BudLightJaguar
Well-known member
Olihan siinä vielä MG Metro. Se auto vaan ei juuri alueralleja isompaa menestystä saavuttanut.ja B-ryhmäläisistäkin tuo S1 piti ainoana kunnon metakkaa.
Olihan siinä vielä MG Metro. Se auto vaan ei juuri alueralleja isompaa menestystä saavuttanut.ja B-ryhmäläisistäkin tuo S1 piti ainoana kunnon metakkaa.
Olipas hieno rata! Mut ei näkyny runkia...Ei nyt niinkään rallia, mutta pirun hauskaa touhua oli tämäkin suosittelen jos on mahdollisuudet!!
https://www.youtube.com/watch?v=FEN0BzzLLik
Kiva nähdä Pondia.https://www.youtube.com/watch?v=oyvybCB9qnE
Hauskan näköistä kalustoa ollut Irlannissa vuonna 1991. Oikeastaan vähän samaa osastoa millä Suomessa ajettiin rallisprinttiä, esim Metrot ja takavetoisiksi muutetut Mk. III Escortit. harvinaisuuksina takavetoinen Peugeot 205 ja nelivetoinen Madza RX-7. Ja kaikki nämä kilpailivat tasapäisesti a-ryhmän nelivetoisten Sierrojen kanssa.
Jotkut autot päätyivät sitten aika kauas ajouralta :eek!:Jari-Pekka rallista vähän actionia.
Hyvän sijoituksen olisi aikanaan tehnyt jos olisi jonkun MG Metron hankkinut joskus 1987-90. Sen jälkeen kun B-ryhmäläiset MM-tasolla kiellettiin, joitakin malleja sai käytännössä pilkkahintaan. Enkä nyt usko että Alamäet ja muut Peugeoteistakaan nyt miljoonia maksoivat...Oikeastaan vähän samaa osastoa millä Suomessa ajettiin rallisprinttiä, esim Metrot ja takavetoisiksi muutetut Mk. III Escortit .
Jes ja tuo mk3 takavetohan onkin Gartrac g3, jossa hyödynnetty mk2 osia, nelilinkki tuentaa takana yms. ja koneena 2.2 litrainen pinto cosworthin twincam kannella. Kehitetty ralliin ja rallicrossiin.Kiva nähdä Pondia.
Tehtiinköhän tuohon Mk3 Escoon jotain yleisesti saatavaa muutossarjaa, vai oliko nuo jollain mk2, tai sierran alustalla? Noita kuitenkin oli jonkun verran ainakin Irlannissa. BDG kai siellä konepellin alla lymyää?