->Lisätehot tekisivät autoista taas paljon kalliimpia, koska voimansiirrolta vaadittaisiin enemmän, samoin turvallisuuden vuoksi muulta rakenteelta. Tehokkaammilla autoilla olisi väistämättä vaikutuksia myös rallien turvallisuusvaatimuksiin. Mitä kovempi vauhti, sitä suuremmat suoja-alueet.
Ralliauto huipputasolla on väkisinkin jonkinlainen kompromissi, jos halutaan, että kilpailu on mahdollista ilman kymmenien miljoonien tehdaspanostusta. On niin helppo huudella, että kaikki on paskaa ja prototyypeillä pitäisi ajaa tms, mutta siinä unohdetaan (internetkeskustelulle tyypillisesti) kaikki muut näkökulmat paitsi se johon on itse takerruttu.
Haluaisinko nähdä rallin MM-sarjaa ajettavan jokkisluokan autoilla? En haluaisi, vaikka kilpailua todennäköisesti olisi enemmän kuin voisi toivoa. Mutta en myöskään välitä nykyisestä WRC:eilla ajettavasta MM-sarjasta, jossa ajetaan kahdella automerkillä ja jännitettävät asiat kilpailuissa ovat tiivistettynä, että pärjääkö Hirvonen soralla Loebille, kestopäällysteellä Sordolle ja onnistuuko Latvala ajamaan jossain kilpailussa kärjen vauhtia maaliin saakka.
Autoja(kin) koskevat säännöt on kirjoitettava sen mukaan mitä sarjalta halutaan. Sarja on kuitenkin viime kädessä se tuote, jota myydään katsojille. Siinä on otettava huomioon helvetisti muitakin asioita kuin millainen auton pitäisi olla, että se olisi näyttävä.