Talvitestit 2010

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
1 Webber Red Bull 1m19.299s
2 Alonso Ferrari 1m20.115s +0.816
3 Button McLaren 1m20.394s +1.095
4 Hulkenberg Williams 1m21.432s +2.133
5 Schumacher Mercedes 1m21.437s +2.138
6 Kubica Renault 1m21.916s +2.617
7 Sutil Force India 1m21.939s +2.640
8 Alguersuari Toro Rosso 1m22.719s +3.420
9 Kobayashi Sauber 1m22.810s +3.511
10 Di Grassi Virgin 1m23.504s +4.205
11 Kovalainen Lotus 1m23.745s +4.446

All timing unofficial. Updated: 15:26 GMT

Edit: 15:36 Kovalainen improves to 1m23.521s, 0.017s splits the new teams.

Ongelmien jälkeen Kovalainenkin vauhdissa :thumbup:
Lotus on Virginin tahdissa ihan heti. Ai niin mutta kun se on 10 vuotta vanha foorumilaisten mukaan....
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Päivän lopulliset ajat.

Koodi:
 1 Webber      Red Bull    1m19.299s
 2 Alonso      Ferrari     1m20.115s  +0.816
 3 Button      McLaren     1m20.394s  +1.095
 4 Hulkenberg  Williams    1m21.432s  +2.133
 5 Schumacher  Mercedes    1m21.437s  +2.138
 6 Kubica      Renault     1m21.916s  +2.617
 7 Sutil       Force India 1m21.939s  +2.640
 8 Kobayashi   Sauber      1m22.228s  +2.929
 9 Alguersuari Toro Rosso  1m22.564s  +3.265
10 Di Grassi   Virgin      1m23.504s  +4.205
11 Kovalainen  Lotus       1m23.521s  +4.222
Järjestys alkaa olla varsin uskottava (mitä nyt Williams turhan korkealla), samoin tulokkaiden nopeusero vanhoihin. Vanhojen välillä on tosin vielä liikaa haarukkaa.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Päivän lopulliset ajat.

Koodi:
 1 Webber      Red Bull    1m19.299s
 2 Alonso      Ferrari     1m20.115s  +0.816
 3 Button      McLaren     1m20.394s  +1.095
 4 Hulkenberg  Williams    1m21.432s  +2.133
 5 Schumacher  Mercedes    1m21.437s  +2.138
 6 Kubica      Renault     1m21.916s  +2.617
 7 Sutil       Force India 1m21.939s  +2.640
 8 Kobayashi   Sauber      1m22.228s  +2.929
 9 Alguersuari Toro Rosso  1m22.564s  +3.265
10 Di Grassi   Virgin      1m23.504s  +4.205
11 Kovalainen  Lotus       1m23.521s  +4.222
Järjestys alkaa olla varsin uskottava (mitä nyt Williams turhan korkealla), samoin tulokkaiden nopeusero vanhoihin. Vanhojen välillä on tosin vielä liikaa haarukkaa.
Totta. Lotus näyttää kuitenkin selkeästi vahvemmalta kuin Virgin kun otetaan huomioon että heillä on vähemmän testikilometrejä takana.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Totta. Lotus näyttää kuitenkin selkeästi vahvemmalta kuin Virgin kun otetaan huomioon että heillä on vähemmän testikilometrejä takana.
Mun mielestä ei todellakaan näytä, eikä ainakaan selkeästi!

Virgin on välillä väläytelly kyllä nopeuttakin, mut luotettavuudessa taitaa olla ongelmia.

Melkolailla tasoissa taitaa kilometrillisesti olla Virgin ja Lotus tasoissa, ottaen huomioon Virginin viimme viikkoiset testi tyyliin: pari kierrosta päivässä.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Mun mielestä ei todellakaan näytä, eikä ainakaan selkeästi!

Virgin on välillä väläytelly kyllä nopeuttakin, mut luotettavuudessa taitaa olla ongelmia.

Melkolailla tasoissa taitaa kilometrillisesti olla Virgin ja Lotus tasoissa, ottaen huomioon Virginin viimme viikkoiset testi tyyliin: pari kierrosta päivässä.
Poistetaan sana selkeästi. :)
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Kovalainen pässee laittamaan Kempin tulille. Toivon mukaan ensi kaudella ei sattuisi mitään Massan onnettomuuden tapaista uudestaan. Varsinkin jos nuo Camposit ja USF1:t vaivautuu kisaamaan niin jouset ei välttämättä ole niitä suurimpia ja vaarallisimpia osia mitä autoista saattaa lennellä.
Eikös yleensä kaikesta pahasta suojaduta spärdärein...joten ei muuta kun sulttaania virginin ja lotuskukan ympärille. Pysyy tavarat sisällä eika satuta muita :D

Ei tuo tulokkaiden vauhti hämmästytä yhtään - juuri sitä mitä odotettiin. Lisää uusia talleja...

