Otto Hokkanen
Well-known member
Vauhdinmaailma on taas väsännyt eri moottoriurheilulajien suomalaiskuskeista omat Top 20 -listansa. Rata-autoilun listalta löytyy jälleen varsin käsittämättömiä rankkauksia.
Aloitetaanpa ihmettely sijoista 5. ja 6. Kahdesta Englannin Rellu-sarjaa ajaneesta kuskista korkeammalle on ränkätty Matso Laine. Ensikertalaiselle ja kesken kauden loukkaantuneelle kaverille täytyy toki antaa vähän anteeksi, mutta kuuluuko hän silti Jesse Krohnin edelle?
Siinä missä laineen paras sijoitus kisassa oli 6., löytyy Jesseltä voitto sekä muutama podiumi ja kisan nopein kierros...
Krohnin F3-ajoista mainitaan Saksan Trophyn viitossija – ei kuulosta hääviltä, jos ei tiedä, että Jesse ajoi vain osan kaudesta: 8 kisaa, yhtä keskeytystä lukuun ottamatta aina pallilla ja 3 voittoja + pisteitä myös Cupin puolella Trophy-autolla. Vaikuttaako jo paremmalta? Lisäksi vielä muutama kisa European F3 Openia ("Espanjan F3"), jossa kertaalleen B-luokan autolla kokonaiskisan podiumille.
Mä noistaisin Jessen näillä näytöillä Mika Mäenkin edelle.
Sitten kitinää kotimaisista sarjoista: Miten ihmeessä Mikko Eskelinen voi olla listalla suomenmestareista korkeimmalla?? GT oli kuitenkin SM-luokista vähäautoisin. GT3-luokan, eli divisioonan 1 autoja oli parhaimmillaankin kisassa vain 5 ja vähimmillään 3... lähinnä vitsi tämä "RataSM:n uusi pääluokka".
Ja eteenpäin! Heti seuraavalta sijalta löytyy toinen SM-voittaja: Formula Rellujen mestari Jukka Honkavuori. Jukka on tehnyt hienoa työtä (ensin mestaruus FFordeissa 2008 ja nyt ensimmäisellä siipiformulakaudellaan Relluissa), enkä hänen sijoitustaan listalla protestoi lainkaan (paitti ny sen verran, että kyllähän Honkavuori sentään Eskelisen edelle kuuluisi!), mutta onko oikein, että eroa kahteen muuhun formulamestariin on valtavasti?
Kaikki kotimaiset formulaluokat kärsivät kaudella 2009 osanottajapulasta. Rellujen lisäksi alle kymmeneen autoon jääneen Formula Fordin mestaria Janne Knuutista ei VM:n listalla ole noteerattu ollenkaan. Isoimman ja nopeimman luokan, F3:n, mestari Kimmo Joutvuo taas roikkuu viimeisellä paikalla.
Kimmo nöyryytti wanhalla autolla ja pienellä budjetilla muuta porukkaa sen verran ylivoimaisesti, että arvostan SM-kullan selvästi korkeammalle kuin vaikkapa listalla Joutvuon edeltä löytyvän Toomas Heikkisen kahdeksannen sijan Saksan Relluissa.
Yli 30 auton Legends Trophyn mestari Sami Erkkilä on muuten VM:n mielestä ilmeisesti ihan turha jätkä. Ainakaan kahdenkympin sakkiin Sami ei mahdu, vaikka vastusta matkalla mestariksi oli siis n. 10 kertaa se, mitä Eskelisellä.
Aloitetaanpa ihmettely sijoista 5. ja 6. Kahdesta Englannin Rellu-sarjaa ajaneesta kuskista korkeammalle on ränkätty Matso Laine. Ensikertalaiselle ja kesken kauden loukkaantuneelle kaverille täytyy toki antaa vähän anteeksi, mutta kuuluuko hän silti Jesse Krohnin edelle?
Siinä missä laineen paras sijoitus kisassa oli 6., löytyy Jesseltä voitto sekä muutama podiumi ja kisan nopein kierros...
Krohnin F3-ajoista mainitaan Saksan Trophyn viitossija – ei kuulosta hääviltä, jos ei tiedä, että Jesse ajoi vain osan kaudesta: 8 kisaa, yhtä keskeytystä lukuun ottamatta aina pallilla ja 3 voittoja + pisteitä myös Cupin puolella Trophy-autolla. Vaikuttaako jo paremmalta? Lisäksi vielä muutama kisa European F3 Openia ("Espanjan F3"), jossa kertaalleen B-luokan autolla kokonaiskisan podiumille.
Mä noistaisin Jessen näillä näytöillä Mika Mäenkin edelle.
Sitten kitinää kotimaisista sarjoista: Miten ihmeessä Mikko Eskelinen voi olla listalla suomenmestareista korkeimmalla?? GT oli kuitenkin SM-luokista vähäautoisin. GT3-luokan, eli divisioonan 1 autoja oli parhaimmillaankin kisassa vain 5 ja vähimmillään 3... lähinnä vitsi tämä "RataSM:n uusi pääluokka".
Ja eteenpäin! Heti seuraavalta sijalta löytyy toinen SM-voittaja: Formula Rellujen mestari Jukka Honkavuori. Jukka on tehnyt hienoa työtä (ensin mestaruus FFordeissa 2008 ja nyt ensimmäisellä siipiformulakaudellaan Relluissa), enkä hänen sijoitustaan listalla protestoi lainkaan (paitti ny sen verran, että kyllähän Honkavuori sentään Eskelisen edelle kuuluisi!), mutta onko oikein, että eroa kahteen muuhun formulamestariin on valtavasti?
Kaikki kotimaiset formulaluokat kärsivät kaudella 2009 osanottajapulasta. Rellujen lisäksi alle kymmeneen autoon jääneen Formula Fordin mestaria Janne Knuutista ei VM:n listalla ole noteerattu ollenkaan. Isoimman ja nopeimman luokan, F3:n, mestari Kimmo Joutvuo taas roikkuu viimeisellä paikalla.
Kimmo nöyryytti wanhalla autolla ja pienellä budjetilla muuta porukkaa sen verran ylivoimaisesti, että arvostan SM-kullan selvästi korkeammalle kuin vaikkapa listalla Joutvuon edeltä löytyvän Toomas Heikkisen kahdeksannen sijan Saksan Relluissa.
Yli 30 auton Legends Trophyn mestari Sami Erkkilä on muuten VM:n mielestä ilmeisesti ihan turha jätkä. Ainakaan kahdenkympin sakkiin Sami ei mahdu, vaikka vastusta matkalla mestariksi oli siis n. 10 kertaa se, mitä Eskelisellä.