Joo, tuolla belgilaisten puolella oli kyllä nää vikat 2 EKta hiukan omituiset. Ensinäkin Ogin tapauksesta oltiin tietopimennossa melko pitkään. Ihmettelin miksi ei puhuta missä se on. Sitten kun selvis niin ei saatu tapahtumasta mitään kuvaa. Myös vikan EKn toteutus oli todella omituinen. Pelkkää Hännisen In-Caria, muista vain maaliintulo ja esim. Hirvosen ajosta ei näytetty kuin maali, vaikka Wilson oli monesti kuvissa. Todella outoa. Liekö ollut jotain teknisiä vaikeuksia?Ogierin keskeytyksessä harmittaa erityisen paljon se, että sitä ei nähty suorassa tv-lähetyksessä. Draamallisesti olisi ollut suotavaa nähdä se auton hyytyminen ja kuulla se ranskalaisten kirosanojen tulva. Rallin käsikirjoittaja mokasi nyt tämän.
Oli Hirvosella, mutta lienee turvallista olettaa, että tekniset ongelmat estivät kuvan kahdelta viimeiseltä EK:ltaOliko Hirvosella muuten incar-kameraa koko rallissa? Katsoin vähän tarkemmin nämä viimeiset pätkät, ja ainakin näissä häiritsi kun Hirvosta ei näytetty kuin vasta maaliintulossa.
On kyllä varsin hyvä suoritus M-sportilta. Aika lyhyessä ajassa rakensivat voittaja-atuon. Nyt näyttää siltä, ettei Fiiatilla ole enää mitään asiaa kärkikahinoihin. Ford, Peugeot ja Skoda määrää tahdin.Hienon näköinen ralliauto tämä uusi Fiesta, näyttää nopealta ja ilmeisen nopea onkin vaikka Mikko olikin tehonpuutetta valitellut (yllättäen!). Nyt pitäisi vaan päättäjien pikaisesti nuijia pöytään ensi kauden autojen säännöt millä mennään, turbolla vai ilman?
Live-incar -kuvan lähettäminenkin vaatii helikopterin sinne taivaalle toimimaan linkkinä.Miksei WRC:ssäkin voisi näyttää incar kuvaa livenä, ei se välttämättä aina tarvii sitä helikuvaa sieltä taivaalta. Tulisi vaikka netissä koko ajan
Kyllä Mikon kyydistä näytettiin hetki toiseksi viimeisen pätkän alussa mutta yhteys katkesi parin mutkan jälkeen joten olisiko ollut jotain teknistä ongelmaa...Oliko Hirvosella muuten incar-kameraa koko rallissa? Katsoin vähän tarkemmin nämä viimeiset pätkät, ja ainakin näissä häiritsi kun Hirvosta ei näytetty kuin vasta maaliintulossa.
Päätös on tehty jo viime vuoden puolella, 1.6 turbolla mennään, muuten pohjautuu näihin nykyisiin S2000:iin.Nyt pitäisi vaan päättäjien pikaisesti nuijia pöytään ensi kauden autojen säännöt millä mennään, turbolla vai ilman?
Myös 2-litrainen vapari kelpaa, mutta uusia ei enää voi luokitella kuin 1.6l turbolla.Päätös on tehty jo viime vuoden puolella, 1.6 turbolla mennään, muuten pohjautuu näihin nykyisiin S2000:iin.
OIkein. Niillä asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Mokkasiini on kuitenkin ajanut koppiautolla kilpaa HUOMATTAVASTI enemmän kuin Kimi. Sanoisin, että Mokkasiini on rallikuljettaja, joka jossain vaiheessa teki pienen visiitin F1:iin. Mokkasiinin meriittilistalla on Ranskan kansallinen rallimestaruus vuodelta 2004 (Subaru Impreza WRC) ja MM-tasolla parhaimmillaan 4s sija Korsikalta 2005 ja Kataloniasta 2004 ja 2006 Monten 5s sija. Ensimmäinen yleiskilpailun voitto Mokkasiinilla on jo vuodelta 2001 10-kertoimisesta EM-osakilpailusta (Rallye International du Var). Taso ei ollut päätähuimaava, mutta hyvin vertailukelpoinen esim. Tunturiralliin.Suomalainen voitti Monte Carlo-rallin. Niin, ja kakkossijakin tuli samaan maahan. Hyvä aloitus kaudelle. Lupauksia antavaa suomalaisittain oli myös se, että eräs entinen F1-kuski nimeltään Assassiini ajoi hänkin hyvän kisan. Jos Sarrazin pärjää, niin kyllä Kimikin. Vaikkei näillä asioilla olekaan mitään tekemistä keskenään. Saa sitä silti leukailla ja hehkutella!
Melko tarkalleen vuodet 1984-1986, 1989-1995, 1998-2003.Milloin ralli on ollut parhaissa voimissaan tuolla huipputasolla?
EM-sarja ja Brittein saarten avoin taitaa vielä olla olemassa. Niissä ovat ajaneet monet kovatkin nimet myös MM-sarjan ohessa.WRC ja IRC taitavat olla ainoat kansainväliset rallisarjat, vai onko muita?