No jos meidän seikkailuista oli kyse, niin ensimmäinen rallini kuljettajan paikalta sujui Tunturissa hyvin. Keskellä tietä mentiin ja hauskaa oli mitä nyt vähän alussa jännitti.
Ensimmäinen Ek siikakämä ensimmäistä kertaa kuljettajana ja ensimmäistä kertaa rallitiellä. Sujui ihan omasta mielestä hyvin ja oli ainoa pätkä jossa meillä oli nuotit matkassa, mutta aika oli hiukan yllätys jälkeen päin koska ohitimme numeron 171 pätkällä ja olimme omien aikojemme mukaan 15sekuntia Niko Veikkasta perässä, mutta siitä huolimatta 171 numero laittoi meitä melkein 2minuuttia pattiin. No ehkä emme ymmärtäneet kaikkea rallin ajanotosta
Väli tankkaus ja 2-litraa öljyä moottoriin.
Seuraavasta ek:sta tuli meidän osalta siirtymä sinne olisi myös ollut nuotit.
Yleisöpätkä raviradalla oli vähän turhaa pumppailua, sitä emme ajaneet nuotituksessa läpi. mutta kuitenkin tuli oman luokan pohjat.
seuraavaksi oli huolto jossa huoltomiehet katsoivat auton läpi mitään ongelmia ei ollut ainut vaan että bmw söi öljyä aika reippaasti.
seuraaville pätkille mennessä huomasimme että toinen nuottivihko oli jäänyt huoltoautoon. No pienen naurun jälkeen ajattelimme no päästellään sitten pimeään pimeesti =)
Heinunkierto meni omasta mielestä hyvin mutta aika oli aika huono no ekaa kertaa pääsi ajamaan kuitenkin bmw:llä 5-vaihteella rajoittimeen että oli siellä vähän ainakin vauhtia välillä.
siitä tankkaukseen ja tankki täyteen ja 2-litraa öljyä koneeseen siirtymällä ja huomasimme että nyt tulee myöhiä, no peleihin vauhtia ja juuri omalla minuutilla sisään. huhuh... ei siis tullut myöhästymistä, mutta meinasi kyllä yhden kerran pienellä siirtymätiellä karata pelit käsistä.
Eniselkä oli pientä tietä ja vaikeaa pimeys oli vallannut pätkän ekaa kertaa siis ihan pimeessä turhia nostoja ehkä olisi nuotti ollut nyt poikaa. Sen huomasin että pienellä tiellä en uskaltanut mennä rohkeasti.
Viimeinen muttei vähäinen vaan legendaarinen Ristilampi. Alku oli erittäin vaikeaa pientä tietä jossa oli muutama happi paikkakin. Loppupäässä pientä tietä oli Niko Veikkanen varoittamassa kun oli keskeyttänyt. Pienellä tiellä alkoi myös näkyä Mäenpään Petterin 171 valot peileissä. Isolle tielle käännyttäessä päätimme sitten nostaa vauhtia Tammisen Jyrkin kanssa ja se tulikin aika hyvin vaikkei nuotteja ollutkaan sai ajaa bmw:lläkin 5-vaihteella kaikki taulussa pitkiä matkoja. Kertakaikkiaan hienoa vuoristorataa. 171 numeroa ajoimmekin sitten 1.5 minuuttia karkuun isolla tiellä
.
Lopussa oli vaikeaa viimeiset 2km kun tiesi että tässähän taitaa päästä tunturin maaliin ja maaliin päästiin.
Viimeinen siirtymä sitten maalilavalle jouduttiin vielä matkalla Rovaniemelle lisäämään bmw:hen 2-litraa taas öljyä.
Jyrkin kanssa huomasimmekin että kyllä siellä Itä Saksassa ainakin yksi BMW on tehty koska alkoi tämä meidän auto muistuttamaan 2-tahtiautoa öljyn syönnin kanssa (Moottori remontti oli tehty 2viikkoa ennen kilpailua ettei se voi kuluneisuudesta johtua).
No meidän seikkailu päättyi Lordi aukiolle ja luokan 2-sijalle ja A-junnujen yleiskilpailun 6sijalle. eli luokkamme viimeinen maaliin päässyt ja a-junnujen viimeinen. Hienoa oli ja tavoite saavutettiin eli maali.
Tässä vielä tuuletus kuva
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=338072
Anteeksi vielä huono oikeinkirjoitus.