mitä kerrottu aikaisemminkin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Just tuota tuo Allen harrastaa, kertoo jutelleensa asianosaisten kanssa ja sitten sekoittaa juttuun omia mielipiteitään (jotka perustuu johonkin yhteen päähänpinttymään), piilottaa johonkin sivulauseeseen sitten sen pikku yksityiskohdan että kukaan muu ei näin ole sanonut paitsi hän itse, mutta antaa kuitenkin lukijalle sen kuvan että juuri näin asianosaiset hänelle ovat sanoneet. Sitten näistä Allenin teorioista tulee muka faktaa, jota britit ja muutkin toistelevat mantran omaisesti foorumeilla. Olen nähnyt tuostakin jutusta poimittuja "faktoja" jonkun heittelevän ilmaan kuin ne olisi kuultu suoraan Ferrarilta ja Brawnilta. Ei ole, vaan ne ovat peräisin Allenin ihmeellisestä maailmasta, jossa hänen kehittämänsä päähänpinttymät muuttuvat faktoiksi.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Niin kuin tännekin yksi Kimin ystäväpiirin kautta Viime viikonloppuna sapattivuosipäätöksestä kuullut, niin myös Heikki-Kulta lienee saanut uudelleen saman viestin: sapattivuosi. Tämä viesti tuntuu vahvistuvan. Harmi.

http://www.ts.fi/f1/uutiset/90703.html

Tallipäällikkö Ross Brawn haluaisi Kimi Räikkösen, mutta suomalaispilotti aikoo pitää sapattivuoden F1-autoilusta ja hakee haasteita toisaalta.​

Jos se tähän menee, niin ilmeisesti Kimi kaipaa ulos sirkuksesta. Siis koska kyllähän Mersukortti oli sellainen mihin kannattaisi muutoin tarttua. Ilmeisesti paska päätös Ferrariuralle koetteli myös voimia. Lienee vielä niin, ettei vuoden päästä ole näitä voittaja-autoja ja paikkoja tarjolla senkään vertaa kuin nyt. Ellei sitten RB:in kanssa ole jotakin puhuttuna mistä emme tiedä - tai parin muun tallivaihtoehdon.

Toisaalta, voihan tauko joskus tulla tosi tarpeeseen ja Kimi tiedostaa ettei ilman jaksa olla parhaimmillaan jonkun osa-alueen kärsimättä. Sellainen alue voi ajamisen sijaan olla myös ihmissuhteet joita ei kuskina varmaakaan hirveästi ehdi hoitamaan. Ja kun rahaa jo on enemmän kuin ehtii tuhlaamaan, niin mahdollisuuksia on arvottaa asioita jo toisinkin.

Näin ajatellen sapattivuosi on jopa hienoa asia. Harva kuskeista voi ladata akkujaan siten ja täyteen. Mutta se iso varjo on sapattivuoden muuttuminen vain irroittautumisen surutyöksi - eli pehmeä termi ja siitä siirtyminen lopettamispäätökseen. Näin ei tietenkään tarvitse olla ja jos kenellä - ainakaan Kimillä.
 
Viimeksi muokattu:

Tiedemies

Well-known member
Liittynyt
22.11.2009
Viestit
164
Ettei nyt vain kävisi niin että sapattivuodella Kimi huomaa että perkele, kylläpä tekeekin mieli palata ykkösiin ja ottaa toinen MM, mutta paikkoja ei sitten enää juuri olekkaan.

Eihän tässä jää jäljelle kuin Red Bull sitten enää ja kuka sanoo että heidän kanssaan saataisiin Räikköstä miellyttävä sopimus aikaan vuodelle 2011?

Kertoo kyllä aika paljon siitä että poltetta ei enää ole mikäli mies ei nyt Mersun paikkaan tartu, mikä on harmillista näin fanin kannalta, mutta tietysti oikea päätös jos/kun homma ei maistu.
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Olen viime aikoina lukenut Heikki Kullan kirjoittamaa kirjaa: Tuskien Grand Prix, jossa seurataan Mika Häkkisen tietä kolmanteen maailmanmestaruuteen kaudella 2001.