Heikki siellä mihin taidot edellyttää...tuolla kaulustolla. Paska mikä paska - ainakin auto.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Just 1 :D

Otetaan nyt kuitenkin huomioon, että Virgin on tehty pleikkarilla, ja on -surkeasta aerosta huolimatta -aerodynamiikaltaan selvästi tehokkaampi kuin Lotus. Kovalainen valittelee downforcen vähyyttä. Mikä yllätys. Selkeästihän Virginissä on enemmän potentiaalia, vaikkei sillä maaliin päästäkään -vielä. Lotus taas tuskailee käsittämättömästi ylikuumenemisongelmien kanssa, vaikka ponttoonit ovat latomaisen kookkaat. Mitä ihmettä se Mike on oikein on säätänyt? Se voidaan varmasti jo myöntää, että paskan auton on vääntänyt. Superpaskan.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Ferrari on kovin sanoo Buttoni tämän päivän perusteella. Alonso vie mestaruuden ja Kimille tuli paskaan aikaan lähtö. Kohta se kausi alkaa niin nähdään kuka menee kovaa ja kuka ei. Tuntuu noiden eri kuskien arviot hiukan poiketa toisistaan siitä kuka on nopein.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Just 1 :D

Otetaan nyt kuitenkin huomioon, että Virgin on tehty pleikkarilla, ja on -surkeasta aerosta huolimatta -aerodynamiikaltaan selvästi tehokkaampi kuin Lotus. Kovalainen valittelee downforcen vähyyttä. Mikä yllätys. Selkeästihän Virginissä on enemmän potentiaalia, vaikkei sillä maaliin päästäkään -vielä. Lotus taas tuskailee käsittämättömästi ylikuumenemisongelmien kanssa, vaikka ponttoonit ovat latomaisen kookkaat. Mitä ihmettä se Mike on oikein on säätänyt? Se voidaan varmasti jo myöntää, että paskan auton on vääntänyt. Superpaskan.
Mistä sinä voit ennustella Lotuksen pontentiaalin, kun heidän auto on hätäisesti kasattu ja tulossa radikaaleja uudistuksia. Lueppas esimerkiksi Kovalaisen tämänpäivän haastattelu ja oletko vieläkin samaa mieltä, että Lotus on tehnyt huonon valinnan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lotus taas tuskailee käsittämättömästi ylikuumenemisongelmien kanssa, vaikka ponttoonit ovat latomaisen kookkaat.
Voisko joku selventää, missä yhteydessä nämä on tulleet esille vai vaatiiko ylikuumenemisongelmankin toteaminen harjaantunutta silmää?

Mitä onnistuneisuuteen tulee, niin Lotus on aika lailla tarkalleen niin hyvä tai paska kuin Gascoyne on luvannut. Ihan en ymmärrä, millä perustein Virgin on kaksikosta selkeästi potentiaalisempi, mutta tällä hetkellä kaksikko vaikuttaa tasapäiseltä lukuunottamatta luotettavuutta, jossa Lotus näyttää olevan edellä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Vaikeaapa tuo kärkitallien vertailu on. Tänään on keskitytty vertaamaan eri rengasseoksia (pehmeä, medium, kova) ja Allenin mukaan mm. Schumacher ja Hulkenberg keskittyivät kovempiin seoksiin ja Webber ajoi pehmeää ja mediumia. Webberin aika pehmeällä seoksella 3 kierroksen stintillä. Myös Alonso ajoi lähinnä pehmeällä seoksella ja parhaat ajat tulivat 10-15 kierroksen stinteillä ja pehmeällä seoksella.

http://www.jamesallenonf1.com/2010/02/jerez-days-3-webber-shines-in-the-dry/
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
http://www.ts.fi/f1/uutiset/112784.html

jaa-a. HK:n mukaan RB on erittäin nopea kevyenä, Ferrari vahva kevyenä ja etenkin bensakuormalla jossa myös hellä renkaille. McLaren olisi pari kymmenystä perässä. Toisin sanoen Ferrarille taipuisi johtoasema testien mestaruusajossa.

Mersu hieman arvoitus - taitaa jäädä näistä, tosin Brawnin tapoihin kuuluu piilottaa iskukykyään.

Ferrari muuttanut muuten vanteen kiinnitystä - nyt kun renkaidenvaihdon nopeuskisatkin alkavat. Toinen seikka, joka ei testeissä oikein ilmi tule on polttoaonekulutus. Ferrari ei viimekauden moottorilla ollut tässä kovin hyvä - miten on sitten kehitystyön kieltorajoissa onnistunut tätä parantamaan. Ja mainittakoon, että jos kisoissa on kiusausta ajaa esim lopussa laihemmalla seoksella - seurauksena voi olla ylikuumenemisongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ja heti punaiset liput. Gascoynekin aloittaa päivän terveellisellä aamiaisella... :)

m&ms and a diet coke...breakfast for kings, album this morning : sterephonics - decade in the sun
Näytä liitetiedosto 11330
 

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
http://www.ts.fi/f1/uutiset/112784.html

Ferrari muuttanut muuten vanteen kiinnitystä - nyt kun renkaidenvaihdon nopeuskisatkin alkavat. Toinen seikka, joka ei testeissä oikein ilmi tule on polttoaonekulutus. Ferrari ei viimekauden moottorilla ollut tässä kovin hyvä - miten on sitten kehitystyön kieltorajoissa onnistunut tätä parantamaan. Ja mainittakoon, että jos kisoissa on kiusausta ajaa esim lopussa laihemmalla seoksella - seurauksena voi olla ylikuumenemisongelmia.
johan ne ferrarilla viime kaudella sano että polttoaineen kulutus ongelmat on ratkaistu, kulutuksen suhteen ei siis PITÄISI olla mitään merkittävää eroo muihin...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Päivän lopulliset ajat.

Järjestys alkaa olla varsin uskottava (mitä nyt Williams turhan korkealla), samoin tulokkaiden nopeusero vanhoihin. Vanhojen välillä on tosin vielä liikaa haarukkaa.
Oliko sillä Cosworthilla käytössä vapaat kierrokset eikä niitä ole rajattu???:doubtful:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Williams peittelee vauhtiaan... Bahrainissa rävähtää.
 
Ylös