Oli ihan selvää jo pitkälti ennen kauden päätöstä, että Mika Häkkinen ei jatka enää Formula 1-luokassa kauden 2001 jälkeen. Omituinen nahkapäätös pitää välivuosi ja samalla sopimus voimassa McLareniin oli jotain uutta. Kun Ron Dennisiltä kysyttiin Mikan sapattivuoden julkistamisen jälkeen, että palaako Mika McLarenille Kimi Räikkösen tallikaveriksi, niin Ron Dennis vastasi epäsuorasti, että jos Kimi Räikkönen ja Mika Häkkinen ovat parhaat saatavilla olevat kuljettajat vuoden 2003 autoihin, niin silloin he ajavat. Vaikka kyllä Ronzo silloin jo tiesi, ettei Mikalle ole enää autoa alle 2003 (ainakaan McLarenilla, ja toisaalta sopimus McLarenin kanssa esti menemästä muualle).

Tämä tarina ei nyt sitten tietenkää liity suoranaisesti Kimi Räikköseen millään tavoin, mutta jos tuosta nyt voisi mitään linjaa vetää, niin kyllä se paluu tulee olemaan vaikeaa, jopa mahdotonta. F1 on laji, jossa ei tulla ja mennä miten sattuu.
 
Viimeksi muokattu:

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Lienee vielä niin, ettei vuoden päästä ole näitä voittaja-autoja ja paikkoja tarjolla senkään vertaa kuin nyt. Ellei sitten RB:in kanssa ole jotakin puhuttuna mistä emme tiedä - tai parin muun tallivaihtoehdon.
Mietitäänpä, millä autoilla niitä F1-osakilpailuja ja mestaruuksia on viime vuosina voitettu:

2007: Ferrari & McLaren
2008: McLaren & Ferrari
2009: Brawn & Red Bull

2010: ??? Kukaan ei tiedä.
2011: Kukaan ei tiedä sitäkään vähää.

Olisi typerää uskotella, että Ferrari ja McLaren olisivat jatkossa niitä talleja, joilla EI ajeta mestaruudesta. Joten on oletettavaa, että ensi kauden mestaruudesta taistellaan juuri näillä autoilla. Red Bull oli vahva nyt päättyneen kauden lopussa, mutta on otettava huomioon, että RB pääsi nousemaan Brawnin kanssa osakilpailuvoittoihin 2009 osittain siksi, että Ferrari ja McLaren olivat tehneet linjauksensa auton kehittelyssä KERSiin panostamalla ja rämpivät siksi. Toisaalta Brawn sai etua siitä, että tupladiffusööri oli käytössä heti kauden alusta lähtien JA että autoa oli kehitetty tuulitunneleissa etc. Hondan rahoilla kuukausitolkulla.

Tätä etulyöntiasemaa ei Red Bullilla ja Brawnilla (nyk. Mercedes GP) ole enää ensi kaudella.

Red Bullin vahvuus 2009 oli aerodynaamisen paketin vahvuudessa, mutta moottorien epäluotettavuus vei sitten mahdollisuuden taistella mestaruudesta. Tämä epävarmuus tulee leijumaan myös Red Bullin yllä kaudella 2010. On myös muistettava, että vaikka Adrian Newey on nero F1-autojen suunnittelussa, niin hänenkin uralleen mahtuu epäonnistumisia (mm. McLarenin delfiininokka, joka ei ikinä päässyt radalle - oliko se 2004??). Onnistuuko Newey-Renault -yhdistelmä olemaan voittava paketti kaudella 2010?

Mercedeksen suurin valttikortti kaudelle 2010 tulee olemaan Ross Brawn. Hän on kiistattomasti osoittanut olevansa F1-maailman "master mind". Minkälainen menestys siitä seuraisi, jos Newey ja Brawn yhdistäisivät voimansa samassa tallissa! Enivei, Mercedes on linjannut käyttävänsä omaan talliin vähemmän rahaa kuin McLareniin, joten on selvää, että myös kehityspanokset ovat silloin rajoitetummat, kuin 2008 Hondan rahoilla tehty vuoden 2009 voittaja-auto.

Uskooko joku, että 2010 mestaruustalli ja -kuljettaja tulisi näiden listattujen tallien ulkopuolelta?

Tai uskooko joku, että Ferrari ja McLaren epäonnistuisivat autojensa kanssa toisen vuoden putkeen?

Luuleeko joku, että 2011 (Kimin uumoiltu paluu sapattivuodelta) Kimille löytyisi alle auto, jolla voisi taistella osakilpailuvoitoista ja maailmanmestaruudesta? Ferrarille Kimi ei voi palata ja McLarenilla on pitkäaikaiset sopimukset molempien kuljettajien kanssa. Kimi oli hyvin suora, avoin ja rehellinen sanoessaan: "McLaren tai ei mitään." Kyllä Kimi ymmärtää, että mestaruudesta taistellaan jatkossa vain Ferrarilla ja McLarenilla.

Tästä johtopäätöksenä: Kimi voisi palata 2011 vain McLarenille, mikäli siellä olisi kuljettajan paikka vapaana.

Oma johtopäätökseni on se, että Kimi jää nyt sapattivapaalle F1-luokasta eikä palaa sinne enää takaisin, mistä olen tietysti kovinkin harmissani. On käsittämätöntä, että kuljettajat kuten Barrichello tai Heidfeld pystyvät löytämään auton allensa kaudelle 2010, mutta Kimi valtavana lahjakkuutena ei. Sitä ei meikäläisen oikeudentajulla pystytä selittämään.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
On käsittämätöntä, että kuljettajat kuten Barrichello tai Heidfeld pystyvät löytämään auton allensa kaudelle 2010, mutta Kimi valtavana lahjakkuutena ei. Sitä ei meikäläisen oikeudentajulla pystytä selittämään.
No, edellämainitut taivat mennä mihin pääsevät, Kimi minne haluaa tai ei sitten minnekään. Ja fyffeekin on jo kymmenkertaisesti näihin verraten. Mutta kieltämättä urheilulliselta kannalta varsin vääristävää asiainkulkua ja yhä vain suurempi todiste lajin kalustokeskeisyydestä.
 
Viimeksi muokattu:

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Ilmeisesti paska päätös Ferrariuralle koetteli myös voimia. Lienee vielä niin, ettei vuoden päästä ole näitä voittaja-autoja ja paikkoja tarjolla senkään vertaa kuin nyt.

Toisaalta, voihan tauko joskus tulla tosi tarpeeseen ja Kimi tiedostaa ettei ilman jaksa olla parhaimmillaan jonkun osa-alueen kärsimättä. Sellainen alue voi ajamisen sijaan olla myös ihmissuhteet joita ei kuskina varmaakaan hirveästi ehdi hoitamaan. Ja kun rahaa jo on enemmän kuin ehtii tuhlaamaan, niin mahdollisuuksia on arvottaa asioita jo toisinkin.

Näin ajatellen sapattivuosi on jopa hienoa asia. Harva kuskeista voi ladata akkujaan siten ja täyteen.
Samaa mieltä. Motivaatiota voisi olla hyvä hakea rallipuolelta.
Lisäksi ensi kaudelle säännöt muuttuvat sen verran radikaalisti, jälleen kerran,
että on vaikea ennustaa mitkä tallit menestyvät. Mc Larenia ja Ferraria pidetään ennakkosuosikkeina kylläkin. Jos niihin ei päässyt, niin riskiä menestymättömässä tallissa ei kannata ottaa. Jos sitten 2011 -kaudella olisi vapaana paikka tallissa, joka menestyi v. 2010.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Kuulin luotettavasta lähteestä, että Kimi on itse sanonut viime viikonloppuna pitävänsä välivuoden ykkösistä.
Juuri tätähän me on kaivattu. No, niin nyt voi unohtaa Kimin vähintään vuodeksi F1 -hommista ja siirtyä seuraamaan rallin MM-sarjaa mielenkiinnolla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös